Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία υποχώρησαν τον Ιούλιο, συνεχίζοντας την ευρεία μείωση από τότε που η κυβέρνηση σταμάτησε την παροχή κινήτρων για την αγορά τους.

Οι ταξινομήσεις των αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκαν κατά 37% στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης σε 30.762 οχήματα σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με την αρμόδια αρχή της χώρας. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση από τον Δεκέμβριο, όταν η γερμανική κυβέρνηση κατήργησε ξαφνικά τις επιδοτήσεις EV. Οι πωλήσεις οχημάτων χωρίς… πρίζα αυξήθηκαν κατά 7%.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η ευρεία επιβράδυνση των EV σε όλη την Ευρώπη, όπου καταργούνται τα κίνητρα, αφήνει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen σε λάθος δρόμο όσον αφορά τα σχέδια παραγωγής, ενώ η συνολική, «πράσινη» στροφή παραπαίει. Οι ευκατάστατοι και οικολογικά ευαισθητοποιημένοι αγοραστές είναι λίγο-πολύ απογοητευμένοι, και η έλλειψη προσιτών μοντέλων από τη βιομηχανία αποτρέπει τους καταναλωτές μαζικής αγοράς από την αγορά.

«Η έξαρση της ηλεκτροκίνησης αποδεικνύεται μέχρι στιγμής μη βιώσιμη», δήλωσε ο Constantin Gall, σύμβουλος της EY, σχετικά με τα γερμανικά αποτελέσματα. «Η αγορά έχει χάσει κάθε δυναμική και πολλοί πελάτες αμφιβάλλουν για τις προοπτικές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Το μερίδιο των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία τον Ιούλιο υποχώρησε σε λίγο κάτω από το 13% από 20% ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την EY, σε μια εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανέμεναν ταχεία αύξηση των οχημάτων με μπαταρίες.

Οι πωλήσεις σε Σουηδία και Ελβετία

Οι ταξινομήσεις στη Σουηδία, ηγέτιδα χώρα στα EV, μειώθηκαν επίσης τον Ιούλιο, επιτείνοντας την πτώση από την αρχή του έτους. Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 15% τον προηγούμενο μήνα σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με την Mobility Sweden. Οι πωλήσεις στην Ελβετία μειώθηκαν κατά 19%.

Η επιβράδυνση αφήνει εκτεθειμένη την αυτοκινητοβιομηχανία, αφού επένδυσε δισεκατομμύρια για την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Η VW, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι έχει μειώσει την παραγωγική ικανότητα σε εργοστάσια υψηλού κόστους στη Γερμανία και μπορεί επίσης να αλλάξει το χρονοδιάγραμμα της αύξησης της παραγωγής μπαταριών.

Ο Gall της EY δήλωσε ότι οι πωλήσεις EVs στη Γερμανία θα παραμείνουν υποτονικές για τους επόμενους μήνες, θέτοντας σε αμφισβήτηση τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών να αυξήσουν τις πωλήσεις και να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές ρύπων του στόλου στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το επόμενο έτος. Η VW κινδυνεύει ιδιαίτερα και μπορεί να αντιμετωπίσει αρνητικό αντίκτυπο 2 δισ. ευρώ (2,2 δισ. δολάρια) στα κέρδη το επόμενο έτος ως αποτέλεσμα, ανέφερε ο αναλυτής της UBS Patrick Hummel σε σημείωμά του.

Η επιβάρυνση στην περιοχή εξαπλώνεται λόγω της αναστολής των έργων κατασκευής κυψελών μπαταριών. Ο γαλλικός προμηθευτής Valeo αναζητά αγοραστές για δύο εργοστάσια. Το ένα από αυτά είχε ήδη αναβαθμιστεί για να παράγει εξαρτήματα αυτοκινήτων EV.

Η OPmobility, ένας άλλος Γάλλος κατασκευαστής εξαρτημάτων, δήλωσε ότι η παραγωγή EV ήταν περίπου η μισή από αυτή που ανέμεναν οι κατασκευαστές.

Διαβάστε ακόμη

Fed: Πόσο εφικτό είναι το σενάριο πρόωρης παρέμβασης – Το sell off, οι ελπίδες της αγοράς και οι απόψεις των αναλυτών

Αναλυτές: Αναμενόμενη η πτώση των αγορών – Τι φοβούνται για το επόμενο διάστημα

«Ξεπούλημα» για bitcoin και ether – Τι συμβαίνει με τα κρυπτονομίσματα (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ