Τεράστιες ποσότητες αεροπορικών καυσίμων εισάγουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες, σε μια προσπάθεια να ανταποκριθούν στην υψηλή ταξιδιωτική ζήτηση που καταγράφεται το φετινό καλοκαίρι.
Μόνο τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει το πρακτορείο Bloomberg, η Γηραιά Ήπειρος εισήγαγε περισσότερα από 13 εκατ. βαρέλια, η μεγαλύτερη ποσότητα από τον Οκτώβριο του 2022.
Άλλωστε, η κατανάλωση αναμένεται να εκτιναχθεί φέτος, χάρη στη χαλάρωση των πανδημικών περιοριστικών μέτρων και της ραγδαίας αύξησης της ταξιδιωτικής ζήτησης -έπειτα από δύο χρόνια απαγορεύσεων και περιορισμών.
Σχεδόν τα 2/3 των εισαγωγών του Μαΐου σε αεροπορικά καύσιμα και κηροζίνη, αφορούσαν το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, ενώ από 11% έλαβαν η Ολλανδία και η Ισπανία. Μεγαλύτερος προμηθευτής ήταν με διαφορά το Κουβέιτ, το οποίο πρόσφερε το 30%. Ακολούθησαν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Ινδία και η Νότια Κορέα.
Στοιχεία του BloombergNEF δείχνουν ότι η ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα θα εκτοξευτεί κατά 17% από τα τέλη Μαΐου έως τα τέλη Αυγούστου, φθάνοντας έως το 1,26 εκατ. βαρέλια ημερησίως στην κορύφωση του καλοκαιριού.
Οι αεροπορικές εταιρείες αισιοδοξούν για ένα «ζωηρό» θερινό πρόγραμμα, με την EasyJet να προβλέπει αύξηση της χωρητικότητας των αεροσκαφών στο 97% των επιπέδων του 2019. «Βλέπουμε μια μεγάλη αύξηση της ζήτησης για ταξίδια, τόσο για λόγους εργασίας όσο και για λόγους διασκέδασης» τονίζει προς επίρρωση ο διευθύνων σύμβουλος της σκανδιναβικής SAS, Anko van der Werff.
Ωστόσο, υπάρχουν και μελανά σημεία στον κλάδο των αερομεταφορών. Οι ελλείψεις σε προσωπικό, ως απόρροια των μεγάλων κυμάτων απολύσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα στη λειτουργία των αεροδρομίων και των εταιρειών.
Πολλοί εργαζόμενοι δε, έχουν ήδη απορροφηθεί σε άλλους κλάδους, ενώ οι «σφιχτές» συνθήκες στην αγορά εργασίας καθιστούν περιζήτητους τους «ελεύθερους». Αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν πολλαπλά κενά σε σημαντικές θέσεις εργασίας.
Την ίδια ώρα, οι υψηλές τιμές του πετρελαίου αντιπροσωπεύουν ακόμη ένα κίνδυνο, με τον επικεφαλής της RyanAir, Michael O’Leary, να προειδοποιεί για το ενδεχόμενο υπερχρεώσεων, σε περίπτωση διατήρησης των τιμών στα τρέχοντα επίπεδα (σταθερά άνω των 100 δολ. ανά βαρέλι).
Αυτή τη στιγμή η αεροπορική κίνηση στους ευρωπαϊκούς αιθέρες αντιστοιχεί στο 86% των επιπέδων του 2019, ενώ τον Αύγουστο εκτιμάται ότι θα φθάσει στο 89%. Έως το τέλος του 2022 δε, αναμένεται να προσεγγίσει το 92%.
Διαβάστε επίσης:
ΟΠΑΠ: Επιτεύξιμος ο στόχος για ετήσια EBITDA 720 εκατ. ευρώ (pic)
Λάμπρος Παπακωνσταντίνου: Τα νέα deals, η στρατηγική και οι υψηλές προσδοκίες για την Ideal Holdings