Η κρατική αεροπορική εταιρεία του Κατάρ φαίνεται ότι είναι ο μεγάλος χαμένος, ως τώρα, από τη διπλωματική επίθεση σε αυτή τη μικρή χώρα στον Περσικό Κόλπο, ενώ οι ανταγωνιστές της στο Ντουμπάι και το Αμπού Ντάμπι αναμένεται επίσης να περάσουν δύσκολες περιόδους.
Περίπου 76 καθημερινές πτήσεις είναι πιθανό να διακοπούν, εκ των οποίων οι 52 διενεργούνται από την Qatar Airways, μετά τη διακοπή των διπλωματικών σχέσεων με το Κατάρ από τη Σαουδική Αραβία, το Μπαχρέιν, την Αίγυπτο και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι περίπου το 30% των εσόδων του εθνικού αερομεταφορέα του Κατάρ θα μπορούσε να επηρεαστεί, όπως εκτιμούν αναλυτές της Frost & Sullivan.
Μεταξύ των λειτουργιών της Qatar Airways που πρόκειται να αναστείλουν τη δράση τους είναι και μια υποδομή για μεταφορά επιβατών στο Ντουμπάι που λειτουργεί 14 φορές την ημέρα. Τα σχέδια για απαγόρευση στα αεροσκάφη του Qatar να εισέλθουν στον εναέριο χώρο των κρατών που διέκοψαν τις διπλωματικές τους σχέσεις, αναμένεται να διογκώσουν τα έξοδα, αναγκάζοντας την εταιρεία να προχωρήσει σε σημαντικές περικοπές και να θέσει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα ορισμένων αεροπορικών γραμμών.
“Η εκτροπή (δρομολογίων) γύρω από κλειστούς εναέριους χώρους (των χωρών που διέκοψαν τις διπλωματικές σχέσεις με το Κατάρ) σημαίνει υψηλότερο κόστος καυσίμων και μεγαλύτερους χρόνους πτήσης”, δήλωσε ο Μαρκ Μαρτίν, επικεφαλής του Martin Consulting, που εδρεύει στο Ντουμπάι. “Οι προορισμοί στην Αφρική και στον Ινδικό Ωκεανό μπορεί να μην είναι πλέον βιώσιμοι ως μέρος του δικτύου της Qatar Airways.”
Τα κέρδη στην Qatar Air, όπως και των άλλων αερομεταφορέων του Κόλπου, ήδη συμπιέζονται καθώς η χαμηλή τιμή του πετρελαίου, εμποδίζει περαιτέρω την οικονομική ανάπτυξη στην περιοχή και μειώνει τη ζήτηση για ταξίδια από τα στελέχη της πετρελαϊκής βιομηχανίας. Μια απαγόρευση που προέρχεται από τις ΗΠΑ για τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές στις αμερικανικές πτήσεις, εν μέσω ανησυχίας για ενδεχόμενες τρομοκρατικές επιθέσεις, δημιουργεί πρόσθετο πρόβλημα στη ζήτηση εισιτηρίων για τις αεροπορικές εταιρείες της ευρύτερης περιοχής.