Η βρετανική McLaren Automotive παρουσίασε ένα νέο supercar, το W1, στις 6 Οκτωβρίου, στην 50ή επέτειο του πρώτου πρωταθλήματος κατασκευαστών της F1 με τον οδηγό Emerson Fittipaldi, ο οποίος κέρδισε επίσης το πρωτάθλημα οδηγών το 1974. (Η McLaren κέρδισε για τελευταία φορά το πρωτάθλημα ομάδας το 1998.) Οι τιμές του αυτοκινήτου, του διαδόχου της McLaren F1 της δεκαετίας του 1990 και της McLaren P1 των μέσων της δεκαετίας του 2010, ξεκινούν από τα 2,1 εκατομμύρια δολάρια.
«Είναι η απόλυτη έκφραση ενός supercar της McLaren», δήλωσε ο Michael Leiters, διευθύνων σύμβουλος της McLaren Automotive, σε δήλωσή του για το υβριδικό όχημα με κίνηση στους πίσω τροχούς και οκτώ ταχύτητες.
Το W1 έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά νέων αυτοκινήτων, όπως το Bentley Continental GT και το Lamborghini Revuelto, που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια για να επιτύχουν τεράστια ισχύ, διατηρώντας παράλληλα την εσωτερική καύση, καθώς η όρεξη των καταναλωτών για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει αβέβαιη. Η W1 αποδίδει 1.258 ίππους πέδησης και 988 χλγμ. ροπής από ένα ολοκαίνουργιο υβριδικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης 4,0 λίτρων V-8 twin-turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο συνδυασμός αυτός την καθιστά την πιο ισχυρή McLaren μέχρι σήμερα, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Τέτοια μικτά συστήματα μετάδοσης κίνησης είναι κατάλληλα για το είδος των οχημάτων που θέλει να παράγει η εταιρεία, καθώς παρέχουν ισχύ και ταχύτητα μαζί με την τόσο σημαντική ενστικτώδη σύνδεση μεταξύ οδηγού και μηχανής, η οποία μπορεί να χαθεί με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, λέει ο Jamie Corstorphine, διευθυντής σχεδιασμού προϊόντων της McLaren. «Πιστεύουμε ότι [αυτά] είναι οι πρώτες αρχές ενός πραγματικού supercar», λέει.
Η υβριδική τεχνολογία δεν είναι κάτι καινούργιο για τη McLaren: άρχισε να την αναπτύσσει πριν από περισσότερα από 10 χρόνια με την P1 των 903 ίππων, η οποία κυκλοφόρησε το 2013- τα υβριδικά της Porsche 918 Spyder και της Ferrari LaFerrari έφτασαν επίσης την ίδια χρονιά. Το υβριδικό McLaren Speedtail υβριδικής τεχνολογίας αξίας 2,3 εκατομμυρίων δολαρίων έκανε το ντεμπούτο του το 2018. Ένα λιγότερο ακριβό υβριδικό, η McLaren Artura των 233.000 δολαρίων, κυκλοφόρησε το 2021. Ένα υβριδικό SUV βρίσκεται στα σκαριά.
Σε αντίθεση με την Artura των 671 ίππων, η οποία προσφέρει 19 μίλια οδήγησης μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, η W1 μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για λιγότερο από δύο μίλια. Ένας ενσωματωμένος φορτιστής φορτίζει τον ηλεκτροκινητήρα σε 22 λεπτά. Αλλά παρά τα προηγούμενα δημόσια σχόλια των στελεχών που υπονοούν ότι η εταιρεία αναπτύσσει ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα παραμένει μακριά για το brand. «Δεν πιστεύουμε ότι η τεχνολογία θα είναι επαρκώς ώριμη μέχρι το τέλος της δεκαετίας για να παραδώσουμε ένα supercar BEV [battery electric vehicle]», δήλωσε εκπρόσωπος, αναφέροντας το βάρος ως βασική ανησυχία.
Η W1 των 3.084 κιλών είναι η ταχύτερη McLaren με άδεια κυκλοφορίας στο δρόμο, με χρόνο σπριντ από μηδέν στα 124 km/h σε 5,8 δευτερόλεπτα και από μηδέν στα 186 km/h σε 12,7 δευτερόλεπτα. Αυτό είναι ταχύτερο από την Speedtail. Η ταχύτητα από μηδέν στα 100 km/h είναι 2,7 δευτερόλεπτα- η τελική ταχύτητα είναι 217 km/h.
Η παραγωγή του W1 περιορίζεται σε 399 οχήματα- όλα έχουν διατεθεί σε συγκεκριμένους πελάτες. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2026.
Διαβάστε ακόμη
Δημόσιο: Πώς θα γίνουν 20.000 προσλήψεις για μόνιμες θέσεις εργασίας και σε ποιους τομείς
Εφορία: Και τα πουρμπουάρ στο στόχαστρο – Πότε τα tips θεωρούνται εισόδημα (vid)
Γιατί οι λύκοι μπήκαν στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα