Σε περικοπές κόστους στην ομώνυμη αεροπορική επιχείρηση προχωρά η Lufthansa, η οποία περιλαμβάνει το πάγωμα έργων και την επανεξέταση των προσλήψεων σε ορισμένους τομείς, αφού ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ευρώπης αναγκάστηκε να μειώσει τις προοπτικές των κερδών του για το έτος λόγω των συνεχιζόμενων απεργιών στη Γερμανία.
Τα μέτρα θα ενισχύσουν τα κέρδη βραχυπρόθεσμα μετά τις ζημίες ύψους 640 εκατ. ευρώ (685 εκατ. δολάρια) στην κύρια μάρκα Lufthansa το πρώτο τρίμηνο, ανέφερε ο όμιλος αεροπορικών εταιρειών σε ανακοίνωσή του την Τρίτη. Η συνολική προσαρμοσμένη λειτουργική ζημία στο παραδοσιακά αδύναμο πρώτο τρίμηνο εκτινάχθηκε στα 849 εκατ. ευρώ από έλλειμμα 273 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5% στα 7,39 δισ. ευρώ.
Η Lufthansa είχε ήδη προειδοποιήσει στα μέσα Απριλίου ότι δεν θα επιτύχει τους στόχους της για φέτος λόγω των παρατεταμένων απεργιών, τις οποίες έκτοτε διευθέτησε με νέες μισθολογικές συμφωνίες. Η εταιρεία αναμένει προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη ύψους 2,2 δισ. ευρώ φέτος, τα οποία πλήττονται από 350 εκατ. ευρώ κόστος που συνδέεται με την επίσχεση εργασίας και την επακόλουθη απροθυμία των πελατών να κάνουν κρατήσεις, όπως γράφει το Bloomberg.
«Αφήνουμε πλέον πίσω μας το πρώτο τρίμηνο, το οποίο επηρεάστηκε κυρίως από τις απεργίες, και βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής», ανέφερε σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος Carsten Spohr, προσθέτοντας ότι η εταιρεία βλέπει ισχυρή ζήτηση και ότι τα αεροπλάνα «παραμένουν καλά γεμάτα σε όλη τη διάρκεια».
Η Lufthansa περιόρισε τις προοπτικές της για τη χωρητικότητα για το 2024, προβλέποντας το 92% των επιπέδων πριν από το Covid, δύο ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον προηγούμενο στόχο της. Το κόστος των απεργιών θα ανέλθει σε άλλα 100 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο, επειδή οι πωλήσεις συνέχισαν να υποφέρουν από την παρατεταμένη απροθυμία των πελατών να κλείσουν βραχυπρόθεσμα ταξίδια, σύμφωνα με την εταιρεία.
Ως αποτέλεσμα, τα λειτουργικά κέρδη θα είναι χαμηλότερα το δεύτερο τρίμηνο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, προτού αυξηθούν και πάλι στο δεύτερο εξάμηνο, βοηθούμενα από τις ισχυρότερες κρατήσεις, δήλωσε η αεροπορική εταιρεία.
Για το σύνολο του έτους, τα έσοδα ανά μονάδα θα μειωθούν «σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, εν μέρει επειδή οι πελάτες ήταν απρόθυμοι να κάνουν βραχυπρόθεσμες κρατήσεις για τον Απρίλιο και, σε μικρότερο βαθμό, για τον Μάιο», δήλωσε η Lufthansa.
Οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές για το έτος θα είναι επίσης ασθενέστερες από ό,τι είχε προγραμματιστεί προηγουμένως, και τώρα προβλέπεται να είναι «τουλάχιστον» 1 δισ. ευρώ, έναντι τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ που είχε δει νωρίτερα.
Εκτός από τις απεργιακές διαταραχές, η Lufthansa έχει πληγεί επίσης από την έλλειψη χωρητικότητας σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις αεροσκαφών. Ο αερομεταφορέας έχει ήδη επαναφέρει ορισμένα από τα Airbus A380 της ως αποτέλεσμα, με πέντε από τα διώροφα αεροσκάφη να βρίσκονται και πάλι σε λειτουργία, ενώ άλλες τρεις μονάδες θα επιστρέψουν αργότερα φέτος και το 2025.
Συνολικά, ο όμιλος αναμένει να παραλάβει έως και 30 νέα αεροσκάφη το 2024, όπως δήλωσε.
Διαβάστε ακόμη
Η ΕTE γίνεται η πρώτη ελληνική τράπεζα που ανακτά την επενδυτική βαθμίδα
Τρ. Πειραιώς: Καθαρά έσοδα από τόκους €518 εκατ. (+16%), μέρισμα για πρώτη φορά μετά από 16 χρόνια
Προϋπολογισμός: Κοντά στα €3 δισ. το πρωτογενές πλεόνασμα πρώτου τριμήνου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ