search icon

Bloomberg

Οι υποστηρικτές των ευρωπαϊκών δασμών κατά της Κίνας κινδυνεύουν με αντίποινα (πίνακες)

Οι χώρες της Ε.Ε. ψήφισαν υπέρ της επιβολής των δασμών, με 10 κράτη-μέλη να τάσσονται υπέρ, πέντε κατά και 12 να απέχουν

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έχει μετατοπίσει το ενδιαφέρον στο πώς και πότε το Πεκίνο θα προβεί σε αντίποινα για την κλιμάκωση της μεγαλύτερης εμπορικής διαμάχης του με τη Γηραιά Ήπειρο εδώ και χρόνια.

Ενώ οι συνομιλίες συνεχίζονται, κρίσιμες ενδείξεις μπορεί να βρίσκονται στις ψηφοφορίες που έδωσαν τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. σχετικά με τα πρόσφατα μέτρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το Πεκίνο έχει απειλήσει προηγουμένως με δασμούς στις εισαγωγές μπράντι της Ε.Ε. και έχει ξεκινήσει έρευνες ενάντια στο ευρωπαϊκό χοιρινό κρέας και τα ευρωπαϊκά γαλακτοκομικά προϊόντα ως απάντηση στους δασμούς – προσφέροντας μια σειρά από επιλογές που επηρεάζουν διαφορετικά μέρη της Ευρώπης, σύμφωνα με το Bloomberg.

«Εκείνοι που ψήφισαν ‘ναι’ θα αντιμετωπίζονται σίγουρα λιγότερο ευνοϊκά από τους Κινέζους επενδυτές», δήλωσε η Ντέμπορα Ελμς, επικεφαλής της εμπορικής πολιτικής στο Ίδρυμα Χίνριχ, μια μη κερδοσκοπική οργάνωση με έδρα την Ασία που εργάζεται για την προώθηση του βιώσιμου παγκόσμιου εμπορίου.

Οι χώρες της Ε.Ε. ψήφισαν υπέρ της επιβολής των δασμών, με 10 κράτη-μέλη να τάσσονται υπέρ, πέντε κατά και 12 να απέχουν. Το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου δήλωσε ότι οι δασμοί θα κλονίσουν την εμπιστοσύνη των κινεζικών επιχειρήσεων που επενδύουν στην Ευρώπη. Δεσμεύτηκε να «λάβει τα απαραίτητα μέτρα» για να διασφαλίσει τα συμφέροντα των εταιρειών του, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε την Παρασκευή μετά την ψηφοφορία.

Η Ελμς αναμένει πρόσθετο έλεγχο για βασικούς τομείς όπως το χοιρινό κρέας και τα γαλακτοκομικά. «Οι χώρες που ψήφισαν ‘όχι’ θα μπορούσαν να δεχτούν περισσότερες επενδύσεις, καθώς και να αποφύγουν ή να περιορίσουν ενδεχομένως τις προκλήσεις για τις επενδυτικές δραστηριότητες εντός της Κίνας», δήλωσε η ίδια.

Χοιρινό και γαλακτοκομικά

Το χοιρινό κρέας είναι πιθανότατα ένας από τους τομείς που είναι πιο ευάλωτοι στην αντίδραση της Κίνας. Το Πεκίνο έχει ξεκινήσει έρευνα αντιντάμπινγκ για τις εισαγωγές χοιρινού κρέατος από την Ε.Ε. Εάν αυτό οδηγήσει σε δασμούς, ο αντίκτυπος θα επικεντρωθεί σε μεγάλους προμηθευτές όπως η Ισπανία – η οποία απείχε από την ψηφοφορία – καθώς και η Δανία και οι Κάτω Χώρες, οι οποίες υποστήριξαν την απόφαση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα γαλακτοκομικά κινδυνεύουν επίσης, με τις Κάτω Χώρες, τη Γαλλία και την Ιρλανδία να συγκαταλέγονται μεταξύ των βασικών προμηθευτών της Ε.Ε. στην Κίνα.

Οι Γάλλοι παραγωγοί κονιάκ θα παρακολουθούν στενά την εξέλιξη της κατάστασης. Η έρευνα του Πεκίνου σχετικά με το ευρωπαϊκό κονιάκ κατέληξε τον Αύγουστο στο συμπέρασμα ότι είχε πραγματοποιηθεί ντάμπινγκ, αλλά επέλεξε να μην επιβάλει προσωρινούς δασμούς, σε μια κίνηση που θεωρήθηκε ως προσπάθεια αποκλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων με την Ευρώπη.

Η Κίνα είχε αφήσει να εννοηθεί ότι τα εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναν ακόμη στόχο για τα αντίποινα του Πεκίνου. Εάν επιβάλλονταν δασμοί μόνο στους Ευρωπαίους εξαγωγείς, θα πλήττονταν κυρίως η Γερμανία και η Σλοβακία, αν και οι δύο χώρες ψήφισαν κατά των δασμών για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Σε μια ένδειξη ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen AG, Όλιβερ Μπλούμε, επεσήμανε την απειλή πιθανών αντιποίνων από το Πεκίνο μετά την ψηφοφορία για τους δασμούς, λέγοντας ότι οι πιθανοί δασμοί στα γερμανικά αυτοκίνητα θα αποτελούσαν πλήγμα για τη βιομηχανία και θα επηρέαζαν μάρκες όπως η Audi, η Porsche ή η Lamborghini.

Οι Βρυξέλλες και το Πεκίνο θα συνεχίσουν να διαπραγματεύονται για να ανακαλύψουν μια εναλλακτική λύση στους δασμούς. Οι δύο πλευρές διερευνούν κατά πόσον μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία για έναν μηχανισμό ελέγχου των τιμών και των όγκων των εξαγωγών αντί των δασμών.

Το Πεκίνο έχει προειδοποιήσει ότι η Ε.Ε. θα χάσει επενδύσεις από κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την ευκαιρία να μετασχηματίσει τη δική της αυτοκινητοβιομηχανία εάν υιοθετηθούν οι δασμοί.

Τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης κάλεσαν την Ευρώπη να δείξει την «ειλικρίνειά» της καθώς οι δύο πλευρές θα πραγματοποιήσουν νέο γύρο διαπραγματεύσεων στις 7 Οκτωβρίου.

«Σε αυτό το σημείο, θα έλεγα ότι η πιθανότητα επίτευξης κάποιας συμφωνίας θα ήταν μάλλον χαμηλή», δήλωσε ο Χένρι Γκάο, καθηγητής νομικής στο Πανεπιστήμιο Singapore Management University ο οποίος ειδικεύεται στο κινεζικό εμπόριο και τις κινεζικές πολιτικές αποφάσεις. «Αν οι συνομιλίες αποτύχουν, τότε δεν θα εκπλαγώ αν υπάρξουν σημαντικά αντίποινα από την Κίνα», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμη

Την «έξοδο» από τη χώρα μελετούν οι πλούσιοι Γάλλοι λόγω της φορολογίας του Μπαρνιέ (γράφημα)

Ρεύμα: Από τα ψηλά στα χαμηλά και μετά στα… ψηλότερα (pic)

Οικογένεια Σαράντη (Ελληνικά Γαλακτοκομεία): Η νέα γενιά μπαίνει δυναμικά και βάζει ψηλά τον πήχη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version