Οι επιβάτες θα συνεχίζουν να παρατηρούν άνοδο των αεροπορικών ναύλων, καθώς οι αεροπορικές αντιμετωπίζουν έλλειψη αεροσκαφών, εργατικού δυναμικού και ανταλλακτικών που θα τους εμποδίσει να ανταποκριθούν στην αυξημένη ταξιδιωτική ζήτηση.

Σε έκθεσή της σχετικά με τις προοπτικές των παγκόσμιων αερομεταφορών, η ING Bank NV περιέγραψε μια βιομηχανία που πολιορκείται σε πολλά μέτωπα από τους παρατεταμένους περιορισμούς της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Τα αεροπορικά ταξίδια είναι πιθανό να ξεπεράσουν τα προ-πανδημικά επίπεδα φέτος, αν και τα κατασκευαστικά προβλήματα στην Boeing Co. και τα ελαττώματα στους κινητήρες της Pratt & Whitney περιορίζουν τη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών και την ανάκαμψη.

Υπάρχει ένα ρεκόρ ανεκτέλεστων παραγγελιών στην Airbus SE και την Boeing κάτι το οποίο οδηγεί σε παράλληλη αύξηση της ζήτησης για μεταχειρισμένα αεροσκάφη, όπως δήλωσε η ING.

Αυτό ανεβάζει τα ποσά μίσθωσης για αεροπλάνα, ειδικά για τα πιο δημοφιλή μοντέλα όπως τα Boeing 737 και τα Airbus A321. Εν τω μεταξύ, η έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων σημαίνει ότι οι μετασκευές ή οι ανακαινίσεις παλαιότερων αεροσκαφών επίσης καθυστερούν, όπως ανέφερε η τράπεζα.

Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο επανεξετάζουν τα σχέδια ανάπτυξής τους, ενώ προχωρούν ακόμα και σε περικοπές πτήσεων, λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Μόνο στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, οι Singapore Airlines Ltd., Qantas Airways Ltd. και Air New Zealand Ltd. έχουν αντιμετωπίσει καθυστερήσεις στην παράδοση αεροσκαφών, τη μη προγραμματισμένη συντήρηση κινητήρων και άλλα προβλήματα.

«Ο παγκόσμιος στόλος των αεροπορικών εταιρειών δεν έχει καταφέρει να συμβαδίσει με τη ζήτηση και αυτό το φαινόμενο δεν έχει τελειώσει ακόμη», έγραψαν στην έκθεση τους οι αναλυτές της ING, Ρίκο Λούμαν και Ολέκσι Σορόκα. «Στο πλαίσιο των περιορισμών της χωρητικότητας, η τιμολογιακή δύναμη παραμένει στα χέρια των αερομεταφορέων», συμπλήρωσαν.

Μέχρι στιγμής, οι επιβάτες φαίνονται πρόθυμοι να πληρώσουν την αυξημένη τιμή των εισιτηρίων. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ναύλοι είναι πιθανό να παραμείνουν αυξημένοι, ενώ στην Ευρώπη οι τιμές των εισιτηρίων ξεπέρασαν τον πληθωρισμό κατά 15% στις αρχές του 2024, όπως αναφέρει η έκθεση.

«Οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο φαίνεται να είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν και να δώσουν προτεραιότητα στα ταξίδια τους παρά τα ακριβότερα εισιτήρια», όπως αναφέρει η έκθεση.

Παράλληλα, οι καθυστερήσεις παράδοσης, η επιπλέον συντήρηση, οι ακραίες καιρικές συνθήκες, η γεωπολιτική και οι εντάσεις των εταιρειών με τους εργαζομένους τους θα επιβαρύνουν την κερδοφορία των αεροπορικών εταιρειών φέτος.

Οι εκπομπές της βιομηχανίας θα κυμανθούν πιθανότατα πιο κοντά στα προ-πανδημικά επίπεδα φέτος. Παρά την αυξημένη ευαισθητοποίηση σχετικά με τις εκπομπές των αερομεταφορών, ελάχιστοι καταναλωτές – και ιδιαίτερα οι νεότεροι – φαίνονται απρόθυμοι να αποφύγουν τις πτήσεις.

Όπως συμπληρώνει το Bloomberg, ο αυξανόμενος πληθυσμός και ο παράλληλα αυξανόμενος πλούτος της Ινδίας, θα καταστήσουν τη χώρα «κινητήριο μοχλό για την μελλοντική ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών».

Διαβάστε εδώ ολόκληρη την έκθεση της ING

 

Διαβάστε ακόμη

«Ανάσταση» της μεσαίας τάξης μέσα σε μία τετραετία

Στα ύψη οι τιμές για την αγορά εξοχικών στα top νησιά (pic + πίνακας)

Dow Jones: Τα ορόσημα στην πορεία προς τις 40.000 μονάδες – Ποιοι πανηγυρίζουν και ποιοι… αδιαφορούν

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ