Η Michelin ανακοίνωσε ότι η «δύσκολη οικονομική κατάσταση» της Ευρώπης προκαλεί πτώση της ζήτησης ελαστικών σε διάφορους τομείς, η οποία οδηγεί σε πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην περιοχή.
Η εταιρεία επισήμανε την Τετάρτη το ενδεχόμενο περαιτέρω κλεισίματος εργοστασίων μετά την πρόσφατη απόφαση να κλείσει ορισμένα προβληματικά εργοστάσια και επιχειρήσεις στη Γερμανία και την Πολωνία. Ενώ ο κατασκευαστής επιβεβαίωσε το guidance του για το σύνολο του έτους, ορισμένοι αναλυτές είχαν προβλέψει αύξηση των προοπτικών.
«Οι διαρθρωτικές δυσκολίες της περιοχής είναι τέτοιες που δεν είναι πλέον δυνατό να εξάγουμε από την Ευρώπη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Florent Menegaux μιλώντας σε εκπροσώπους των media. «Το ενεργειακό κόστος είναι απαγορευτικό και η ευρωπαϊκή αγορά έχει παραμείνει ανοιχτή σε κάθε είδους ανταγωνισμό – έχουμε κατακλυστεί από οικονομικά ελαστικά από την Κίνα».
Προηγουμένως, οι εξαγωγές από την Ευρώπη βοηθούσαν πάντα την εταιρεία να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος, δήλωσε ο Menegaux. Αλλά το «πολύ υψηλότερο» μισθολογικό κόστος και το κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας μετά την πανδημία, καθώς και οι κοινωνικές επιβαρύνσεις στη Γαλλία, μεταξύ άλλων στοιχείων, επιβαρύνουν την ανταγωνιστικότητα.
«Αυτό δημιουργεί διαρθρωτική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη», δήλωσε ο Menegaux. «Πρόκειται για ένα πολύ λεπτό ζήτημα. Επανεξετάζουμε το βιομηχανικό μας αποτύπωμα και αναζητούμε ενεργά λύσεις».
Νωρίτερα την Τετάρτη, ένας δείκτης για την οικονομική δραστηριότητα στην ευρωζώνη μειώθηκε απροσδόκητα, με τον ιδιωτικό τομέα της Γερμανίας να συρρικνώνεται τον Ιούλιο. Η μέτρηση για τη μεγαλύτερη οικονομία της περιοχής προσθέτει στις ενδείξεις ότι η ανάκαμψη από τους υποτονικούς μήνες θα αποδειχθεί πιο δύσκολη από ό,τι προβλεπόταν.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, Η Michelin δεν θα πουλήσει κανένα από τα εργοστάσια που αποφασίζει να κλείσει, καθώς δεν θέλει να γίνει «μεταφορά τεχνολογίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος. Η εταιρεία έχει επίσης τερματίσει ορισμένες δραστηριότητες στην Κίνα και τις ΗΠΑ, καθώς η επιβράδυνση υπερβαίνει κατά πολύ την Ευρώπη.
«Το 2023 και το 2024, υπήρξε μια έκρηξη των εξαγωγών ελαστικών από την Κίνα», στρεβλώνοντας την αγορά, δήλωσε ο Menegaux. «Η κινεζική αγορά δεν αναπτύσσεται και η χωρητικότητά τους έχει αυξηθεί – εξάγουν ελαστικά παντού».
Για να αντισταθμίσει τη φθίνουσα ζήτηση, η Michelin έχει επικεντρωθεί σε τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας, συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών για τις βιομηχανίες εξόρυξης, αεροπορίας και γεωργίας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος.
Διαβάστε ακόμη
Απώλειες στους ευρωπαϊκούς δείκτες με οδηγό τις τεχνολογικές μετοχές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ