search icon

Bloomberg

Η πτώση των πωλήσεων EV στη Γερμανία ρίχνει τη σκιά της στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου

Εκτός από τα ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι Ευρωπαίοι αγοράζουν γενικά λιγότερα αυτοκίνητα, καθώς αλλεπάλληλα προβλήματα έχουν επιβαρύνει τις πωλήσεις

Η Γερμανία, που βάλλεται από κακές οικονομικές ειδήσεις τις τελευταίες εβδομάδες, ηγήθηκε της πτώσης των ευρωπαϊκών πωλήσεων αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα, καθώς κατέρρευσε η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.

Οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της περιοχής έπεσαν κατά 69% κατά τη διάρκεια του Αυγούστου σε λίγο πάνω από 27.000 οχήματα, ανέφερε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Πριν από μόλις έναν χρόνο οι πωλήσεις EV στη Γερμανία είχαν εκτιναχθεί, τώρα ωστόσο, επίκειται ο τερματισμός των κινήτρων που δίνει η κυβέρνηση για τα ηλεκτρικά εταιρικά αυτοκίνητα.

Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης αντιμετωπίζει μια σειρά από πλήγματα στον βιομηχανικό της πυρήνα. Η Volkswagen AG, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου, κατήργησε σύμβαση εργασίας δεκαετιών και είναι έτοιμη να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά λόγω της υστέρησης της ζήτησης. Η BMW AG μείωσε τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους, επικαλούμενη εν μέρει τις υποτονικές πωλήσεις EV. Η εταιρεία κατασκευής τσιπ Intel Corp. ανέβαλε την κατασκευή ενός σχεδιαζόμενου εργοστασίου για το οποίο η κυβέρνηση της χώρας είχε προβλέψει επιχορηγήσεις ύψους 10 δισ. ευρώ (11,1 δισ. δολάρια).

«Η οικονομία της Γερμανίας δεν αποκτά δυναμική και καταναλωτές και επενδυτές είναι συγκρατημένοι», δήλωσε σε σημείωμά του ο επικεφαλής της ΕΥ για την κινητικότητα στη Δυτική Ευρώπη, Κονσταντίν Γκαλ. «Οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι βίαιες συγκρούσεις επιβαρύνουν το κλίμα».

Καθώς οι κυβερνήσεις αποσύρουν τα δαπανηρά κίνητρα, η ζήτηση για EV υποχωρεί με τη Γερμανία να ηγείται μιας πανευρωπαϊκής επιβράδυνσης. Το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με μπαταρία συρρικνώθηκε στο 14% μέχρι τον Αύγουστο.

Εκτός από τα ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι Ευρωπαίοι αγοράζουν γενικά λιγότερα αυτοκίνητα. Από το ιστορικό υψηλό της πώλησης περίπου 15 εκατομμυρίων μονάδων το 2019, αλλεπάλληλα προβλήματα έχουν επιβαρύνει τις πωλήσεις, από την πανδημία και τις διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού μέχρι τον πληθωρισμό και τη συνεχιζόμενη οικονομική αδυναμία, ιδίως στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της ηπείρου.

Διαβάστε ακόμη

Μύκονος: Καμπάνα 995.000 ευρώ σε επιχειρηματία με 199 αδήλωτα «Airbnb»

Fraport Greece: Το νέο υψηλό των 36 εκατ. επιβατών φέτος στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και οι νέες επενδύσεις

Απειλή για shutdown στις ΗΠΑ: Η Βουλή των Αντιπροσώπων δεν παρατείνει τον προϋπολογισμό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version