Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει προσωρινά τις αποστολές 10 μοντέλων οχημάτων της μετά την αποκάλυψη προβλημάτων πιστοποίησης που αφορούν ορισμένους κινητήρες ντίζελ από τον προμηθευτή Toyota Industries Corp.
Ύστερα από ελέγχους διαπιστώθηκαν παρατυπίες κατά τη διάρκεια δοκιμών απόδοσης ιπποδύναμης οι οποίες έλαβαν μετρήσεις βάσει μονάδων υπολογιστή που έτρεχαν λογισμικό που διέφερε από αυτό εκείνο που χρησιμοποιείται για τη μαζική παραγωγή, με αποτέλεσμα τιμές με λιγότερες διακυμάνσεις, ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σε δήλωσή της σήμερα.
Το ζήτημα της πιστοποίησης έρχεται να προστεθεί στη λίστα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Toyota, μετά την ανακοίνωση της θυγατρικής Daihatsu τον περασμένο μήνα ότι τα περισσότερα οχήματά της δεν είχαν ελεγχθεί σωστά για την ασφάλεια κατά τη σύγκρουση και ότι η αυτοκινητοβιομηχανία χειραγώγησε τα αποτελέσματα των δοκιμών που χρονολογούνται από το 1989. Ως αποτέλεσμα, η Daihatsu έχει σταματήσει τις αποστολές και αναστείλει τις δραστηριότητές της τουλάχιστον μέχρι τον Φεβρουάριο.
Οι εν λόγω υποθέσεις «θα μπορούσαν να βλάψουν την Toyota Industries και, κατ’ επέκταση, τον όμιλο Toyota στο σύνολό του», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida.
Η επιτροπή που ασχολήθηκε με το θέμα της Toyota Industries διαπίστωσε παρατυπίες κατά τη διάρκεια των δοκιμών ιπποδύναμης-απόδοσης για τρία μοντέλα κινητήρων. Συνολικά, 10 μοντέλα αυτοκινήτων χρησιμοποιούν τους κινητήρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων έξι στην Ιαπωνία, σύμφωνα με την εταιρεία. Αυτά περιλαμβάνουν το Land Cruiser Prado, το Land Cruiser 300, το Fortuner και το Hilux.
Η επιτροπή είχε αρχικά ερευνήσει την Toyota Industries για πιστοποίηση που αφορούσε κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα.
Οι παρατυπίες έγιναν «για να αποφευχθεί η καθυστέρηση της μαζικής παραγωγής», δήλωσε ο Χιρόσι Ινόουε, πρόεδρος της ειδικής επιτροπής ερευνών, σε ενημέρωση τη Δευτέρα, προσθέτοντας ότι «η ευθύνη ανήκει στα αανώτερα στελέχη της διοίκησης».
Ο πρόεδρος της Toyota Industries, Koichi Ito, δήλωσε ότι «δεν μιλήσαμε αρκετά με την Toyota Motor σχετικά με τη διαδικασία δοκιμών» μετά την αύξηση των παραγγελιών από το 2017. Είπε ότι θα προσπαθήσει να αποκαταστήσει την επικοινωνία με τη μητρική εταιρεία. Ο αντίκτυπος του σκανδάλου στα κέρδη είναι προς το παρόν άγνωστος, πρόσθεσε ο Ito.
Το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας θα ξεκινήσει επιτόπιους ελέγχους την Τρίτη.
«Μελλοντικά, θα συμμετέχουμε σε όλες τις δραστηριότητες σε επίπεδο εταιρείας για να βοηθήσουμε στην ανοικοδόμηση της Toyota Industries και θα επανεξετάσουμε την κατάσταση για να διασφαλίσουμε διεξοδικά ότι η ασφάλεια και η ποιότητα είναι οι κορυφαίες προτεραιότητες», δήλωσε η Toyota για τις τελευταίες αποκαλύψεις της.
Διαβάστε ακόμη
Ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Τα καλά νέα για τον πληθωρισμό θα φανούν στις αποφάσεις για τα επιτόκια (γράφημα)
Ενωμένη Κλωστοϋφαντουργία: Ένα σφυρί με…ιστορία για τα «ιμάτια» του εργοστασίου στην Κομοτηνή (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ