search icon

Bloomberg

Μελέτη για την Amazon: Οι αυξανόμενες χρεώσεις και το «χαράτσι» στους εμπόρους

Το 2022 η μέση μείωση σε κάθε πώληση στην Amazon ξεπέρασε για πρώτη φορά το 50% - Ο αμερικανικός κολοσσός παρουσίασε τον πιο αργό ρυθμό αύξησης πωλήσεων στην ιστορία του

Περισσότερα χρήματα αποσπά πλέον η Amazon από τις σχεδόν 2 εκατ. μικρές επιχειρήσεις και τις πωλήσεις τους στην τεράστια ηλεκτρονική αγορά της, καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων και το αυξανόμενο κόστος.

Σύμφωνα με μελέτη της Marketplace Pulse, που βασίστηκε σε δείγμα συναλλαγών από το 2016, το 2022 η μέση μείωση σε κάθε πώληση στην Amazon ξεπέρασε για πρώτη φορά το 50%.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η εταιρεία ερευνών υπολόγισε το συνολικό κόστος των πωλήσεων στην Amazon με βάση την προμήθεια από κάθε μία, τα έξοδα για αποθήκευση, συσκευασία και παράδοση, καθώς και τα χρήματα για τη διαφήμιση στην ιστοσελίδα της, όπου εκατομμύρια προϊόντα ανταγωνίζονται για να τραβήξουν την προσοχή των καταναλωτών.

Η πληρωμή της Amazon για υπηρεσίες logistics και διαφήμιση είναι προαιρετική, αλλά οι περισσότεροι έμποροι θεωρούν ότι αποτελεί απαραίτητο κομμάτι της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Σύμφωνα με τη Marketplace Pulse, παρόλο που οι έμποροι πληρώνουν την Amazon περισσότερο για κάθε συναλλαγή εδώ για έξι χρόνια, κατάφεραν να απορροφήσουν τις αυξήσεις, επειδή η εταιρεία προσέλκυε νέους πελάτες και οι πωλήσεις της αυξάνονταν γρήγορα.

Ωστόσο, αυτό άλλαξε απότομα, όταν τα lockdown για την πανδημία χαλάρωσαν και οι άνθρωποι άρχισαν να ταξιδεύουν και να βγαίνουν γενικότερα, μειώνοντας παράλληλα τις ηλεκτρονικές αγορές. Πέρυσι, η Amazon παρουσίασε τον πιο αργό ρυθμό αύξησης πωλήσεων στην ιστορία της.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι καταναλωτές είναι πολύ πιο συνειδητοποιημένοι από ό,τι ήταν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συνεπώς οι έμποροι της Amazon δεν θέλουν πλέον να αυξήσουν τις τιμές.

Αυτή η πραγματικότητα, σε συνδυασμό με τη σταθερή αύξηση στις προμήθειες, σημαίνει ότι πολλοί πωλητές δυσκολεύονται να βγάλουν χρήματα, με αποτέλεσμα κάποιοι να αναλαμβάνουν οι ίδιοι τις παραδόσεις των προϊόντων τους και να ξοδεύουν λιγότερα για διαφημίσεις στην ιστοσελίδα της Amazon.

«Αυτές οι μικρές επιχειρήσεις είναι όλο και πιο δύσκολο να γίνουν κερδοφόρες, επειδή ξοδεύουν όλο και περισσότερα χρήματα σε προμήθειες για την Amazon», δήλωσε ο Juozas Kaziukenas, ιδρυτής και CEO της Marketplace Pulse. «Η Amazon ίσως μπει στον πειρασμό να συνεχίσει να αυξάνει τις χρεώσεις, επειδή βρίσκεται σε δύσκολη θέση, όμως θα πρέπει να υπάρξει κάποιο είδος ισορροπίας».

Όπως δήλωσε η εκπρόσωπος της Amazon, Mira Dix, οι πωλητές επιλέγουν να χρησιμοποιούν τις δικές τους υπηρεσίες logistics, επειδή αυτές κατά μέσο όρο κοστίζουν 30% λιγότερο από τις εναλλακτικές άλλων εταιρειών, ενώ παράλληλα οι έμποροι είναι ελεύθεροι να αγοράζουν διαφημίσεις οπουδήποτε.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η διατήρηση των κερδών καθώς επιβραδύνεται ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων, αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις βασικές online δραστηριότητες λιανικής της Amazon. Χωρίς την κερδοφόρα δραστηριότητα του cloud, Amazon Web Services, η Amazon θα είχε καταγράψει το 2022 λειτουργικές ζημίες ύψους 10 δισ. δολαρίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος, Άντι Τζάσι, προσπαθεί να αποκαταστήσει την ισορροπία μειώνοντας τις θέσεις εργασίας κατά 18.000 και περιορίζοντας την προσοχή της εταιρείας σε βασικούς τομείς ανάπτυξης, και όχι σε γενικές επενδύσεις ή νέες συσκευές και υπηρεσίες.

Σε αντίδρασή της προς το αυξανόμενο κόστος, το 2022 η Amazon αύξησε την ετήσια συνδρομή της υπηρεσίας US Prime κατά 20 δολάρια. Επίσης, τον προηγούμενο μήνα η εταιρεία ανακοίνωσε τα σχέδιά της να επιβάλει προμήθειες στις online παραγγελίες παντοπωλείου αξίας κάτω των 150 δολαρίων.

Ωστόσο, η αύξηση στις χρεώσεις των πελατών κρύβει κινδύνους. Οι έμποροι, πολλοί από τους οποίους έχουν το 80% – 90% από τις πωλήσεις τους στο Amazon, είναι λιγότερο πιθανό να αντιδράσουν, καθώς έχουν ήδη προχωρήσει σε μεγάλες αυξήσεις εδώ και έναν χρόνο.

Παράλληλα, ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι οι μικρές επιχειρήσεις που εργάζονται μέσω της Amazon δεν ελέγχουν τις προμήθειες ή τις χρεώσεις που επιβάλλει σε τομείς όπως η συσκευασία και η παράδοση. Το μοναδικό πράγμα που ελέγχουν είναι η διαφήμιση και σύμφωνα με το Bloomberg υπάρχουν ενδείξεις ότι σταδιακά αποσύρονται από αυτήν.

Σημειώνεται ότι τα διαφημιστικά έσοδα της Amazon κατά το δ’ τρίμηνο 2022 αυξήθηκαν κατά 18,9%, ποσοστό που μαρτυρά μεγάλη επιβράδυνση συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, κατά την οποία είχαν παρουσιάσει αύξηση 32,2%.

Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες μικρές επιχειρήσεις που βγαίνουν κερδισμένες από τις αλλαγές που έχει κάνει η Amazon. Μία από αυτές είναι η Desert Cactus, που πουλάει σημαίες και διάφορα αντικείμενα που έχουν σχέση με κολέγια και επαγγελματικές αθλητικές ομάδες, και χρησιμοποιεί μία από τις πιο φτηνές υπηρεσίες μεταφοράς που είναι κατάλληλη για μικρά προϊόντα σε οικονομικές τιμές.

«Είναι δύσκολο να αντικαταστήσεις την Amazon, γιατί η αξία είναι ακόμα εκεί», είπε ο ιδρυτής της εταιρείας, Joe Stefani. «Παραδίδουν σε όλους αυτούς τους πελάτες και τα έξοδα αποστολής είναι μικρότερα από ό,τι θα ήταν αν το κάναμε μόνοι μας. Είναι το μέρος που πρέπει να είσαι και για κάποιο χρονικό διάστημα θα εξακολουθήσει να είναι».

Διαβάστε ακόμη

AXIA Research: Οι αντιξοότητες γεννούν ευκαιρίες – Ποιες οι προοπτικές της Ελλάδας για το 2023 – Τα top picks

Air India: Συμφωνία ύψους $70 δισ. για 470 αεροπλάνα από Airbus και Boeing

Μανχάταν: Πόσα δισ. δολ. κοστίζει κάθε χρόνο η εξ αποστάσεως εργασία

 

Exit mobile version