Πριν από δεκαοκτώ μήνες, οι μετοχές της LVMH διαπραγματεύονταν σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ και ο κύριος μέτοχος του ομίλου, Μπερνάρ Αρνό, ήταν ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο.
Μέχρι και εχθές όμως η πτώση της κινεζικής ζήτησης για τσάντες Louis Vuitton, φορέματα Dior και γενικότερα μόδα υψηλής ποιότητας έχει εξανεμίσει περισσότερα από 150 δισεκατομμύρια ευρώ (163 δισεκατομμύρια δολάρια) στην κεφαλαιοποίηση της LVMH. Η περιουσία του Αρνό έχει υποβιβαστεί στην πέμπτη θέση του δείκτη Bloomberg Billionaires Index, ο οποίος δείχνει επίσης ότι ο Αρνό έχει χάσει τα περισσότερα χρήματα – 37 δισεκατομμύρια δολάρια – κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου από οποιονδήποτε άλλον στην κατάταξη των 500 πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου.
Η καθαρή περιουσία του 75χρονου Γάλλου ιδρυτή ανήλθε σε περίπου 174,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον δείκτη, ξεπερνώντας τον Μπιλ Γκέιτς, αλλά πολύ πίσω από τον Νο 1 Έλον Μασκ και άλλους δισεκατομμυριούχους κυρίως της τεχνολογικής βιομηχανίας που βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα, των οποίων οι περιουσίες έχουν διογκωθεί σε διψήφιο αριθμό δισεκατομμυρίων φέτος.
Η ύφεση έχει διαλύσει κάθε προοπτική ήπιας προσγείωσης στην πολυτέλεια και τα ερωτήματα για τους επενδυτές έχουν γίνει πόσο θα διαρκέσει η ύφεση και αν η ανάκαμψη θα μοιάζει καθόλου με τις καλές εποχές που προηγήθηκαν.
Για πρώτη φορά από το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν ο κόσμος βίωσε το lockdown, η μονάδα μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH σημείωσε πτώση στις τριμηνιαίες οργανικές πωλήσεις.
Δεδομένου ότι η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE θεωρείται γενικά «καμπανάκι» για τον ευρύτερο κλάδο, οι πωλήσεις της ενδεχομένως να προδικάζουν ασθενέστερα αποτελέσματα από μικρότερους ανταγωνιστές όπως η Brunello Cucinelli SpA, η Hermes International SCA, η Kering SA και η L’Oreal SA, οι οποίες θα δημοσιεύσουν αποτελέσματα αυτή την εβδομάδα και την επόμενη. Οι μετοχές της LVMH υποχώρησαν έως και 7,5% την Τετάρτη σε χαμηλό διετίας, οδηγώντας τους ανταγωνιστές της σε χαμηλότερα επίπεδα.
Η Κίνα είχε τη χειρότερη απόδοση για την LVMH, αλλά η έλλειψη ανάπτυξης στις ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη περιοχή του ομίλου, δείχνει ότι το πρόβλημα είναι ευρέως διαδεδομένο. Η εταιρεία τρόμαξε τους επενδυτές με ασαφείς οδηγίες εν μέσω κινδύνων που κυμαίνονται από την κινεζική οικονομική ανάπτυξη έως τις εμπορικές εντάσεις.
«Δεν έχω ιδέα», δήλωσε την Τρίτη ο οικονομικός διευθυντής της LVMH, Jean-Jacques Guiony, όταν ρωτήθηκε για τις προοπτικές. «Η ορατότητα της επιχείρησής μας είναι τόσο καλή όσο και οι χθεσινές πωλήσεις. Έχουμε περάσει από σκαμπανεβάσματα και πτώσεις».
Η Κίνα είδε τις οργανικές πωλήσεις της να πέφτουν κατά 16% το τρίτο τρίμηνο, μια μεγαλύτερη πτώση από την αναμενόμενη. Αυτή ήταν η τρίτη αρνητική τριμηνιαία επίδοση στη σειρά.
Οι καταναλωτές στην Κίνα ειδικότερα περιόρισαν τις δαπάνες εν μέσω ανησυχιών που σχετίζονται με την αδύναμη αγορά ακινήτων και τις αβέβαιες προοπτικές απασχόλησης. Οι ανησυχίες αυτές ώθησαν τις κινεζικές αρχές να δρομολογήσουν τον περασμένο μήνα μια δέσμη μέτρων τόνωσης της οικονομίας, η οποία δεν έχει ακόμη δείξει θετικό αντίκτυπο στην όρεξη των καταναλωτών.
«Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην ηπειρωτική Κίνα σήμερα έχει επανέλθει στο χαμηλό όλων των εποχών που είχε επιτευχθεί κατά τη διάρκεια του Covid», δήλωσε ο Guiony. Είναι προς το παρόν δύσκολο να εκτιμηθεί ο πιθανός αντίκτυπος στη ζήτηση από τα μέτρα αυτά, πρόσθεσε, αλλά «δείχνει ότι παίρνουν το θέμα πολύ σοβαρά».
Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι πρόσφατες κινήσεις έχουν αλλάξει τη συμπεριφορά των καταναλωτών, ανέφερε η Citigroup Inc. σε σημείωμά της, βασιζόμενη στα συμπεράσματά της στη δραστηριότητα σε πολυτελές εμπορικό κέντρο στην ανατολική Κίνα κατά τη διάρκεια των διακοπών της Χρυσής Εβδομάδας αυτόν τον μήνα. Το εμπορικό κέντρο σημείωσε μείωση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια των διακοπών.
Τα brands στρέφονται τώρα στην Singles’ Day, τη μεγαλύτερη ετήσια υπερπαραγωγή ευκαιριών της Κίνας που δημιουργήθηκε γύρω από μια εκδήλωση της 11ης Νοεμβρίου, την οποία η Alibaba Group Holding Ltd. έκανε δημοφιλή πριν από περισσότερο από μια δεκαετία.
Η ύφεση στην Κίνα αυξάνει τη σχετική σημασία των ΗΠΑ για την LVMH. Πριν από ένα χρόνο, οι ΗΠΑ αντιπροσώπευαν το 24% των συνολικών εσόδων του γαλλικού ομίλου, ενώ η Ασία εκτός της Ιαπωνίας παρήγαγε το 32%. Οι αριθμοί είναι τώρα 25% και 29% αντίστοιχα.
Διαβάστε ακόμη
Επίδομα Θέρμανσης: Μεγαλύτερο ποσό για όσους επιλέξουν ηλεκτρισμό
Σιδηρόδρομος: Διαδοχικά λάθη, επικίνδυνες παραλείψεις και οι επιβάτες… στη μέση
Mega υπερ-πολυτελές, ηχηρό project 475 εκατ. ευρώ 5 αστέρων στην Πελοπόννησο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα