search icon

Bloomberg

Lazada Group: H θυγατρική της Alibaba επεκτείνεται στην Ευρώπη

Η πορεία του 43χρονου CEO, Τζέιμς Ντονγκ και το «άνοιγμα» στην παγκόσμια αγορά - Εντείνεται ο ανταγωνισμός εναντίον Amazon και Zalando

Η θυγατρική της Alibaba Group Holding Ltd, Lazada Group βρίσκεται ένα βήμα πριν την πρώτη της είσοδο στις ευρωπαϊκές αγορές. Το πλάνο της εταιρείας η οποία ανταγωνίζεται κολοσσούς όπως Amazon.com και Zalando SE στην αγορά της νοτιοανατολικής Ασίας θα εξαρτηθεί από τους μακροοικονομικούς παράγοντες, σύμφωνα με τον 43χρονο CEO της εταιρείας James Dong. Παρ’ όλα αυτά, η προσπάθεια της Alibaba για αύξηση του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς της είναι ξεκάθαρη και ενδέχεται να οφείλεται εν μέρει στις «γκρίζες» προοπτικές της κινεζικής οικονομίας.

Ο πρώην βοηθός του CEO της Αlibaba Daniel Zhang, James Dong ανέλαβε τα ηνία της Lazada Group τον περασμένο Ιούνιο, έχοντας θητεύσει ως επικεφαλής του επιχειρηματικού τομέα της εταιρείας στην Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ. Η Alibaba πρόσφατα ανακοίνωσε πως επένδυσε $912,5 εκατ στη Lazada, αυξάνοντας τη φετινή της συγκέντρωση κεφαλαίων στα $1,3 δισ. 

«Η Ευρώπη αποτελεί πολύ σημαντική και μεγάλη αγορά. Για τα περισσότερα ευρωπαϊκά brands, ο κύριος συνεργάτης τους στην Ασία είναι η Alibaba λόγω της πρόσβασής της στην κινεζική αγορά μεταξύ άλλων», τόνισε ο Dong σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg, προσθέτοντας πως «ακολουθούμε τη θέληση των brands».

James Dong

Παγκόσμια επέκταση

H είσοδος της Lazada θα ανανήψει τα σχέδια παγκόσμιας επέκτασης της Alibaba η οποία έχει «λυγίσει» από τον ανταγωνισμό των Amazon και Tencent. Σημειωτέον πως η κινεζική εταιρεία έχει μεικτά αποτελέσματα σε κάθε τέτοια προσπάθειά της εκτός των κινεζικών συνόρων. Έχοντας επενδύσει στην 11 Main Inc πριν την ΙΡΟ της το 2014, αναγκάστηκε να προχωρήσει σε πώληση του ηλεκτρονικού καταστήματος μετά από λίγο καιρό.

Το 2016 η Alibaba κατέλαβε σημαντικό μερίδιο αγοράς της νοτιοανατολικής Ασίας μέσω εξαγοράς της Lazada. Ένα χρόνο αργότερα, ο ιδρυτής της Alibaba, Jack Ma ανακοίνωσε πως η εταιρεία μπορεί να μετατραπεί στην 5η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, παρέχοντας υπηρεσίες σε 2 δισεκατομμύρια πελάτες. Το αφήγημα αυτό έχει, πια, ξεχαστεί, λόγω της πανδημίας, της κινεζικής κρίσης και της κυβερνητικής παρέμβασης του Πεκίνου κατά των κινεζικών Big Tech. Ο Μa είχε στοχοποιηθεί από το Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας μετά από την επίκριση του τραπεζικού συστήματος της χώρας το 2020.

Lazada vs Shopee

Δεδομένων των προβλημάτων στη μεγαλύτερη οικονομία της ανατολικής Ασίας, η Alibaba προσπαθεί να ανανεώσει την επιχειρηματική της εικόνα μέσω της επέκτασης σε ξένες αγορές.

Η επιτυχία της ιστοσελίδας AliExpress στη Βραζιλία έχει δώσει σημαντική ώθηση στην κερδοφορία της εταιρείας, σε αντίθεση με την κύρια ανταγωνιστή της, Shopee. Ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου της Sea περιδινίζεται στις αγορές της αλλοδαπής. Σημειωτέον πως η Shopee αποσύρθηκε από τις αγορές της Γαλλίας και της Ινδίας το Μάρτιο.

Η Sea περνά ταραχώδη περίοδο φέτος, ιδιαίτερα μετά από την απαγόρευση του πιο κερδοφόρου της mobile game στην Ινδία. Η αξία της μετοχής της εταιρείας έχει καταγράψει πτώση της τάξης του 70% φέτος, λόγω της κρίσης στις παγκόσμιες αγορές και τους φόβους για δημιουργία ύφεσης. Η εταιρεία προσηλώνεται, πια, στις αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας και της Βραζιλίας προσπαθώντας να αντισταθμίσει τις απώλειές της από την απότομη και αποτυχημένη εκτεταμένη επέκτασή της.

H Lazada από την πλευρά της, ποντάρει σε επιχειρήσεις όπως η ινδονησιακή εταιρεία fintech DANA στην οποία επένδυσε $304,5 εκατ. Παράλληλα, επένδυσε $168 εκατ στην ΤNG Digital Sdn, παρόμοια εταιρεία fintech της Μαλαισίας.

«Συνεχίζουμε να επενδύουμε», ανέφερε ο Dong, τονίζοντας πως «οι κινήσεις μας στις αγορές της Ινδονησίας και της Μαλαισίας αποδεικνύουν πως είμαστε προσηλωμένοι στην ανάπτυξη παρά τη δύσκολη μακροοικονομική κατάσταση».

Η Lazada πρόκειται να ανοίξει γραφεία στην Τζακάρτα, προσλαμβάνοντας εκατοντάδες εργαζόμενους οι οποίοι θα «καλύπτουν» τη Μαλαισία, τη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη, τις Φιλιππίνες, το Βιετνάμ και -προφανώς- την Ινδονησία.

Ο απώτερος στόχος της Alibaba για τη Lazada είναι η προσφορά υπηρεσιών σε 300 εκατομμύρια χρήστες μέχρι το 2030.

Διαβάστε ακόμη:

Χάμες Ροντρίγκες: Οι business του Κολομβιανού νέου σούπερ σταρ του Ολυμπιακού

Ανδρουλάκης: Για παρακολουθήσεις και μετεκλογικές συνεργασίες η συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ

Mirror Line: Η πόλη – ουρανοξύστης του $1 τρισ. στη Σαουδική Αραβία

Exit mobile version