Η Boeing Co. προσφέρει συνολικά 100 εκατομμύρια δολάρια για να στηρίξει τις οικογένειες των θυμάτων και άλλων που επλήγησαν από δύο συντριβές των αεροσκαφών της 737 Max jetliner, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 346 άτομα και η εταιρεία να δεχθεί μαζικές αγωγές.
Τα χρήματα θα αξιοποιηθούν για την “εκπαίδευση, τις δυσκολίες και τα έξοδα διαβίωσης για τις οικογένειες που επηρεάζονται, τα προγράμματα που αφορούν σε αυτή την κοινότητα και την οικονομική ανάπτυξη στις οικογένειες που επλήγησαν”, ανέφερε η Boeing την Τετάρτη σε ανακοίνωσή της. Τα κεφάλαια αυτά θα παραμείνουν δεσμευμένα για πολλά χρόνια.
Η υπόσχεση – που περιγράφεται ως “αρχική συνδρομή” – υπογραμμίζει τα υψηλά ποσοστά συμμετοχής της Boeing, καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε μία από τις χειρότερες κρίσεις στην 103χρονη ιστορία της. Η κατασκευάστρια αεροσκαφών με έδρα το Σικάγο έχει “μπει στο μικροσκόπιο” μερικών επιφυλακτικών επιβατών, επενδυτών, πελατών και ρυθμιστικών Αρχών μετά από δυο θανατηφόρες συντριβές που οδήγησαν στο “πάγωμα” της παραγωγής των Max jet.
Η εκδίκαση των αγωγών για λογαριασμό θυμάτων θα μπορούσε να κοστίσει στη Boeing περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg Intelligence, αν και οι νομικοί εμπειρογνώμονες δήλωσαν ότι οι πληρωμές θα μπορούσαν να είναι ακόμα υψηλότερες αν τα στοιχεία δείχνουν ότι η Boeing γνώριζε για ελαττώματα στα αεροπλάνα πριν από τις τραγωδίες.
Ο Robert Clifford, δικηγόρος με έδρα το Σικάγο που έχει καταθέσει αγωγές για λογαριασμό 23 θυμάτων στη δεύτερη συντριβή, αποκάλεσε τη νέα προσφορά της Boeing “εξαιρετικά ασυνήθιστη”. Σημείωσε ότι τέτοιες υποσχέσεις βοήθειας μετά από συντριβές συχνά δίνονται με ρήτρες ή περιορισμούς.
“Το μόνο που μπορεί κανείς πραγματικά να πει γι ‘αυτό είναι ότι ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες”, είπε ο Clifford σε συνέντευξή του. “Πείτε μου πώς λειτουργεί. Πείτε ποιες θα είναι οι λεπτομέρειες της διεκδίκησης αξίωσης. Ποια είναι η δεξαμενή των δικαιούχων”;
Η μετοχή της Boeing έκλεισε με ελάχιστη διαφοροποίηση, στα $ 354,47 ανά μετοχή την Τετάρτη στη Νέα Υόρκη καθώς η σύνοδος έκλεισε νωρίς, λόγω της Ημέρας της Ανεξαρτησίας. Οι μετοχές έπεσαν κατά 16% από τις 10 Μαρτίου, όταν η συντριβή της Ethiopian Airlines ήταν το δεύτερο δυστύχημα αεροσκάφους Max μέσα σε μόλις πέντε μήνες.