Κοντά σε συμφωνία με την Tesla βρίσκεται η Ινδία, στο πλαίσιο της οποίας η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα στέλνει στη χώρα τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζει από το επόμενο έτος, ενώ σε διάστημα δύο ετών θα φτιάξει και εργοστάσιο.
Όπως αναφέρει το Bloomberg επικαλούμενο πηγές, η σχετική ανακοίνωση ίσως γίνει στην Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής του Vibrant Gujarat τον Ιανουάριο.
Σύμφωνα με άλλη πηγή, υποψήφιες για το εργοστάσιο είναι η Μαχαράστρα, η Ταμίλ Νάντου και η Γκουτζαράτ, η οποία είναι και η έδρα του πρωθυπουργού, Ναρέντρα Μόντι, καθώς έχουν ήδη οικοσυστήματα για τα ηλεκτρικά οχήματα και τις εξαγωγές.
Η Tesla θα δεσμεύσει μια αρχική ελάχιστη επένδυση ύψους περίπου 2 δισ. δολαρίων σε οποιοδήποτε εργοστάσιο και θα επιδιώξει να αυξήσει τις αγορές ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την Ινδία φτάνοντας τα 15 δισ. δολάρια. Ακόμη, η Tesla θα επιδιώξει να κατασκευάσει μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ινδία, με σκοπό να μειώσει το κόστος.
Σύμφωνα με το Bloomberg, μέχρι στιγμής δεν έχει ληφθεί η οριστική απόφαση για τη συμφωνία, συνεπώς τα σχέδια μπορεί να αλλάξουν. Τον Ιούνιο, ο Έλον Μασκ είχε δηλώσει ότι η Tesla έχει στα σχέδιά της μια σημαντική επένδυση στην Ινδία, την οποία ο ίδιος σκοπεύει να επισκεφτεί το 2024.
Τόσο η Tesla, όσο και εκπρόσωποι του υπουργείου Βαριάς Βιομηχανίας της Ινδίας, στο οποίο ανήκει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας, και των υπουργείων Οικονομικών, Εμπορίου και Βιομηχανίας, δεν απάντησαν στα αιτήματα για σχολιασμό.
Η είσοδος στο πολυπληθέστερο έθνος του κόσμου, όπου η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αυξάνεται όλο και περισσότερο από τους καταναλωτές της μεσαίας τάξης, θα είχε πιθανό όφελος για την Tesla, η οποία αυτήν τη στιγμή διαθέτει εργοστάσια στις ΗΠΑ, την Κίνα και τη Γερμανία. Η κυβέρνηση του Μόντι ασκεί πιέσεις, ώστε να αυξηθεί η εγχώρια κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να υιοθετηθούν ταχύτερα οι πιο «καθαρές» μεταφορές.
Παρά τις προσπάθειες αυτές, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ινδία έχει πολύ δρόμο να διανύσει, καθώς σύμφωνα με το BloombergNEF τα αυτοκίνητα με μπαταρίες καλύπτουν μόλις το 1,3% των επιβατικών οχημάτων που πουλήθηκαν πέρυσι. Κι αυτό επειδή οι καταναλωτές διστάζουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση λόγω του υψηλού αρχικού κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της έλλειψης σταθμών φόρτισης.
Σημειώνεται ότι η Tesla δεν εισάγει αυτοκίνητα απευθείας στην Ινδία, λόγω των υψηλών δασμών. Όταν βγουν στην αγορά τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα που θα έχει κατασκευάσει στην Ινδία, η τιμή τους θα μπορούσε να φτάσει τις 20.000 δολάρια.
Ο υπουργός Εμπορίου της Ινδίας, Πιγιούς Γκογιάλ, δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι φέτος η Tesla σχεδιάζει να αυξήσει σχεδόν στο διπλάσιο τις αγορές ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την Ινδία, αγγίζοντας το 1,9 δισ. δολάρια. Πέρυσι το αντίστοιχο ποσό ήταν στο 1 δισ. δολάρια.
Η Tesla και η Ινδία, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, άνοιξαν ξανά τον διάλογο για την επίτευξη συμφωνίας τον Μάιο, έχοντας φτάσει νωρίτερα σε αδιέξοδο. Ο Έλον Μασκ είχε επικρίνει την Ινδία για τους υψηλούς φόρους εισαγωγών και την πολιτική της στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η χώρα από την πλευρά της, είχε προτρέψει την Tesla να μην πουλά εκεί τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει στην Κίνα, που είναι πολιτικός της αντίπαλος.
Πλέον φημολογείται ότι η Ινδία εξετάζει το ενδεχόμενο μείωσης του φόρου εισαγωγών για τους διεθνείς κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων για περίοδο πέντε ετών, στην περίπτωση που οι εταιρείες αυτές δεσμευτούν να φτιάξουν εκεί κάποιο εργοστάσιο.
Διαβάστε ακόμη
JP Morgan: Τι συζήτησε με τους Αμερικανούς επενδυτές για τις ελληνικές τράπεζες
Αυτοί είναι οι ακριβότεροι εμπορικοί δρόμοι στον κόσμο – Στην 15η θέση η Ερμού (πίνακας)
Η ακτινογραφία της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου: Τα πλοία Panamax οδηγούν το ράλι της ανόδου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ