Τα ηλεκτρικά οχήματα και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν πιθανότατα το 50% του συνόλου των πωλήσεων οχημάτων στην Κίνα για πρώτη φορά τον Ιούλιο, ακόμη και όταν ο συνολικός αριθμός των πωληθέντων αυτοκινήτων μειώθηκε, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο για την αγορά αυτοκινήτων της χώρας.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και των plug-in υβριδικών, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία των οχημάτων «πράσινης ενέργειας» στην Κίνα, αυξήθηκαν σε 879.000 μονάδες, αποτελώντας το 50,8% του συνόλου.

Παράλληλα, οι πωλήσεις νέων οχημάτων μειώθηκαν κατά 2% σε 1,73 εκατομμύρια τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα πρόσφατα, επίσημα, προκαταρκτικά στοιχεία της ένωσης China Passenger Car Association.

Το ορόσημο αυτό υποδεικνύει το γεγονός ότι η βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζει να απολαμβάνει ισχυρή δυναμική στην Κίνα, ακόμη και όταν η ζήτηση επιβραδύνεται στον υπόλοιπο κόσμο.

Ο Γουάνγκ Τσουανφού, διευθύνων σύμβουλος της BYD Co. είχε προβλέψει ότι η Κίνα θα πετύχαινε το ορόσημο αυτό σε εκδήλωση τον Μάρτιο, όταν οι παραδόσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων σε εβδομαδιαία βάση πλησίαζαν ή ξεπερνούσαν το 50% του συνόλου.

Η μείωση των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων τον Ιούλιο οφείλεται κυρίως στην πτώση που καταγράφηκε το β’ δεκαπενταήμερο του μήνα, καθώς ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες αδρανοποίησαν την παραγωγή για τις ετήσιες θερινές διακοπές τους.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν επίσης αφού ορισμένοι κατασκευαστές περιόρισαν τις εκπτώσεις καθώς ο πόλεμος τιμών στον κλάδο υποχώρησε, όπως ανέφερε η ένωση σε ανάρτηση στον λογαριασμό της στην πλατφόρα κοινωνικής δικτύωσης Wechat.

Η μείωση αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης ένδειξης ότι οι καταναλωτικές δαπάνες για αυτοκίνητα παραμένουν περιορισμένες στην Κίνα. Οι δαπάνες που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα το α’ εξάμηνο του 2024 ήταν μειωμένες κατά περίπου 1,1% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Σύμφωνα με το Bloomberg, το υπουργείο Οικονομικών της χώρας ανακοίνωσε πρόσφατα πρόσθετη χρηματοδότηση για την τόνωση της κατανάλωσης, συμπεριλαμβανομένου του διπλασιασμού των επιδοτήσεων για την ανταλλαγή παλαιών αυτοκινήτων με νέα, ύψους 20.000 γουάν (2.800 δολάρια).

Ενώ ο ανταγωνισμός στις τιμές συνεχίζεται, υπάρχουν ενδείξεις ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να περιορίσουν τις εκπτώσεις τους.

Ορισμένες κινεζικές αντιπροσωπείες της BMW έχουν αυξήσει τις τιμές, ωθώντας την Audi και τη Mercedes-Benz να εξετάσουν το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους, όπως ανέφεραν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Εν τω μεταξύ, η BYD συνέχισε να μειώνει τις τιμές, χαμηλώνοντας τις τιμές του μοντέλου Leopard 5 της θυγατρικής πολυτελούς μάρκας Fang Cheng Bao έως και 17,2%.  

Το Πεκίνο χαλάρωσε επίσης τις απαιτήσεις για τη λήψη δανείων αυτοκινήτου και συνεχίζει να διεξάγει εκστρατείες για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων σε μικρότερες πόλεις και αγροτικές περιοχές, ελπίζοντας να ανακαλύψει νέους μοχλούς ανάπτυξης της αγοράς.

Διαβάστε ακόμη

Φωτιά στην Αττική: Τα μέτρα στήριξης για τους πυρόπληκτους – Τι περιλαμβάνουν

Τα σκυλιά των 150.000 δολαρίων: Γνωρίστε τα Svalinn (vid)

Copernicus: Ο χάρτης της καταστροφής – Στα 23 χιλιόμετρα εκτείνονταν η φωτιά με 168 μέτωπα (tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ