Η ελληνική κυβέρνηση θέλει να πείσει τους εφοπλιστές και τις ναυτιλιακές ασφαλιστικές εταιρείες που εδρεύουν στο Λονδίνο να μεταφέρουν την έδρα τους στην Ελλάδα, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο προετοιμάζεται για το brexit..

«Είμαστε σε επαφή με πέντε μεγάλους μεσίτες ασφάλισης πλοίων που εξετάζουν διάφορες χώρες μέλη της ΕΕ για τη μεταφορά της έδρας τους», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής σε συνέντευξη στον Πειραιά. Ο κ. Κουρουμπλής αρνήθηκε να κατονομάσει τις επιχειρήσεις καθώς οι συνομιλίες είναι ιδιωτικές. “Θα συναντηθούμε το αργότερο τον Ιούνιο για να συζητήσουμε τους όρους που θέτουν για να επιλέξουν την Ελλάδα”, είπε.

Η κυβέρνηση ζήτησε επίσης από τους Έλληνες πλοιοκτήτες της Βρετανίας να εξετάσουν το ενδεχόμενο να μεταφέρουν εκ νέου την έδρα τους στην Ελλάδα μετά το Brexit, παρόλο που η χώρα μπορεί να προσφέρει ελάχιστα οικονομικά κίνητρα, δεδομένης της στενής οικονομικής της κατάστασης. Η Ελλάδα θα προσπαθήσει αντίθετα να απευθυνθεί τον πατριωτισμό των εφοπλιστών, είπε ο υπουργός.

Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη χώρα στον κόσμο ως προς την ιδιοκτησία πλοίων, αντιπροσωπεύοντας πάνω από 16% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Στη σχετικη λίστα ακολουθούν η Ιαπωνία και η Κίνα, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη. Η ελληνική πλοιοκτησία αντιπροσωπεύει το 22% του παγκόσμιου στόλου και το 50% της θαλάσσιας μεταφορικής ικανότητας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δήλωσε ο Κουρουμπλής.

Η κυβέρνηση θέλει ο Πειραιάς να γίνει «ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα παγκοσμίως και ένα σύγχρονο ναυτιλιακό συγκρότημα», ανέφερε ο Κουρουμπλής. «Θέλουμε να δημιουργήσουμε στον Πειραιά ένα κέντρο εξυπηρέτησης για τη ναυτιλία», είπε.

Κρουαζιέρες

Η ναυτιλία συνεισφέρει περίπου το 7% στην οικονομική παραγωγή της Ελλάδας και η κυβέρνηση επιθυμεί επίσης να ενισχύσει και τις παράπλευρες δραστηριότητες που σχετίζονται με τη ναυτιλία όπως η επισκευή πλοίων. Παράλληλα αναζητεί ευκαιρίες στους τομείς της κρουαζιέρας και της ιστιοπλοΐας σε περιφερειακούς λιμένες,δήλωσε ο Κουρουμπλής.

Η Ελλάδα φιλοξένησε πάνω από 4 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιερόπλοιων το 2015, κι έτσι έγινε ο τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός στην Ευρώπη μετά την Ιταλία και την Ισπανία. Οι άμεσες εισροές από δραστηριότητες κρουαζιέρας έφεραν 489 εκατομμύρια ευρώ (547 εκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Cruise Lines.

Δεδομένου ότι η Ελλάδα πρέπει να βελτιώσει τις υποδομές της, προκειμένου να φιλοξενήσει νέα πλοία με χωρητικότητα άνω των 4.000 επιβατών, η κυβέρνηση θα ζητήσει από τους φορείς εκμετάλλευσης κρουαζιερόπλοιων να «επενδύσουν σε λιμένες που τους ενδιαφέρουν με αντάλλαγμα την παροχή κινήτρων, συμπεριλαμβανομένων των ευνοϊκών ρυθμίσεων λιμενικών τελών». Υπάρχει ήδη ενδιαφέρον για τη Σαντορίνη, το Λαύριο και τον Κατάκολο, αναφέρει η Royal Caribbean Cruises Ltd, η MSC Cruises SA και η νορβηγική εταιρεία Cruise Line Holdings Ltd που εκτελούν όλα τα καλοκαιρινά δρομολόγια της Σαντορίνης.

Το υπουργείο Ναυτιλίας συνεργάζεται επίσης με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για να προσελκύσει Έλληνες πλοιοκτήτες στο Χρηματιστήριο Αθηνών.