Η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί το εγκυρότερο και καθημερινό αποτύπωμα των επιπτώσεων του κορωνοϊού στο εμπόριο. Η έκρηξη πωλήσεων διαδικτυακά στο λιανικό εμπόριο που προκάλεσε η πανδημία κορωνοϊού αύξησε δραματικά και τη ζήτηση για χαρτοκιβώτια αλλά ταυτόχρονα ανέκυψε το πρόβλημα της μη γρήγορης επανάκτησής των ανακυκλώσιμων συσκευασιών από τους μεγάλους προμηθευτές όπως η Amazon με αποτέλεσμα να αυξάνεται το κόστος.
Πρόκειται για τη «σκοτεινή πλευρά του ηλεκτρονικού εμπορίου», σύμφωνα με την Bank of America, η οποία αναφέρει ότι η τεράστια ζήτηση για κουτιά προκαλεί επίσης ζητήματα συλλογής, προκαλώντας υψηλότερο κόστος ανακυκλωμένου χαρτιού για εταιρείες. Η τιμή των χαρτοκιβωτίων τύπου OCC (που ανακυκλώνεται και επαναχρησιμοποιείται), είναι τώρα σχεδόν διπλάσια από ότι το 2020, με αποτέλεσμα οι αναλυτές να υποβαθμίζουν τις συστάσεις τους για τις εταιρείες που το χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη όπως η Smurfit Kappa Group και η DS Smith αυτή την εβδομάδα.
Η Smurfit επιβεβαίωσε τη πίεση που δέχεται καθώς στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε σήμερα καταγράφει μείωση του περιθωρίου κερδών (προ φόρων τόκων και αποσβέσεων και αποσβέσεων) στο 17,7% των πωλήσεων έναντι του 18,2% το 2019, ενώ το κόστος ανακτημένων ινών σημειώνει ραγδαία αύξηση στο δεύτερο εξάμηνο. Ωστόσο η μετοχή της σημειώνει άνοδο έως και 4,5%, καθώς οι αναλυτές εστίασαν στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων αλλά και στην πιθανή αύξηση των τιμών των χαρτοκιβωτίων.
Οι Smurfit και DS Smith εξαρτώνται από το OCC. Η εναλλακτική σε αυτό το σύστημα ανακύκλωσης είναι ο «παρθένος τρόπος», όπου η πρώτη ύλη παρέχεται από το ξύλο.
Διαβάστε ακόμα:
Tα μέτρα, ο «λογαριασμός» και η αγωνία για την επόμενη μέρα
Lockdown: Τι ισχύει για τις μετακινήσεις εντός και εκτός νομού μέχρι 28 Φεβρουαρίου (vid)
Εϊκε Μπατίστα: Το απόλυτο στόρι καταστροφής – Από 8ος πλουσιότερος άνθρωπος, στη φυλακή