Οι μετοχές της Stellantis NV και της Volkswagen AG υποχώρησαν, καθώς ορισμένα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά τους έχασαν την πρόσβαση στις φορολογικές πιστώσεις των ΗΠΑ βάσει αυστηρότερων κανόνων που τέθηκαν σε ισχύ αυτή την εβδομάδα.

Το ηλεκτρικό crossover ID.4 της VW έχασε την πλήρη φορολογική πίστωση των 7.500 δολαρίων, σύμφωνα με την τελευταία λίστα του Υπουργείου Ενέργειας και της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος. Μοντέλα από εταιρείες όπως η Nissan Motor Co. και η Stellantis που προηγουμένως λάμβαναν έως και 3.750 δολάρια είναι τώρα επίσης μη επιλέξιμα.

Οι μετοχές της Stellantis υποχώρησαν έως και 3,8% στο Μιλάνο. Η μετοχή της VW υποχώρησε έως και 1,4% στη Φρανκφούρτη.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η αναταξινόμηση, μέρος του νόμου του προέδρου Τζο Μπάιντεν για τη μείωση του πληθωρισμού, αυστηροποιεί τις απαιτήσεις εγχώριας προμήθειας για τα εξαρτήματα των μπαταριών και τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους. Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων και των plug-in υβριδικών που πληρούν επί του παρόντος τις προϋποθέσεις για πίστωση είναι 18 μοντέλα, από 22 πέρυσι.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης προετοιμάζονται για σκληρότερες επιχειρηματικές συνθήκες στις ΗΠΑ, καθώς ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ετοιμάζεται να αναλάβει τα καθήκοντά του αργότερα αυτό το μήνα. Έχει καταστήσει την ανάκληση των πρωτοβουλιών του Μπάιντεν υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων ως βασικό πυλώνα της οικονομικής του πλατφόρμας και έχει απειλήσει με δασμούς στα αυτοκίνητα ξένης κατασκευής.

Η Stellantis έχει ταλαιπωρηθεί από καθυστερήσεις προϊόντων και διογκωμένα αποθέματα στις ΗΠΑ που οδήγησαν στην απομάκρυνση του διευθύνοντος συμβούλου της πέρυσι. Η κατασκευάστρια εταιρεία αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα στην πατρίδα της. Η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων της στην Ιταλία υποχώρησε κατά 46% πέρυσι στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1956, εν μέσω χαμηλής ζήτησης για μοντέλα όπως το ηλεκτρικό Fiat 500.

Bloomberg

Η VW αντιμετωπίζει προβλήματα εδώ και καιρό στις ΗΠΑ, με την επικείμενη σειρά Scout των σπορ SUVs και των φορτηγών pickup με μπαταρία να προβάλλεται ως άξονας για την επέκταση του μεριδίου αγοράς της, καθώς η ανάπτυξη επιβραδύνεται στην Ευρώπη και ο ανταγωνισμός εντείνεται στην Κίνα. Η αυτοκινητοβιομηχανία – η οποία μειώνει το κόστος στη Γερμανία τον Νοέμβριο διόρισε το πρώην στέλεχος της Porsche και της Rivian, Κιέλ Γκρούνερ, ως επικεφαλής του αμερικανικού της τμήματος για να ενισχύσει τις πωλήσεις της στη συγκεκριμένη αγορά.

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Έρχονται σφυριά με… άρωμα θάλασσας και πλούσια ιστορία (pics)

Το τέλος των Σοβιετικών αγωγών φυσικού αερίου – Πως Τραμπ και Πούτιν παίζουν στην ενεργειακή σκακιέρα την Ευρώπη

Μισθοί: Ποιοι περιμένουν αύξηση αποδοχών το 2025

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα