Η Stellantis και η κινεζική Contemporary Amperex Technology Ltd. σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα εργοστάσιο για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, ενισχύοντας τους δεσμούς ανάμεσα της κατασκευάστριας των οχημάτων Fiat και των κινεζικών εταιρειών.
Το εργοστάσιο θα κατασκευάζει τις λεγόμενες μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Stellantis, προσθέτοντας ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για το μέγεθος ή την ακριβή τοποθεσία του. Οι εταίροι εξετάζουν επίσης το ενδεχόμενο μιας κοινοπραξίας στην οποία και οι δύο θα συνεισφέρουν εξίσου.
Οι μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος έχουν κερδίσει έδαφος στις αυτοκινητοβιομηχανίες επειδή είναι φθηνότερες και πιο σταθερές από τις κυψέλες με βάση το νικέλιο που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα EV. Αν και έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα που έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη αυτονομία, η απόδοσή τους βελτιώνεται με την πρόοδο της τεχνολογίας.
«Σήμερα έχουμε μηδενική ικανότητα παραγωγής LFP στην Ευρώπη», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Μαξίμ Πικάτ, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Stellantis και παγκόσμιος επικεφαλής αγορών και εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Για τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια, θα είναι μια πολύ σημαντική τεχνολογία».
Σύμφωνα με το Bloomberg, η σύμπραξη της Stellantis με την CATL θα είναι από τις πιο σημαντικές συμφωνίες του κλάδου στην Ευρώπη, όπου οι αξιωματούχοι σχεδιάζουν αυστηρότερους κανόνες για τις μπαταρίες προκειμένου να συμβάλλουν στη δημιουργία τοπικής αλυσίδας εφοδιασμού. Ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας Κάρλος Ταβάρες έκλεισε τον περασμένο μήνα συμφωνία ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για συμμετοχή στην κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Zhejiang Leapmotor Technology Ltd. για να βοηθήσει να κλείσει μια τρύπα σε μια κρίσιμη αγορά στην παγκόσμια μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι κατασκευαστές μπαταριών της Κίνας προμηθεύουν περίπου το 80% των κυψελών παγκοσμίως, ενώ οι κινεζικές εταιρείες διαθέτουν επίσης σημαντικές εγκαταστάσεις εξόρυξης και επεξεργασίας τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Ο ασφυκτικός έλεγχος της χώρας στην αλυσίδα εφοδιασμού EV έχει γίνει πηγή γεωπολιτικής έντασης με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Η CATL, η οποία προμηθεύει εταιρείες όπως η Tesla, η Volkswagen και η Hyundai, κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά μπαταριών. Ενώ το έργο του εργοστασίου της αξίας 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Ford Motor στο Μίσιγκαν έχει βυθιστεί σε διαμάχες, ο κατασκευαστής προχωράει με τα σχέδια για την κατασκευή μιας εγκατάστασης στην Ουγγαρία και τον Ιανουάριο ξεκίνησε την παραγωγή σε ένα εργοστάσιο στο Έρφουρτ της Γερμανίας, για να προμηθεύσει την BMW.
Διαβάστε ακόμη
Προϋπολογισμός: Ανάπτυξη 2,4% και πρωτογενές πλεόνασμα 1,1 δισ. – Καλύτερoι μισθοί το 2024
Αράπογλου (Τράπεζα Κύπρου): Μηνύματα για ψηφιοποίηση και εργασία προς πολλούς αποδέκτες
ΟΤΕ: Υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας με τη ρουμανική Clever Media για την Telekom Romania
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ