search icon

Bloomberg

Λεμέρ: Η ΕΕ πρέπει να σταματήσει να βοηθάει την Κίνα και τα αμερικανικά εργοστάσια

Ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν πιέζει για μια πιο σκληρή προσέγγιση στο εμπόριο με την Κίνα

Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ δήλωσε ότι θα ξεκινήσει εκστρατεία προκειμένου να εγκαταλείψει η Ευρωπαϊκή Ένωση το δόγμα των κρατικών ενισχύσεων, ώστε να διασφαλίσει ότι τα κονδύλια θα πηγαίνουν στη στήριξη των ευρωπαϊκών εργοστασίων αντί για την παραγωγή στην Κίνα και τις ΗΠΑ.

Μιλώντας κατά την παρουσίαση του προϋπολογισμού της Γαλλίας για το 2024, δεσμεύτηκε να πιέσει για την αναθεώρηση των κανόνων ενόψει των εκλογών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το επόμενο έτος, ώστε οι ευρωπαϊκοί πόροι να προορίζονται για βιομηχανικά προϊόντα με τουλάχιστον 50% ευρωπαϊκά συστατικά.

«Πιστεύετε έστω και για ένα δευτερόλεπτο ότι θα περνούσε από το μυαλό της κινεζικής κυβέρνησης να χορηγήσει ενίσχυση σε ένα βιομηχανικό προϊόν που δεν έχει κινεζικά εξαρτήματα;» διερωτήθη ο Λεμέρ. «Πιστεύετε έστω και για μια στιγμή ότι ο Τζο Μπάιντεν θα χορηγούσε ομοσπονδιακή βοήθεια σε ένα αμερικανικό pickup που δεν θα περιείχε 60% ή 70% εξαρτήματα βιομηχανικής παραγωγής;»

Σύμφωνα με το Bloomberg, o Γάλλος υπουργός είπε ότι μόνο στην Ευρώπη οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πιστεύουν ότι είναι δυνατόν να συνεχίσουν να δίνουν δημόσιο χρήμα σε ευρωπαϊκά εργοστάσια όσο και σε αμερικανικά και κινεζικά.

«Λέω να σταματήσουμε», δήλωσε ο Λεμέρ. «Σταματήστε αυτή την πολιτική, αυτή την πολιτική επιλογή, ας ευνοήσουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία».

Ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν πιέζει για μια πιο σκληρή προσέγγιση στο εμπόριο με την Κίνα, υπολογίζοντας ότι η αδράνεια τώρα θα βάλει την οικονομία του μπλοκ σε μια πορεία προς μακροπρόθεσμες απώλειες. Νωρίτερα τον Σεπτέμβριο, οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν ότι θα διενεργήσουν έρευνα για τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, πλήττοντας τη στρατηγική του Πεκίνου να φλερτάρει την ΕΕ ως αντίπαλο δέος στην Ουάσινγκτον.

Η Γαλλία επεξεργάζεται ήδη αλλαγές στις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στο πλαίσιο των ισχυόντων κανόνων της ΕΕ. Το νέο γαλλικό σύστημα θα επιφυλάσσει κρατική στήριξη για οχήματα με το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα, αποκλείοντας ουσιαστικά πολλά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, αν και όχι ρητά.

«Έπρεπε να κάνουμε κάτι πολύ περίπλοκο, ενώ θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει κάτι πολύ απλό», δήλωσε ο Λεμέρ. «Για να είναι απλό, πρέπει να αλλάξουμε την ευρωπαϊκή πολιτική και να αλλάξουμε το ευρωπαϊκό δόγμα».

Διαβάστε ακόμη

Γκριμάλντι στο newmoney: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου

ΤτΕ: Πτώση στις χορηγήσεις δανείων τον Αύγουστο

«Ξεθωριάζει» (ξανά) ο χρυσός – Υποχωρεί σε χαμηλό ενός μήνα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version