Συμφωνία ύψους 19 δισ. δολαρίων υπέγραψε το Κατάρ με ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, με στόχο να εδραιώσει τη θέση του ως ο Νο 1 παραγωγός υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο.
Το εμιράτο του Κόλπου συμφώνησε με τις Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, Hyundai Heavy Industries και Samsung Heavy Industries, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η κρατική εταιρεία πετρελαίου Qatar Petroleum. Οι τρεις εταιρείες θα διατηρήσουν ένα «μεγάλο μέρος» της ικανότητας κατασκευής πλοίων LNG για την Qatar Petroleum έως το 2027.
Το deal, που αποτιμάται στα 19,1 δισ. δολ. προβλέπει ότι θα κατασκευάσουν πάνω από 100 πλοία LNG για το Κατάρ.
Οι μετοχές των Daewoo Shipbuilding και Samsung Heavy έκαναν άλμα άνω του 15% στο χρηματιστήριο της Σεούλ.
«Είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι να ξεκινήσουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα ναυπήγησης LNG στην ιστορία», ανέφερε ο Saad Al-Kaabi, CEO της QP και υπουργός Ενέργειας του Κατάρ. «Εχουμε εξασφαλίσει σχεδόν του 60% της παγκόσμιας ικανότητας κατασκευής LNG μέχρι το 2027».
Η QP υπέγραψε παρόμοια συμφωνία με την Hudong-Zhonghua Shipbuilding Group, θυγατρική της China State Shipbuilding τον Απρίλιο. Χρειάζεται ένας μεγαλύτερος στόλος LNG λόγω νέων πρότζεκτ τόσο στο Κατάρ όσο και στις ΗΠΑ.
Το Κατάρ «φουλάρει μηχανές» μετά την επέκταση του δικτύου πεδίων εξόρυξης στο North Field project, ανέφερε ο al-Kaabi. Αυτό θα αυξήσει τις ετήσιες εξαγωγές LNG της χώρας από τους 77 εκατ. τόνους στους 126 εκατ. τόνους μέχρι το 2027.
Η QP θα αυξήσει την παραγωγή παρά τη μείωση των συνολικών δαπανών κατά περίπου 30%, είχε ανακοινώσει ο Kaabi τον περασμένο μήνα. Το σχέδιο για τη μείωση των δαπανών, ήταν συνέπεια της μείωσης της ζήτησης για LNG λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, η οποία προκάλεσε ένα σπιράλ τιμών σε ιστορικά χαμηλά.