Σε διάστημα δύο εβδομάδων η Tesla αναμένεται να «χάσει» σχεδόν το ένα πέμπτο της χρηματιστηριακής της αξίας, δηλαδή περίπου 145 δισ. δολάρια με βασική αιτία τις (αυξανόμενες) ανησυχίες αγοράς και αναλυτών για τη ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εκτιμούν ότι υποχωρεί.
Όπως αναφέρει το Bloomberg η πτώση ξεκίνησε νωρίτερα τον Οκτώβριο όταν στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου η Tesla υποβάθμισε τις εκτιμήσεις της για το outlook του επόμενου διαστήματος. Τα πράγματα έγιναν χειρότερα από τις ανακοινώσεις των άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών και μετά ακολούθησαν οι εξίσου ζοφερές εκτιμήσεις των αναλυτών. Το μπαράζ των αρνητικών ειδήσεων ολοκληρώθηκε με τις ανακοινώσεις των εταιρειών που σχετίζονται με τον χώρο της ηλεκτροκίνησης όπως η κατασκευάστρια μπαταριών Panasonic Holdings και η κατασκευάστρια ημιαγωγών ON Semiconductor.
Τα παραπάνω επιβάρυναν περαιτέρω το κλίμα (αλλά και τις επιδόσεις) και για τις συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες που όλο το προηγούμενο διάστημα είχαν ανοιχτό και το μέτωπο των απεργιών με τις διαπραγματεύσεις με τα εργατικά συνδικάτα. Ωστόσο, η πτώση της Tesla ξεχωρίζει καθώς η μετοχή της έχει σημειώσει πτώση πάνω από 17% από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στις 18 Οκτωβρίου. Το ίδιο διάστημα ο δείκτης S&P 500 έχει υποχωρήσει κατά 3,6% και ο Nasdaq 4%. Η πτώση αυτή έχει στοιχίσει στην Tesla περίπου 145 δισ. δολάρια τα οποία και έχασε από την κεφαλαιοποίησή της.
Σε ενημερωτικό του σημείωμα για την ευρύτερη αποδυνάμωση του κλάδου ο Adam Jonas της Morgan Stanley ανέφερε ότι «Ουσιαστικά το πρόβλημα είναι πως μεγάλες επενδύσεις κατευθύνονται σε μη αποδεδειγμένες στρατηγικές στην ηλεκτροκίνηση εν μέσω αυξανόμενου κόστους, χαμηλότερων τιμών, αυξανόμενων επιτοκίων και βραδύτερης ζήτησης». Η συνέχεια της έκθεσης του Jonas είναι πιο ανησυχητικη καθώς αναφέρει πως «Αυτό που ζουν οι επενδυτές σήμερα είναι η ανησυχία ότι τα δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια που επενδύονται στην ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποδειχθούν μια καταστροφική τοποθέτηση».
Όπως αναφέρει το πρακτορείο οι προοπτικές για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι συνολικά σκοτεινές καθώς τα υψηλά επιτόκια έχουν εκτοξεύσει το κόστος αγοράς και συντήρησης ενός αυτοκινήτου στα ύψη. Σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο πληθωρισμό, η ικανότητα των καταναλωτών να αντέξουν οικονομικά μεγάλες αγορές έχει υποχωρήσει και όπως είναι φυσικό τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως νέα τεχνολογία με ανεπαρκές ακόμη δίκτυο φόρτισης, δέχονται το πλήγμα.
Η Tesla κατέχει ηγετική θέση στο χώρο της ηλεκτροκίνησης και ενώ η υψηλή της αποτίμηση οφείλεται κατά ένα μέρος στις φιλοδοξίες και τις προοπτικές της στην αυτόνομη οδήγηση κατά το υπόλοιπο και μεγαλύτερο ποσοστό οφείλεται ακριβώς στην ηγετική της θέση και τα περιθώρια κέρδους της.
Όπως αναφέρει το Bloomberg οι επενδυτές έχουν πλέον λόγους να ανησυχούν καθώς η επιθετική πολιτική της με μειώσεις τιμών στην οποία είχε καταφύγει η Tesla για να τονώσει τη ζήτηση φαίνεται να φτάνουν στα όριά της χωρίς όμως να έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα, γεγονός που αντικατοπτρίζεται στην απότομη πτώση της μετοχής.
Διαβάστε ακόμη
Δημοσκόπηση Pulse: Ανεβαίνει η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ, μειώνεται με το ΠΑΣΟΚ (πίνακες)
Αναδρομικά η αμοιβή έως €3.000 για όσους έχουν ήδη εντοπίσει «μαϊμού» αποδείξεις
Υπεράκτια αιολικά πάρκα στην Ελλάδα: Σε ποιες περιοχές θα έχουν αναπτυχθεί πριν από το 2030
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ