search icon

Bloomberg

Η Boeing σε κρίση: Νέα προβλήματα για τον βιομηχανικό κολοσσό (pic + πίνακες)

Ο CEO, Ντέιβ Καλχούν καλείται να αποκαταστήσει τη φήμη της εταιρείας και να αυξήσει την παραγωγή των εργοστασίων σε προ-πανδημικά επίπεδα

Λανθασμένα τρυπήματα, χαλαρές βίδες πηδαλίων και τώρα ένα τμήμα της ατράκτου το οποίο αποκολλήθηκε κατά τη διάρκεια πτήσης σε ένα ολοκαίνουργιο αεροσκάφος, αφήνοντας τους τρομοκρατημένους επιβάτες εκτεθειμένους σε ύψος 5 χιλιομέτρων. Μέσα σε λίγους μόνο μήνες, η Boeing υπέστη σειρά λαθών τα οποία απειλούν να περιορίσουν την εμπιστοσύνη στην κατασκευαστική ικανότητα του μεγαλύτερου εξαγωγέα των ΗΠΑ, ιδίως όσον αφορά τα νέα αεροσκάφη 737 Max. 

Το πιο πρόσφατο και πιθανώς σοβαρότερο ατύχημα το οποίο έλαβε χώρα την 5η Ιανουαρίου οδήγησε σε γρήγορη αντίδραση των αρχών, οι οποίες καθήλωσαν 171 παρόμοια αεροσκάφη μέσα σε 24 ώρες, συμπεριλαμβανομένου ολόκληρου του στόλου των 737 Max 9 στις ΗΠΑ. Αν και δεν υπήρχαν σοβαροί τραυματισμοί, οι αρχές δήλωσαν πως οι επιβάτες και το πλήρωμα ήταν εξαιρετικά τυχεροί.

Για τον CEO της Boeing, Ντέιβ Καλχούν, αυτό το συμβάν αποτελεί άλλο ένα πρόβλημα το οποίο πλήττει την προσπάθεια σταθεροποίησης της εταιρείας μετά από μία πενταετία προβλημάτων. Τώρα πια, η τεταμένη σχέση της Boeing με τον μεγαλύτερο προμηθευτή της, Spirit AeroSystems Holdings Inc. ενδέχεται να κλυδωνιστεί ακόμα περισσότερο.

Αν και η Boeing έχει σημειώσει πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καταστάσεις όπως αυτή αποτελούν υπενθύμιση πως η εταιρεία πρέπει να παραμείνει προσηλωμένη στη βελτίωση των αεροσκαφών της, όπως ανέφερε ο Καλχούν. Το συγκεκριμένο σκάφος είχε παραδοθεί πριν από δύο, μόλις, μήνες στην Alaska Airlines. 

H ερευνητική αρχή των ΗΠΑ, NTSB, βρίσκεται πια στο Portland όπου και εξετάζει ενδελεχώς την διαδικασία κατασκευής των 737 Max 9. Δίνει ιδιαίτερο βάρος στα εξαρτήματα τα οποία ασφαλίζουν την πόρτα η οποία αποκολλήθηκε καθώς και τα συστήματα συμπίεσης της καμπίνας.

Η Spirit AeroSystems κατασκευάζει το 70% του πλαισίου του 737. Οι άτρακτοι αποστέλλονται μέσω σιδηροδρόμου από το Κάνσας στην πολιτεία της Ουάσινγκτον όπου τοποθετούνται τα φτερά, οι ουρές και οι εσωτερικοί χώροι. Η εταιρεία έχει και στο παρελθόν αντιμετωπίσει προβλήματα ποιοτικού ελέγχου, εργατικές διαμάχες και οικονομικά εμπόδια. Ο νέος CEO της εταιρείας, Πατ Σάναχαν, έχει ξεκινήσει την αναδιάρθρωση της εταιρείας, ενώ έχει συνάψει νέα συμφωνία με την Boeing.

To συμβάν στο αεροσκάφος της Alaska Air ώθησε σε άμεση διαταγή εκτάκτων επιθεωρήσεων σε περίπου 171 μοντέλα Max 9 σε ολόκληρο τον κόσμο. Αν και η αναστάτωση στα αεροπορικά ταξίδια θα αποδειχθεί βραχυπρόθεσμη, οι επιπτώσεις ενδέχεται να είναι μακροπρόθεσμες, αφού ο Καλχούν θα κληθεί να περιγράψει τον νέο οδικό του χάρτη για το τρέχον οικονομικό έτος στους επενδυτές κατά τη διάρκεια του επερχόμενου investor call στις 31 Ιανουαρίου. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η Boeing δήλωσε πως υποστηρίζει την καθήλωση των αεροσκαφών και βρίσκεται σε στενή επαφή με τις ρυθμιστικές αρχές και τους πελάτες της.

Είναι πολύ νωρίς για να υπάρχουν συμπεράσματα όσον αφορά την αποκόλληση της πόρτας κι αν η Boeing ή η Spirit έχουν κάνει λάθος στη συναρμολόγηση. Σημειωτέον πως η Boeing έχει την τελική ευθύνη για την διασφάλιση της πτητικής ικανότητας ενός αεροσκάφους, ενώ κάθε αεροπλάνο υποβάλλεται σε εκτεταμένες δοκιμές για την εύρεση διαρροών και προβλημάτων στη στεγανότητά του. 

Μία από τις συνέπειες του περιστατικού ενδέχεται να είναι η επιβραδυμένη αύξηση του ρυθμού παραγωγής των 737 Max 9 το 2024 τη στιγμή που η Boeing αντιμετωπίζει τεράστια πίεση για την επαναλειτουργία του 100% των εργοστασίων της σε προ-πανδημικούς ρυθμούς. 

Πριν από το περιστατικό, οι αναλυτές προέβλεπαν πως η Boeing θα παραδώσει 580 αεροσκάφη 737 φέτος, αριθμός αυξημένος σε σχέση με τον στόχο 375 με 400 παραδόσεων της εταιρείας το 2023.

Τη στιγμή που η νέα κρίση αυτή εξελίσσεται, τα ανώτατα στελέχη της Boeing, Σταν Ντιλ και Μπραντ ΜακΜάλεν ηγήθηκαν ομάδων αντιπροσώπων οι οποίοι προσπαθούσαν να ενημερώσουν τους πελάτες για τις εξελίξεις, αναδεικνύοντας και το γεγονός πως ο Καλχούν δεν ασχολείται με τα θέματα διαχείρισης των εργοστασίων όπως ο προκάτοχός του, Ντένις Μούιλενμπεργκ.

Ο Καλχούν περιέγραψε το 2024 ως «σημαντικό μεταβατικό έτος», όταν παρουσίασε την νέα chief operating officer της εταιρείας, Στέφανι Πόουπ, τον Δεκέμβριο. Το ερώτημα, όμως, παραμένει όσον αφορά το κατά πόσο ο κολοσσός του κλάδου θα μπορέσει να αντέξει τα συνεχή προβλήματα αυτά. 

«Αν η Boeing δεν καταφέρει να σταθεροποιήσει τη λειτουργία και τις παραδόσεις των εργοστασίων της θα έχει πρόβλημα στην πώληση αεροσκαφών. Πρέπει να έχει συνεχώς μηδενικό αριθμό ελαττωμάτων για να επιβιώσει στον τομέα αυτό», τόνισε χαρακτηριστικά ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Τζορτζ Φέργκιουσον. 

Διαβάστε ακόμη 

Πώς η κατάρρευση η Signa παρέσυρε τα γερμανικά πολυκαταστήματα Galeria

Καμπανάκι κινδύνου από την Παγκόσμια Τράπεζα: Τρίτη χρονιά επιβράδυνσης το 2024 (tweet + διαγράμματα)

Ξεπουλάει το MyAuto wallet: 33.873 πολίτες κατέβασαν την εφαρμογή σε 24 ώρες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version