Ο δείκτης κινδύνου για το ομόλογο της Jaguar Land Rover Automotive Plc τετραπλασιάστηκε φέτος, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να «προλάβει» τα ηλεκτρικά οχήματα και πλήττεται από την εξασθενημένη ζήτηση στην Κίνα. Οι επενδυτές της Moody’s προειδοποιούν για ακόμη πιο δύσκολες μέρες.
Η Moody’s, στις 13 Νοεμβρίου, υποβάθμισε την αξιολόγησή της στην Jaguar, που ανήκει στην Tata Motors Ltd. της Ινδίας, στο Ba3, τρία επίπεδα χαμηλότερα από τον επενδυτικό βαθμό. Η αδύναμη λειτουργική απόδοση της Jaguar “πιθανότατα θα συνεχιστεί για τουλάχιστον τους επόμενους 12-18 μήνες” και θα επηρεάσει και την απόδοση της μητρικής, ανέφερε ο οίκος αξιολόγησης.
Η Tata Motors ανακοίνωσε μεγαλύτερη απώλεια από την αναμενόμενη κατά το δεύτερο τρίμηνο και παρουσίασε ένα σχέδιο εξοικονόμησης κόστους για την Jaguar.
Τα οχήματα Diesel αντιπροσωπεύουν μόλις το 90% των πωλήσεων της Jaguar στην Ευρώπη τη στιγμή που οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές. Μέχρι το 2040, περισσότερο από το ήμισυ όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και το ένα τρίτο του στόλου αυτοκινήτων του πλανήτη, που αντιστοιχεί σε 559 εκατομμύρια οχήματα, θα είναι ηλεκτρικά, σύμφωνα με μια παγκόσμια πρόβλεψη που δημοσιεύει το Bloomberg.
“Η έκθεση της Jaguar σε κινητήρες ντίζελ είναι πάνω από το μέσο, και οι κινητήρες αυτοί αντιμετωπίζουν μια πολύ αβέβαιη προοπτική ζήτησης”, δήλωσε ο Nicholas Harrison, αναλυτής στην RBC Capital Markets. “Η Jaguar δεν θεωρείται πλέον ένα ανερχόμενο αστέρι, όπως πριν από ενάμιση χρόνο και τώρα να μετατίθεται άνετα στην κατηγορία BB”, πρόσθεσε.