search icon

Bloomberg

Κλιματιστικά: Η κλιματική κρίση εκτοξεύει τις πωλήσεις – Πώς προετοιμάζονται οι μεγάλοι της αγοράς

Η παγκόσμια ζήτηση για κλιματιστικά βρίσκεται σε τροχιά τριπλασιασμού έως το 2050 - Τι δηλώνει ο CEO της μεγαλύτερης εταιρείας του κλάδου παγκοσμίως

Τις τελευταίες δεκαετίες, η θερμοκρασία αυξάνεται αισθητά κάθε χρόνο, ως απόρροια της κλιματικής κρίσης.

Πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο εγείρει διαρκώς, νέες ανησυχίες ιδίως, όσον αφορά στο μέλλον του πλανήτη μας. Όμως, για τον Νο. 1 κατασκευαστή κλιματιστικών στον κόσμο, την ιαπωνική Daikin Industries Ltd., αυτή είναι μια τεράστια ευκαιρία.

Η παγκόσμια ζήτηση για κλιματιστικά βρίσκεται σε τροχιά τριπλασιασμού έως το 2050, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Bloomberg, η Daikin έχει δεσμευτεί να πετύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050, στόχος που συμμερίζεται η ιαπωνική κυβέρνηση.

Για να συμβεί αυτό, ο διευθύνων σύμβουλος της Daikin, Μασανόρι ​​Τογκάβα, έχει αποφασίσει να επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη επιδιώκοντας να αξιοποιήσει τεχνολογικές ανακαλύψεις που θα μπορούσαν να κάνουν τα προϊόντα της εταιρείας του πιο αποτελεσματικά και συγχρόνως, πιο πράσινα.

Σύσσωμοι οι επενδυτές της Daikin, βρίσκονται στο πλευρό του Τογκάβα υποστηρίζοντας την φιλοσοφία του. Στα οκτώ χρόνια που βρίσκεται στο τιμόνι της διάσημης εταιρείας, η μετοχή της υπετριπλασιάστηκε ξεπερνώντας κατά πολύ τον δείκτη Topix της Ιαπωνίας.

Η πανδημία, φυσικά, προκάλεσε τεράστια προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού. Ούτε ο κατασκευαστής κλιματιστικών, δεν μπόρεσε να γλιτώσει από τις συνέπειες. Τον περασμένο μήνα, η τριμηνιαία έκθεση κερδών της εταιρείας ήταν κατώτερη των προσδοκιών καθώς σημείωσε πτώση της τάξεως του 7,3% στην τιμή της μετοχής.

Χωρίς air condition ωστόσο, η παραγωγικότητα σε γραφεία και εργοστάσια μειώνεται. Αυτό σημαίνει ότι τα κλιματιστικά θεωρούνται απαραίτητο εργαλείο για την οικονομική δραστηριότητα και και ανάπτυξη.

Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε περιβαλλοντικά ζητήματα;

«Αυτό που πραγματικά, έχει αλλάξει είναι η ώθηση για μείωση του άνθρακα. Πρέπει να σκεφτούμε πώς η στροφή στην ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα είναι στην πραγματικότητα μια ευκαιρία για εμάς, ώστε να αναπτύξουμε την επιχείρησή μας» δηλώνει χαρακτηριστικά ο Ceo της εταιρείας.

Μηδενικές εκπομπές

«Οι στόχοι μας για μείωση 30% των εκπομπών άνθρακα το 2023 και 50% το 2025 βασίζονται στην καλύτερη κατανόηση του τι μπορούμε να επιτύχουμε. Για να φτάσουμε σε ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2050, θα χρειαστούμε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο καινοτομίας και τεχνολογικής προόδου. Χωρίς αυτό, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να υλοποιήσουμε τη δέσμευσή μας» υποστηρίζει ο Τογκάβα.

Νέες τεχνολογίες

Είναι δυνατό να δημιουργηθεί θερμότητα ή κρύος αέρας χρησιμοποιώντας μαγνητικά πεδία. Αυτή τη στιγμή, κάτι τέτοιο είναι εφικτό μόνο για μικρούς χώρους. «Το ζητούμενο ωστόσο, είναι να μπορούμε να το πετύχουμε και σε μεγαλύτερους χώρους, με χαμηλότερο κόστος. Ένα βασικό ερώτημα για εμάς αυτή τη στιγμή, είναι εάν αυτός ο τρόπος είναι πρακτικός ή όχι» συμπληρώνει.

«Διαθέτουμε περισσότερη τεχνολογία από ό,τι νομίζουν πολλοί. Αυτό περιλαμβάνει μετατροπείς, αντλίες θερμότητας και ψυκτικά μέσα χαμηλού GWP (δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη). Πρέπει να εργαστούμε και να επενδύσουμε σε αυτά» αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Daikin.

«Σε ολόκληρο τον κόσμο κυριαρχεί η καύση καυσίμων, όπως το φυσικό αέριο ή το πετρέλαιο για θέρμανση. Ακόμη και στην Ευρώπη που υπόκειται σε αυστηρές ρυθμίσεις, η χρήση αντλιών θερμότητας, οι οποίες έχουν μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο σε σύγκριση με την καύση καυσίμου, είναι μόνο λίγο μεγαλύτερη από 10%. Μέχρι το 2030, η καύση καυσίμων για θέρμανση δεν θα είναι πλέον δυνατή στην Ευρώπη. Μετά τους μετατροπείς, οι αντλίες θερμότητας θα μας βοηθήσουν να δημιουργήσουμε προϊόντα που θα ξεχωρίσουν» καταλήγει.

Διαβάστε ακόμα

Το πολιτικό παιχνίδι άνοιξε, το Ερρίκος Ντυνάν δεν πουλήθηκε, το έξυπνο deal του Σουηδού και τα χαμένα λεφτά της Globo

REX Hotel: Θα αλλάξει χέρια το ιστορικό ξενοδοχείο της Καλαμάτας;

Αegean: Ξεκινά το θερινό πρόγραμμα – Συνολικά 156 προορισμοί εσωτερικού – εξωτερικού σε 42 χώρες (pics)

 

Exit mobile version