Οι πωλήσεις της McDonald’s υποχώρησαν για πρώτη φορά από το 2020, ενώ δεν κατάφεραν να περάσουν τον πήχη των προσδοκιών των αναλυτών οι οποίοι «έβλεπαν» μέτρια αύξηση.
Οι συγκρίσιμες πωλήσεις, ένας δείκτης που παρακολουθεί τα εστιατόρια που είναι ανοιχτά για πάνω από έναν χρόνο, μειώθηκαν κατά 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος στο δεύτερο τρίμηνο. Καθένα από τα γεωγραφικά τμήματα στα οποία δραστηριοποιείται η McDonald’s είδε μείωση των πωλήσεων. Στις ΗΠΑ, η τάση οφείλεται στη μείωση της επισκεψιμότητας που αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις υψηλότερες τιμές.
Οι πωλήσεις στα ιδιόκτητα καταστήματα ήταν επίσης αρνητικές για την έναρξη του τρίτου τριμήνου, καθώς οι προϋπολογισμοί των καταναλωτών πιέζονται, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Ian Borden σε τηλεφωνική επικοινωνία με αναλυτές.
«Δεν περιμένουμε ότι θα δούμε αλλαγή σε αυτό το περιβάλλον τα επόμενα τρίμηνα», είπε.
Ωστόσο, οι επενδυτές πήραν τις προειδοποιήσεις με καλό μάτι, με τις μετοχές να καταγράφουν άνοδο περίπου 3,8% στις συναλλαγές της Νέας Υόρκης, καθώς η πτώση των ίδιων πωλήσεων φαίνεται να ήταν λιγότερο έντονη από ό,τι περίμεναν ορισμένοι στη Wall Street. Η μετοχή της McDonald’s είχε ήδη υποχωρήσει κατά 15% φέτος μέχρι το κλείσιμο της Παρασκευής, έναντι κέρδους 14% για τον δείκτη S&P 500 κατά την ίδια περίοδο.
«Παρά το γεγονός ότι η McDonald’s δεν πέρασε τον πήχη, τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα από ό,τι φοβόταν, ειδικά στις ΗΠΑ, όπου η συρρίκνωση ήταν μόλις -0,7% αύξηση των πωλήσεων στα ίδια καταστήματα», δήλωσε ο Danilo Gargiulo, ανώτερος αναλυτής της Bernstein Institutional Services.
Τα κέρδη, εξαιρουμένων ορισμένων στοιχείων, ήταν 2,97 δολάρια ανά μετοχή στο δεύτερο τρίμηνο, χάνοντας τη μέση εκτίμηση των αναλυτών. Η εταιρεία διατήρησε επίσης τις προβλέψεις της για τα ανοίγματα νέων καταστημάτων και το λειτουργικό περιθώριο κέρδους. Τα στελέχη της McDonald’s είχαν προηγουμένως προειδοποιήσει για ύφεση της ζήτησης σε ολόκληρο τον κλάδο, όπως επισημαίνει το Bloomberg.
Η αύξηση των πωλήσεων της McDonald’s επιβραδύνθηκε φέτος, καθώς οι πελάτες σε όλο τον κόσμο περιόρισαν τα Big Macs, επηρεασμένοι από τις πολυετείς αυξήσεις των τιμών και τους σφιχτούς προϋπολογισμούς των νοικοκυριών. Ο διευθύνων σύμβουλος Chris Kempczinski δήλωσε στους αναλυτές ότι το «χάσμα ηγεσίας στην αξία» της εταιρείας έχει συρρικνωθεί και υποσχέθηκε να το αποκαταστήσει. Άλλες στρατηγικές προτεραιότητες περιλαμβάνουν τη σειρά κοτόπουλων της αλυσίδας και το πρόγραμμα πιστότητας.
Στο τέλος του περασμένου τριμήνου, ο προμηθευτής γρήγορου φαγητού ξεκίνησε μια προσφορά γεύματος αξίας 5 δολαρίων στις ΗΠΑ για να πείσει τους πελάτες ότι εξακολουθεί να είναι μια προσιτή επιλογή. Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι προσελκύει πελάτες, αν και η όποια ώθηση των πωλήσεων δεν θα φανεί μέχρι αργότερα φέτος. Έχει επίσης εισαγάγει είδη μενού περιορισμένης έκδοσης ελπίζοντας να προσελκύσει πελάτες, όπως ένα McCrispy με μπέικον και ένα McFlurry.
Ο πρόεδρος της McDonald’s στις ΗΠΑ, Joe Erlinger, δήλωσε στη συνεδρίαση για τα κέρδη της εταιρείας ότι ο αριθμός των προσφορών γεύματος των 5 δολαρίων που πωλήθηκαν ήταν πάνω από τις προσδοκίες.
Εκτός των ΗΠΑ, ο Kempczinski δήλωσε ότι η αλυσίδα χάνει μερίδιο αγοράς στη Γαλλία, καθώς η ζήτηση μειώνεται στην Ευρώπη. Θα λανσάρει ένα Happy Meal αξίας 4 ευρώ στη χώρα για να τους φέρει πίσω.
Τα μποϊκοτάζ λόγω του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς συνέχισαν να πλήττουν τις πωλήσεις στο τμήμα που περιλαμβάνει τη Μέση Ανατολή. Η εταιρεία έχει προειδοποιήσει προηγουμένως ότι η πτώση θα συνεχιστεί έως ότου επιλυθεί η σύγκρουση. Η McDonald’s ανέφερε επίσης μείωση των πωλήσεων στα ιδιόκτητα καταστήματα στην Κίνα.
Οι πωλήσεις σε όλο το σύστημα, μια μέτρηση που περιλαμβάνει τις επιχειρήσεις σε νέα εστιατόρια, σημείωσαν επίσης πτώση, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα ανοίγματα δεν αντισταθμίζουν την αδυναμία των υφιστάμενων μονάδων. Η αλυσίδα βρίσκεται εν μέσω ενός φιλόδοξου σχεδίου επέκτασης, επιδιώκοντας να έχει 50.000 τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2027, από περίπου 42.000 στις αρχές του τρέχοντος έτους.
Διαβάστε ακόμη
Όλα τα βλέμματα στραμμένα σε κεντρικές τράπεζες και εταιρικά αποτελέσματα (πίνακες)
Ανασφάλιστα οχήματα: Ο Σεπτέμβρης 2024 έρχεται με πρόστιμα
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι κινεζικές εταιρείες δαπανούν περισσότερα για έρευνα από την Tesla
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ