Η Air-France KLM πιέζει τη γαλλική κυβέρνηση να περιορίσει τον αριθμό των πτήσεων που μπορούν να πραγματοποιούν οι κινεζικοί αερομεταφορείς της ηπειρωτικής Κίνας προς την Ευρώπη, σε μια προσπάθεια να προστατευθούν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.

Εν τω μεταξύ, η Deutsche Lufthansa AG πιέζει την κυβέρνηση της Γερμανίας να αναλάβει τα ηνία στην αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού εκ μέρους του Πεκίνου.

Η Lufthansa έχει ήδη δηλώσει ότι θα περιορίσει τις πτήσεις προς την Κίνα, σχεδιάζοντας να καταργήσει την απευθείας καθημερινή πτήση από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο στο τέλος αυτού του μήνα, επειδή, εν μέσω ελλείψεων σε αεροσκάφη, αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει παλαιότερα αεροσκάφη που καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα σε αυτό το δρομολόγιο, καθιστώντας το ασύμφορο.

Τέτοιου είδους μεθοδεύσεις αποκαλύπτουν τη διαφωνία μεταξύ των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων σχετικά με τον καλύτερο τρόπο για την ανάσχεση του αυξανόμενου αριθμού πτήσεων από την Κίνα από κινεζικούς αερομεταφορείς, οι οποίοι «κόβουν» μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου, εξοικονομώντας ώρες από τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και προσφέρουν πολύ φθηνότερες τιμές εισιτηρίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, μιλώντας σε πρόσφατη εκδήλωση στις Βρυξέλλες, δήλωσε ότι οι κινεζικοί αερομεταφορείς έχουν ένα «τεράστιο πλεονέκτημα» επειδή δεν πληρώνουν το κόστος του συστήματος εμπορίας εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου και έχουν τρεις ώρες λιγότερο χρόνο πτήσης περνώντας μέσα από τον ρωσικό εναέριο χώρο.

«Αυτό είναι απλώς ένα μειονέκτημα για εμάς τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς, το οποίο θα μας αναγκάσει να καταργούμε όλο και περισσότερες πτήσεις, γεγονός που στη συνέχεια μειώνει τη συνδεσιμότητα στην Ευρώπη», ανέφερε.

Γενικότερα, η σχέση της Ευρώπης με την Κίνα ταλανίζεται από την επιδείνωση των εμπορικών εντάσεων, καθώς η Ε.Ε. επιδιώκει να στοχεύσει τις αθέμιτες, όπως λέει, επιδοτήσεις και άλλες ενισχύσεις που παρέχει το Πεκίνο στις εταιρείες της. Το μπλοκ επιβάλλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η Κίνα απειλεί να προβεί σε αντίποινα κατά των εισαγωγών μπράντι και των ευρωπαϊκών οχημάτων μεγάλου κυβισμού.

Ο διευθύνων σύμβουλος της KLM, Μαργιάν Ριντέλ, προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Ένωση να αναλάβει δράση κατά του «αθέμιτου» κινεζικού ανταγωνισμού. «Η Ευρώπη μπορεί τουλάχιστον να εξετάσει πώς μπορούμε να αποτρέψουμε αυτόν τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τιμολογώντας το ή εξετάζοντάς το με διαφορετικό τρόπο», δήλωσε ο ίδιος.

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν πετάξει πάνω από τη Ρωσία από την έναρξη της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου του 2022. Ο εναέριος χώρος της Ουκρανίας έχει επίσης κλείσει από τότε. Αυτό έχει δώσει στους Κινέζους ανταγωνιστές ένα σαφές πλεονέκτημα όσον αφορά το κόστος.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι κινεζικές πτήσεις έχουν ενοχλήσει άλλες χώρες. Οι ΗΠΑ ανέλαβαν δράση κατά τη διάρκεια της πανδημίας για να περιορίσουν την πληθώρα των κινεζικών αεροπορικών εταιρειών που πετούσαν στη χώρα με ανεμπόδιστη πρόσβαση, ενώ οι αμερικανικοί αερομεταφορείς παρεμποδίζονταν, με αποτέλεσμα οι αρχές και από τις δύο πλευρές να περιορίσουν τον αριθμό των πτήσεων.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η Lufthansa δήλωσε ότι χάνει έως και μισό εκατομμύριο ευρώ (550.000 δολάρια) για κάθε μία από τις πτήσεις της από τη Φρανκφούρτη προς το Πεκίνο η οποία σύντομα θα καταργηθεί. Εν τω μεταξύ, οι τρεις μεγαλύτερες κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχουν εισπράξει 111,1 δισεκατομμύρια γιουάν (15,7 δισεκατομμύρια δολάρια) σε επιδοτήσεις ή κρατικές επιχορηγήσεις που αποσκοπούν στην ενθάρρυνσή τους για τη λειτουργία αεροπορικών συνδέσεων, σύμφωνα με τις ετήσιες εκθέσεις των αερομεταφορέων.

Η British Airways και η Virgin Atlantic Airways Ltd. έχουν επίσης καταργήσει ορισμένα δρομολόγια στην Κίνα, με τη Virgin να αναστέλλει τις πτήσεις μεταξύ του Λονδίνου και της Σαγκάης από τον Οκτώβριο.

Μέχρι το τέλος του έτους, οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες θα αποτελούν περίπου το 75% της χωρητικότητας θέσεων σε όλες τις πτήσεις από και προς τη Γερμανία και τη Γαλλία, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αερομεταφορών Cirium. Θα έχουν επίσης το 100% της αγοράς στα ταξίδια προς την Ιταλία και μερίδιο 95% της χωρητικότητας των πτήσεων προς το Ηνωμένο Βασίλειο.

Διαβάστε ακόμη

Τι θα πληρώσουμε φέτος για αέριο, πετρέλαιο και ρεύμα

Σε δεινή οικονομική θέση η Boeing ετοιμάζεται να πουλήσει περιουσιακά της στοιχεία

Carlo van de Weijer (Eindhoven AI System Institute): Πώς η ΑΙ μπορεί να γεμίσει ένα ελληνικό ξενοδοχείο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα