search icon

Bloomberg

Luxury goods: Πώς η πανδημία μεταμόρφωσε τη βιομηχανία των $380 δισ.

Τα σύνορα έκλεισαν για μεγάλο χρονικό διάστημα και η βιομηχανία της μόδας λύγισε, καθώς τα 2/3 των κερδών της σε παγκόσμιο επίπεδο, οφείλονταν στις τουριστικές ροές από την Κίνα - Ο ρόλος της τεχνολογίας στην ανάκαμψη

Όπως κάθε άλλος κλάδος της παγκόσμιας οικονομίας, έτσι και η βιομηχανία της μόδας – συνολικής αξίας 2,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων – δεν κατάφερε να βγει αλώβητη από την πανδημία.

Το μεγαλύτερο όμως, πλήγμα αναφορικά με το συγκεκριμένο κλάδο φαίνεται πως υπέστη η αγορά ειδών πολυτελείας, η αξία της οποίας αγγίζει περίπου τα 4 δισ. δολάρια. Το 2020, έτος κατά το οποίο ο κορωνοϊός εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις ζωές μας, χαρακτηρίζεται ως το χειρότερο σε ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία για τη βιομηχανία ειδών πολυτελείας.

Αξιοσημείωτο είναι μάλιστα το γεγονός, πως πριν από την έλευση της πανδημίας, η  συγκεκριμένη αγορά είχε αποτίμηση περίπου 380 δισ. δολάρια και όφειλε σε μεγάλο βαθμό τα κέρδη της στην άνθηση του παγκόσμιου τουρισμού.

Ειδικότερα, τα 2/3 των κερδών της σε παγκόσμιο επίπεδο, οφείλονταν στις τουριστικές ροές από την Κίνα. Κάθε χρόνο εκατομμύρια κινέζοι τουρίστες ταξίδευαν στα μεγαλύτερα κέντρα μόδας ανά τον κόσμο, εκεί όπου μερικοί από τους πιο διάσημους και γνωστούς οίκους ειδών πολυτελείας κοσμούν φημισμένους εμπορικούς δρόμους. Άφηναν πολλά χρήματα στις οικονομίες των χωρών για να αγοράσουν κυρίως πανάκριβες τσάντες γνωστών εμπορικών σημάτων.

Όλα άλλαξαν

Με την εμφάνιση του κορωνοϊού, όμως όλα αυτά άλλαξαν. Τα σύνορα έκλεισαν για μεγάλο χρονικό διάστημα και η βιομηχανία της μόδας λύγισε. Στις αρχές του 2020, λίγο μόλις αφότου έκανε την εμφάνισή της η πανδημίας, τα έσοδα στην παγκόσμια βιομηχανία μόδας μειώθηκαν κατά 23% ενώ μέχρι το τέλος του ίδιου έτους τα ετήσια κέρδη είχαν βυθιστεί στο -93%.

Η βιομηχανία υπέφερε. Διάσημοι οίκοι μόδας κλήθηκαν τότε, να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα βρίσκοντας τρόπους και λύσεις προκειμένου να επιβιώσουν. Αξιοποίησαν έτσι, τις απεριόριστες δυνατότητες της τεχνολογίας και του διαδικτύου και σε συνδυασμό πάντα με καινοτόμες ιδέες και νέες τακτικές κατάφεραν να συνεχίσουν αυτό που τόσο αγαπούν.

Μέσα από onlines επιδείξεις καθώς και virtual δοκιμές ρούχων μπόρεσαν όχι μόνο να ορθοποδήσουν αλλά πολλοί, ιδίως από το πρώτο εξάμηνο του 2021 και εξής, κατάφεραν να αγγίξουν τα επίπεδα επιτυχίας της προ – Covid εποχής. Έπειτα από 18 ολόκληρους μήνες, η εβδομάδα μόδας στο Παρίσι έστειλε θετικά σημάδια. Είναι άραγε, αυτό ένα ηχηρό μήνυμα για την οριστική επιστροφή στην κανονικότητα;

 

Διαβάστε ακόμα

Αυξήσεις μισθών στο Δημόσιο από τις αρχές του 2022

Σκρέκας: Άμεσα οι ενισχύσεις για το ρεύμα και το φυσικό αέριο

Συμπληρωματική αποταμίευση: Τι ισχύει στην Ευρώπη

Exit mobile version