Στα παζάρια καταφεύγουν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές προσπαθώντας να αγοράσουν φθηνότερα ρούχα, καθώς ο πληθωρισμός αδειάζει σε ανύποπτο χρόνο τα πορτοφόλια τους, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Zalando SE, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή online εταιρεία λιανικής στον χώρο της ένδυσης.
Όπως αναφέρει η εταιρεία ήδη βλέπει τις πρώτες ρωγμές στην καταναλωτική δαπάνη, καθώς αυξάνονται τα έξοδα που ωθούν τους καταναλωτές να διαλέγουν πιο φθηνά ρούχα. Υπάρχουν βέβαια και καταναλωτές που εξακολουθούν να αγοράζουν πιο ακριβά είδη ένδυσης.
Η εταιρεία αναμένει ότι έσοδα και κέρδη θα βρεθούν στο χαμηλότερο επίπεδο του εύρους των προβλέψεων για το 2022 μετά την ανακοίνωση των κερδών α’ τριμήνου που ήταν χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών.
Η μετοχή της έχασε 4,9%, ενώ από τις αρχές της χρονιάς έχει χάσει σχεδόν το ήμισυ της αξία;ς της.
Τα στοιχεία αρχίζουν να δείχνουν ότι ορισμένοι καταναλωτές δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τους πιο σφιχτούς προϋπολογισμούς. Ενώ πολλές εταιρείες καταναλωτικών αγαθών στην Ευρώπη μπόρεσαν να μετακυλίσουν υψηλότερα κόστη στους καταναλωτές, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Heineken επεσήμανε τον κίνδυνο οι υψηλότεροι λογαριασμοί ενέργειας να οδηγήσουν τους καταναλωτές να αποφύγουν άλλα έξοδα, όπως η αγορά μπύρας για παράδειγμα. Μέχρι στιγμής, οι εταιρείες τροφίμων έχουν επισημάνει ότι η στροφή προς φθηνότερα προϊόντα έχει περιοριστεί και οι ζυθοποιοί εξακολουθούν να είναι σε θέση να πουλούν ακριβότερες μπύρες.
Η Zalando, η οποία πουλά ρούχα από διάφορες μάρκες όπως η Moschino και η The Kooples, είχε λειτουργική ζημία 52 εκατομμυρίων ευρώ (55 εκατομμύρια δολάρια) λόγω εκπτώσεων και αυξημένου κόστους εκπλήρωσης.
Διαβάστε ακόμη:
Ενρίκο Λέτα: Oι ηγέτες των 5 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών χωρών σκέφτονται να πάνε μαζί στο Κίεβο
Αγώνας δρόμου στην ΕΕ για να επιτευχθεί συμφωνία για το 6ο πακέτο κυρώσεων στη Ρωσία