Ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών θα αποφέρει φέτος καθαρά κέρδη 30,5 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με πρόβλεψη από τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), εν μέσω υψηλότερων τιμών στα εισιτήρια και της ακόρεστης επιθυμίας για ταξίδια μετά την πανδημία.

Μάλιστα οι προοπτικές συγκρίνονται με τα 27,4 δισ. δολάρια κέρδη που επιτεύχθηκαν πέρυσι, δήλωσε η ΙΑΤΑ στην ετήσια γενική συνέλευσή της στο Ντουμπάι τη Δευτέρα. Ειδικότερα σύμφωνα με το Bloomberg, είναι η εν λόγω πρόβλεψη είναι πιο αισιόδοξη από τα 25,7 δισ. δολάρια που προέβλεψε η ΙΑΤΑ για φέτος τον Δεκέμβριο. Αλλά ενώ τα κέρδη αυξάνονται, το ίδιο συμβαίνει και με τα έξοδα, γεγονός που συγκρατεί τα κέρδη ανά επιβάτη, δήλωσε η ΙΑΤΑ.

«Το να κερδίζουμε μόλις 6,14 δολάρια ανά επιβάτη είναι μια ένδειξη του πόσο ισχνά είναι τα κέρδη μας – ίσα που φτάνουν για έναν καφέ σε πολλά μέρη του κόσμου», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ Γουίλι Γουός.

Η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία κατάφερε να ανακάμψει από την πανδημία της Covid 19 που επιβάρυνε τις  εταιρείες σε όλο τον κόσμο και ανάγκασε πολλές από αυτές να αναζητήσουν διασώσεις. Ενώ η ζήτηση έχει επανέλθει, οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σειρά νέων προβλημάτων, από την έλλειψη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων έως τις επιχειρήσεις με την Κίνα που δεν έχουν ακόμη ανακάμψει και τις γεωπολιτικές εντάσεις που περιορίζουν ορισμένα δρομολόγια.

Ένα άλλο σημαντικό εμπόδιο που αντιμετωπίζουν είναι η έλλειψη διαθέσιμων νέων αεροσκαφών που περιορίζει τη χωρητικότητα. Τόσο η Boeing όσο και η Airbus αγωνίζονται να κατασκευάσουν αεροπλάνα αρκετά γρήγορα για να καλύψουν τη ζήτηση και οι αερομεταφορείς σε όλο τον κόσμο έχουν εκατοντάδες αεροσκάφη σε αναμονή.

«Η επίλυση των ζητημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού είναι κρίσιμης σημασίας, ώστε να μπορούμε να αναπτύσσουμε τους στόλους αποτελεσματικά για να καλύψουμε τη ζήτηση», δήλωσε ο Walsh.

Ανά περιοχές, η ΙΑΤΑ προβλέπει ότι η Βόρεια Αμερική θα συνεισφέρει πιο πολύ στα κέρδη του κλάδου, αποκομίζοντας 14,8 δισ. δολάρια. Η Ευρώπη θα συνεισφέρει 9 δισ. δολάρια, ενώ η Μέση Ανατολή θα επιτύχει 3,8 δισ. δολάρια, δήλωσε η ΙΑΤΑ.

Τα διεθνή ταξίδια στην Ασία παραμένουν υποτονικά, δήλωσε η ΙΑΤΑ, συγκρατούμενα από την Κίνα, η οποία παραμένει κάτω από τα προ-covid επίπεδα. «Υπάρχει ακόμη μεγάλη ζήτηση για διασυνοριακά ταξίδια στην περιοχή, η οποία πιθανότατα θα ενισχύσει τις μελλοντικές προοπτικές ανάπτυξης», δήλωσε η ΙΑΤΑ.

Διαβάστε ακόμη

Eυτύχης Βασιλάκης: Οι 4 προκλήσεις για το επόμενο κεφάλαιο της AEGEAN (pics)

Το πόθεν έσχες… ετοιμάστηκε στη Λαγουδέρα, ο Ιβάν ρυθμίζει (από το Ροστόφ), τα σκουπίδια είναι χρυσός (και ο Μυτιλ το ξέρει), πώς θάφτηκε ένα τσεκούρι του πολέμου… 

Shared Services Centers: Τι είναι και γιατί αποτελούν μεγάλη επενδυτική ευκαιρία για την Ελλάδα (pic + vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ