BLOOMBERG

Και η Tesla στο στόχαστρο της Κομισιόν για τις επιχορηγήσεις της Κίνας

Έρευνα της Κομισιόν για τις επιδοτήσεις της Κίνας στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης

Στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής έρευνας για τις επιχορηγήσεις της Κίνας στα ηλεκτρικά οχήματα τίθεται η Tesla, η οποία εμφανίζεται ως η πλέον ωφελημένη από τα μέτρα στήριξης του Πεκίνου.

Η Κομισιόν «άνοιξε» φάκελο για την επιδοτήσεις της Κίνας στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης μόλις πριν λίγες ημέρες και, με βάση τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί, η εταιρεία του Έλον Μασκ θεωρείται ως η Νο.1 κερδισμένη.

Στόχος των Βρυξελλών είναι να διαπιστωθεί κατά πόσο οι εν λόγω επιδοτήσεις διαστρεβλώνουν τον ανταγωνισμό, εξασφαλίζοντας μεγάλα προνόμια σε συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, τα οποία λειτουργούν εις βάρος των ευρωπαϊκών εταιρειών του κλάδου.

Η έρευνα της Επιτροπής, συγκεκριμένα, θα καθορίσει αν και σε ποιον βαθμό η Κίνα έχει επιδοτήσει την Tesla και τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες (BYD, SAIC, Nio), παρέχοντας τους σαφές «προβάδισμα» στη μάχη για τα μερίδια αγοράς στην Ευρώπη.

Μην ξεχνάμε ότι η ευρωπαϊκή ήπειρος, σε όρους ηλεκτροκίνησης, αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες (μετά την Κίνα).

Οι χαμηλές και άκρως ανταγωνιστικές τιμές των κινεζικών Ι.Χ.  έχουν φέρει σε δυσχερή θέση τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες βλέπουν τα μερίδια αγοράς τους να περιορίζονται διαρκώς.

Εάν τελικώς αποδειχθεί ότι οι επιδοτήσεις της Κίνας είναι αυτές που καθιστούν τα κινεζικά μοντέλα φθηνότερα σε σχέση με τα ευρωπαϊκά, τότε οι Βρυξέλλες δηλώνουν έτοιμες να λάβουν αντισταθμιστικά μέτρα, επιβάλλοντας ενδεχομένως έξτρα δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα.

Άλλωστε, το προβάδισμα της Tesla και των κινεζικών εταιρειών στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και των μπαταριών θέτει σε άμεσο κίνδυνο την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία συντηρεί 14 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

Από την ευρωπαϊκή μήνη δεν «γλιτώνει» ούτε η Tesla, η οποία διατηρεί εργοστάσιο παραγωγής στην Κίνα και επομένως, επωφελείται των μέτρων επιδότησης της κινεζικής κυβέρνησης.

Το Model 3 sedans της Tesla ξεκίνησε να παράγεται στο εργοστάσιο της Σαγκάη το 2022 και μέχρι τον Ιούλιο του 2021 η αμερικανική εταιρεία θεωρούσε την εν λόγω γραμμή παραγωγής ως το βασικό εξαγωγικό κέντρο του Ομίλου.

Στο α’ 7μηνο του 2023, η Tesla παρέδωσε 93.700 «made-in-China» ηλεκτρικά οχήματα στη Δυτική Ευρώπη -ένας αριθμός που αντιστοιχεί στο 47% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας. Ακόμη 57.500 οχήματα παρέδωσε στην Ευρώπη και η αμιγώς κινεζική SAIC.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι, πέραν της Tesla και των κινεζικών εταιρειών, στο στόχαστρο της Κομισιόν τίθενται και ορισμένες ευρωπαϊκές εταιρείες.

Πρόκειται για εταιρείες, όπως η BMW και η Renault, οι οποίες έχουν ξεκινήσει συνεργασία με διάφορους κινεζικούς Ομίλους, επωφελούμενες των επιδοτήσεων του κινεζικού κράτους. Κι αυτό, διότι έχουν επιλέξει η παραγωγή να λαμβάνει χώρα στην Κίνα και όχι στην Ευρώπη.

Διαβάστε ακόμα

Το ΤΧΣ πάτησε το «κουμπί» της εξόδου από τις τράπεζες – Το premium της Eurobank και οι επόμενες κινήσεις

Ανοίγει «λαϊκό» έντοκο γραμμάτιο με εγγύηση Δημοσίου και επιτόκιο 3% plus

Ο Κένεντι (από την Κουμουνδούρου), το πρώτο φθινοπωρινό γκάλοπ, η Eurobank και η Intrum κατά κυρ Παντελή και η σύναξη των γιοτ στην Υδρα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""