Η Γερμανίδα Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ δήλωσε ότι θα επιδιώξει την τροποποίηση των γερμανικών νόμων κατά της ρύπανσης, προκειμένου να αποφευχθούν οι απαγορεύσεις οδήγησης για οχήματα ντίζελ σε πόλεις όπου οι επιβλαβείς εκπομπές οξειδίων του αζώτου είναι λίγο πάνω από το όριο.
Η πρόταση θα συμπεριλάβει και τη Φρανκφούρτη, τη μεγαλύτερη πόλη στην περιοχή του Έσεν, όπου οι δημοσκοπήσεις υποδηλώνουν ότι το κόμμα της, η Χριστιανοδημοκρατική Ένωση, πρόκειται να σημειώσει απώλειες στις πολιτειακές εκλογές την Κυριακή.
Την επόμενη Δευτέρα, η Μέρκελ ξεκινά την τελική προεκλογική εκστρατεία της εκστρατεία της στην πολιτεία, όπου οι πιθανές απαγορεύσεις οδήγησης για τα ντιζελοκίνητα οχήματα έχουν γίνει ένα κρίσιμο ζήτημα.
“Πιστεύουμε ότι οι απαγορεύσεις οδήγησης είναι δυσανάλογες όταν υπερβαίνουν ελάχιστα τα όρια”, ανέφερε η Μέρκελ σε δημοσιογράφους την Κυριακή στο Βερολίνο. “Θέλουμε να αλλάξουμε τον ομοσπονδιακό νόμο περί εκπομπών για να πούμε ότι οι απαγορεύσεις οδήγησης σε τέτοιες περιπτώσεις θα ήταν δυσανάλογες και γενικά δεν θα επιβληθούν”, συμπλήρωσε.
Σε ένα «χτύπημα» στις προσπάθειες της Μέρκελ για την αποφυγή των περιορισμών οδήγησης, οι κορυφαίοι διοικητικοί δικαστές της Γερμανίας έθεσαν την προοπτική απαγόρευσης των οχημάτων ντίζελ από τα κέντρα των πόλεων, σε μια απόφαση-ορόσημο τον Φεβρουάριο, που πλήττει εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, ένα δικαστήριο στο Βερολίνο διέταξε τη διοίκηση της πόλης να καταρτίσει ένα σχέδιο για την απαγόρευση ορισμένων παλαιότερων μοντέλων ντίζελ από τμήματα 11 δρόμων. Η απόφαση κέρδισε η περιβαλλοντική ομάδα DUH, η οποία είχε προηγουμένως λάβει απαγορεύσεις και για τη Φρανκφούρτη, το Ντίσελντορφ και το Μόναχο.
Το σκάνδαλο εξαπάτησης ρύπων
Η Μέρκελ προσπάθησε να αποκλιμακώσει την κρίση με δύο εθνικές συνόδους κορυφής που στόχευαν στη μείωση της ρύπανσης του αστικού περιβάλλοντος, προκειμένου να ξεπεραστούν οι απαγορεύσεις οδήγησης ντιζελοκίνητων οχημάτων μετά το σκάνδαλο εξαπάτησης της Volkswagen. Ωστόσο, οι προσπάθειες να αναγκάσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας να αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό εκπομπών ρύπων απέτυχαν και η συνεχιζόμενη συζήτηση έχει καταστρέψει τη φήμη της τεχνολογίας ντίζελ.
Οι καταναλωτές που απομακρύνονται από το ντίζελ υπονομεύουν τις στρατηγικές των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών για να πλησιάσουν τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2021. Το ντίζελ είναι κερδοφόρο και αποδοτικότερο από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες και η μείωση της τεχνολογίας έχει προκαλέσει αυξημένες επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα.
Οι Πράσινοι της Γερμανίας, οι οποίοι οδεύουν για μια ακόμη ισχυρή παρουσία στην Έσση μετά την αύξηση της υποστήριξής τους στις εκλογές της Βαυαρίας αυτό το μήνα, κατηγόρησαν τη Μέρκελ ότι προστατεύει τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
“Είναι ντροπή που η κυβέρνηση προστατεύει πάντα την αυτοκινητοβιομηχανία”, δήλωσε σε συνέντευξη στο n-tv τη Δευτέρα ο Katrin Goering-Eckardt, επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας των Πρασίνων.