Η ναυτιλιακή κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα προκαλεί αναταράξεις στις αγορές καυσίμων της Ασίας, ανεβάζοντας το κόστος ακόμη και σε διαδρομές που δεν χρησιμοποιούν την πλωτή οδό, ενώ ωθεί τους πωλητές να μειώσουν τα ασφάλιστρα φορτίου για να αντισταθμίσουν το υψηλότερο ναύλο.
Οι τιμές για τη μεταφορά προϊόντων, όπως η βενζίνη έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, καθώς ορισμένα πλοία διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα μετά τις επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν ανταρτών Χούθι. Αυτό έχει συσφίξει την αγορά, αυξάνοντας πρώτα το κόστος των δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων μέσω της Μέσης Ανατολής και τώρα διαχέεται στα ταξίδια εντός της Ασίας.
Οι παγκόσμιες αγορές εμπορευμάτων -ιδίως για το αργό πετρέλαιο και τα συναφή προϊόντα- είναι καθηλωμένες από την αντιπαράθεση, η οποία επιδεινώθηκε τις τελευταίες ημέρες αφού ένα φορτωμένο με καύσιμα δεξαμενόπλοιο που διαχειριζόταν για λογαριασμό του εμπορικού γίγαντα Trafigura Group πυρπολήθηκε από πύραυλο των Χούθι. Η ομάδα των ανταρτών επιτίθεται σε εμπορικά πλοία για την υποστήριξη της Χαμάς κατά του Ισραήλ, προκαλώντας αντίποινα υπό την ηγεσία των ΗΠΑ.
«Η πιο πρόσφατη επίθεση σε φορτωμένο δεξαμενόπλοιο υποδηλώνει ότι τα πράγματα χειροτερεύουν και όχι ότι βελτιώνονται», δήλωσε ο Ανούπ Σάιν, παγκόσμιος επικεφαλής ναυτιλιακής έρευνας της Oil Brokerage Ltd. Οι εκτροπές έχουν προσθέσει 3% στη ζήτηση για καθαρά δεξαμενόπλοια, τα οποία μεταφέρουν διυλισμένα προϊόντα, και περίπου 1% στη ζήτηση για συμβατικά δεξαμενόπλοια, ανέφερε ο Σάιν.
Διαβάστε ακόμη
«Παράθυρο» Χατζηδάκη για φοροαπαλλαγές σε κενά ακίνητα που ενοικιάζονται
Στέλιος Χατζηιωάννου: Βλέπει ευκαιρίες στην Ελλάδα με το νέο brand easyCasa (pics)
Γιατί κινδυνεύουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητα – Τι λένε οι αναλυτές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ