Τη στιγμή που ο τομέας των Big Tech των ΗΠΑ προχωρά σε χιλιάδες απολύσεις, η κυβέρνηση Μπάιντεν φαίνεται έτοιμη να προωθήσει την «πράσινη ενέργεια» ως τεράστια επιχειρηματική και βιομηχανική ευκαιρία, χρηματοδοτώντας την ανάπτυξή της με εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια και προσπαθώντας να αποτελέσει το αντίπαλο δέος της κινεζικής πρωτοκαθεδρίας.
Τα $370 δισεκατομμύρια επενδύσεων στον τομέα της καθαρής ενέργειας τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο Inflation Reduction Act και τα επιπλέον δισεκατομμύρια του Infrastructure Investment and Jobs Act θα στηρίξουν την αναπτυξιακή προοπτική των εταιρειών οι οποίες κατασκευάζουν τις μπαταρίες λιθίου αλλά και της νέας γενιάς επιχειρήσεις οι οποίες θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στα δεδομένα της αγοράς αυτής.
Μία από αυτές τις εταιρείες είναι η Lyten, η οποία δραστηριοποιείται ως startup στη Silicon Valley εδώ και 8 χρόνια και είχε συγκεντρώσει πληθώρα κυβερνητικών συμβολαίων πριν γίνει ευρέως γνωστή το 2021. Το κύριο, επαναστατικό προϊόν της εταιρείας είναι ένα υποπροϊόν γραφενίου το οποίο θα βελτιώσει την ενεργειακή αποδοτικότητα και ασφάλεια των μπαταριών λιθίου-θείου και θα υπερτερεί των τρεχουσών τεχνολογιών.
«Το θείο είναι εξαιρετικά φθηνό», τόνισε το στέλεχος της Lyten, Τζορτζ Λίντλ, προσθέτοντας πως «η χρήση του θα βοηθήσει στην απαγκίστρωση από τα σπανιότερα στοιχεία όπως κοβάλτιο, νικέλιο και μαγγάνιο».
Η Lyten έχει συγκεντρώσει πάνω από $200 εκατομμύρια σε επενδύσεις, ενώ απασχολεί 230 εργαζομένους, σύμφωνα με τον συνιδρυτή και CEO της εταιρείας Νταν Κουκ.
Η προσπάθεια δημιουργίας μπαταριών λιθίου-θείου έχει, όμως, αρκετά εμπόδια τα οποία πρέπει να ξεπεραστούν πριν γίνει ευρέως διαθέσιμη. Δεδομένων των χημικών αντιδράσεων, οι κυψέλες των μπαταριών έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής, την οποία η Lyten πιστεύει πως μπορεί να επεκτείνει μέσω της χρήσης γραφενίου. Η εταιρεία έχει πατέντες για την χρήση, τον σχεδιασμό και την κατασκευή του τρισδιάστατου γραφενίου.
Οι ανταγωνιστές της τεχνολογίας της Lyten σε ό,τι αφορά τη νέα γενιά ηλεκτρικών μπαταριών συμπεριλαμβάνουν τις μπαταρίες solid-state τις οποίες μελετούν εταιρείες όπως Quantumscape και Solid Power, με άντληση κεφαλαίων $1,2 δισ. και $382 εκατ. αντίστοιχα.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων Nissan, BMW και Volkswagen έχουν δεσμευτεί πως θα κατασκευάσουν νέα οχήματα με solid-state μπαταρίες μέχρι τα τέλη της δεκαετίας.
Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου έχουν επίσης κινήσει το ενδιαφέρον δύο εκ των μεγαλύτερων κατασκευαστών μπαταριών του κόσμου. Η CATL ανακοίνωσε τη μαζική κατασκευή τους φέτος, ενώ η BYD θα συμπεριλάβει τις μπαταρίες στα οχήματά της.
Η εξέλιξη των υπαρχόντων μπαταριών ιόντων λιθίου ενδέχεται να κυριαρχήσει ακόμα και στην επόμενη γενιά μπαταριών, αν και η Lyten έχει προσηλωθεί στη βελτίωση της τεχνολογίας της και τη μαζική της παραγωγή.
«Η κατασκευή μπαταριών έχει την πολυπλοκότητα των ημιαγωγών, τα περιθώρια κερδοφορίας των αυτοκινητοβιομηχανιών και την παραγωγική ικανότητα των βιομηχανιών χάρτου», τόνισε ο σχεδιαστής κυψελών μπαταριών της εταιρείας Τζέφρι Μπελ.
Εκτός από την επίλυση των επιστημονικών προβλημάτων, νεοφυείς επιχειρήσεις όπως η Lyten προσπαθούν να βρουν τοποθεσίες στις οποίες θα μπορέσουν να παράγουν τις νέες τους μπαταρίες, ενώ καλούνται να αγοράσουν νέα, ειδικά μηχανήματα αλλά και πολλές πρώτες ύλες, προσλαμβάνοντας παράλληλα νέους εργαζομένους.
Η αμερικανική κυβέρνηση προσφέρει απλόχερα δισεκατομμύρια δολάρια για την αντιμετώπιση των εμποδίων αυτών. Παράλληλα, έχει αυξήσει και τις επιδοτήσεις προς τις εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικές μπαταρίες κατά $45/παραγόμενη κιλοβατώρα, κάτι το οποίο πολλοί αναλυτές θεωρούν πως θα μετατρέψει τη χώρα στον ελκυστικότερο προορισμό του συγκεκριμένου κλάδου στον κόσμο.
Εάν το πρόγραμμα της κυβέρνησης Μπάιντεν ευοδωθεί, τότε εταιρείες όπως η Lyten θα είναι αυτές οι οποίες θα παράγουν τις νέες γενιές ηλεκτρικών μπαταριών την ερχόμενη δεκαετία, αποτελώντας εφαλτήριο για την τεχνολογική κυριαρχία και ανταγωνιστικότητα των ΗΠΑ.
Διαβάστε ακόμη:
Η Ομόνοια αλλάζει: Το νέο μεγάλο επενδυτικό στοίχημα γύρω από την πλατεία (pics)
Τζέιμς Ντάισον (Dyson): «Η αποτυχία είναι το κλειδί για την επιτυχία»
Θεμιστοκλής Σάρδης: «Για τους τεχνολογικούς κολοσσούς η ναυτιλία είναι μικρή αγορά»