Μαίνεται χωρίς προηγούμενο η επική «μάχη» για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Τesla, η οποία μέχρι τώρα αποτελούσε «οδηγό» της καινοτομίας και των αλλαγών βρίσκεται αντιμέτωπη με τους τιτάνες Volkswagen και Toyota

Οι δύο  τεράστιες αυτές αυτοκινητοβιομηχανίες έθεσαν, τον προηγούμενο μήνα, πλάνα σε λειτουργία για επενδύσεις ύψους $170 δισ έτσι ώστε να διατηρήσουν την πρωτοκαθεδρία τους στη βιομηχανία. Όπως και στην αγορά κινητών, όταν η Αpple κατάφερε να αρπάξει τα σκήπτρα της πάλαι ποτέ «βασίλισσας» Nokia, τα ερωτήματα για το ποιός θα βγει νικητής παραμένουν.

«Οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες αυτοκινήτων του κόσμου αποφάσισαν να επικεντρωθούν στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η νέα πραγματικότητα είναι η ηλεκτροκίνηση», ανέφερε ο Andy Palmer, πρώην επικεφαλής της Aston Martin και πρώην στέλεχος της Nissan Motor όπου είχε παίξει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία του γνωστού Leaf.

Oι προσεγγίσεις των δύο τιτάνων είναι διαφορετικές. Η μία επενδύει τεράστια ποσά στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η άλλη διαφοροποιεί τις τοποθετήσεις της, «βλέποντας και κάνοντας». 

Volkswagen

Η επιθετική τακτική των επενδύσεων αποτελεί επιλογή της VW, η οποία τα τελευταία 84 χρόνια έχει επεκταθεί σε 12 διαφορετικές μάρκες, με εργοστάσια σε 120 σημεία ανά τον κόσμο και εκατομμύρια εργαζομένους. Η VW Group έχει έσοδα περίπου $280 δισ ετησίως, με γκάμα προϊόντων από το Tiguan και το Passat μέχρι τα supercars της Lamborghini και τα φορτηγά της Scania. 

O CEO Herbert Diess πρόσφατα αποκάλυψε επενδυτικό σχέδιο 89 δισ ευρώ ($100 δισ) για την ηλεκτροκίνηση και τη δημιουργία λογισμικού, για την επόμενη 5ετία.

Herbert Diess

Η αρχική «εισβολή» της VW στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκίνησε με τα πολυτελή Audi e-tron και την Porsche Taycan, ενώ πέρυσι επέκτεινε τη γκάμα της με τα ID.3 hatchback και το ΙD.4 SUV. 

To πρώτο δεκάμηνο του 2021 η VW είχε πουλήσει 322.000 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, σχεδόν το ήμισυ του στόχου της.

Ο Diess παραμένει απτόητος. Η αρχιτεκτονική των ID.3 και ID.4 θα αποτελέσει το εφαλτήριο 27 επιπλέον οχημάτων μέχρι το τέλος του 2022.

Toyota

H τακτική της Toyota φάνηκε πριν από δύο μήνες σε μία πίστα της δυτικής Ιαπωνίας. Εκτός του ηλεκτρικού SUV «bZ4X», ο Akio Toyoda οδήγησε το Corolla Sport H2 Concept, όχημα με μηχανή υδρογόνου. 

Αν και η Toyota, η οποία κάποτε πρωτοπόρησε με το Prius, παραδέχεται πως καθυστέρησε, πρόκειται να ξεκινήσει την παραγωγή πλήρως  ηλεκτρικών οχημάτων στα μέσα του 2022. Ο Toyoda ελπίζει να λανσάρει 30 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. 

Akio Toyoda

Εκ των $70 δισ σε επενδύσεις για ηλεκτρικά οχήματα, τα μισά εξ αυτών θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων. Μέχρι τότε, η Toyota ποντάρει στη χρήση των υβριδικών οχημάτων, για τα οποία έχει ξοδέψει εκατομμύρια δολάρια εδώ και χρόνια.

Τesla

Η εταιρεία του Elon Musk δεν μένει με σταυρωμένα χέρια. Έχοντας παραδώσει 936.000 οχήματα το 2021, σκοπεύει να επενδύσει $188 εκατομμύρια για την αναβάθμιση του εργοστασίου της στη Σαγκάη και να αυξήσει την παραγωγική ικανότητα της μονάδας.

Δύο νέες μονάδες, η μία στο Βερολίνο και η άλλη στο Ώστιν του Τέξας επίσης πρόκειται να αρχίσουν να παράγουν Model Ys. Η ζήτηση για τα Tesla παραμένει αμείωτη, με την αναμονή για τα Model 3 και Υ να βρίσκεται στους 6 περίπου μήνες. 

Το ερώτημα, όμως, παραμένει: θα μπορέσουν οι τεράστιες επενδύσεις των τιτάνων VW και Τοyota να υπερκεράσουν την πρωτοκαθεδρία της Tesla;

Διαβάστε ακόμη

easyHotel: Το μεγάλο στοίχημα του Sir Stelios για ξενοδοχεία σε όλη την Ευρώπη

Μπιλ Γκέιτς: Αποκαλυπτικό βίντεο από το 1994 – Τι έλεγε για Microsoft και Apple (vid)

Το φυτικό κρέας μπαίνει στο fast food – Ποιες εταιρείες κάνουν mega επενδύσεις