Η Ινδία προσπαθεί να ελέγξει το χώρο των διαδικτυακών επικοινωνιών, προκαλώντας την πρωτοκαθεδρία των Τwitter και Facebook και απειλώντας με τη θέσπιση στάνταρ που μπορεί να επεκταθούν και πέραν των συνόρων της.
Οι μεγαλύτερες αμερικανικές διαδικτυακές εταιρείες αντιτίθενται στους νέους κανόνες της κυβέρνησης Μόντι που όπως αναφέρουν θα μειώσουν την ελευθερία της έκφρασης και την ιδιωτικότητα. Οι αρχές έχουν ζητήσει από το Twitter και Facebook να “κατεβάσουν” εκατοντάδες ποστς φέτος, να τους δώσουν προσωπικά δεδομένα και να υποπέσουν σε μια νέα ρυθμιστική κανονικότητα η οποία μπορεί ακόμη και να φυλακίσει τα στελέχη των επιχειρήσεων εάν οι εταιρείες δε συμμορφωθούν.
Αν και η προσπάθεια της ινδικής κυβέρνησης είναι ο περαιτέρω έλεγχος των διαδικτυακών εταιρειών που συμβαίνει ανά τον κόσμο, η κατάσταση στην Ινδία είναι μοναδική αφού οι εταιρείες αυτές απαγορεύονται στην Κίνα, κάτι που αφήνει τη χώρα του Μόντι ως τη μόνη αγορά του 1 δισ ατόμων. Αντιθέτως με την Κίνα, οι επικριτές της κίνησης φοβούνται πως η δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση Μόντι μπορεί να θέσει νέα δεδομένα στην μείωση της ιδιωτικότητας με δικαιολογία την εγχώρια ασφάλεια, για άλλες κυβερνήσεις.
Η απόφαση της Ινδίας για την υπαιτιότητα των εταιρειών και δη πολλές φορές των στελεχών τους για το τί ποστάρουν οι χρήστες ξεπερνά τις προσπάθειες των υπολοίπων χωρών προς μείωση της δύναμης των εταιρειών αυτών. Το WhatsApp της Facebook βρίσκεται ήδη στα δικαστήρια προσπαθώντας να αντιμαχηθεί την άρση της κωδικοποίησης των μηνυμάτων του. Οι υπουργοί της κυβέρνησης έχουν πολλάκις κατηγορήσει το Twitter πως δεν ακολουθεί τους κανόνες ενώ θέλουν να κατηγορήσουν τα στελέχη της εταιρείας για οτιδήποτε ποστάρεται στην πλατφόρμα τους. Τον Μάιο το Twitter είχε θέσει μια “ταμπέλα” «χειραγωγημένων μέσων» σε ποστς της κυβέρνησης Μόντι.
Η Ινδία από την πλευρά της αναφέρει πως υποστηρίζει την ελευθερία έκφρασης και αντίθεσης με την κυβέρνηση, αλλά οι νέοι κανόνες της προσπαθούν να διαφυλάξουν την κοινωνική τάξη και να απαγορεύσουν τα παράνομα ποστς όπως την παιδική πορνογραφία και τη βία. Η χώρα εδώ και χρόνια υποφέρει από πλειάδα fake news που στοχεύεται προς τα άτομα που δεν έχουν συνηθίσει να βλέπουν τα πράγματα με επικριτική ματιά. Η κυβέρνηση είχε αντιτεθεί κατά του Facebook το 2018 όταν ζήτησε από το WhatsApp να μειώσει την επέκταση των μηνυμάτων που οδήγησαν σε 218 λιντσαρίσματα. Το Facebook απλά χαρακτήρισε αυτά τα μηνύματα ως “προωθημένα”.
Το WhatsApp έχει 530 εκατ χρήστες στην Ινδία, ενώ το YouTube περίπου 450 εκατ και το Facebook πάνω από 410 εκατ. Το Twitter με 17,5 εκατ προσμετρά την Ινδία ως μία από τις πιο γοργά αναπτυσσόμενες αγορές του. Η Ινδία, λόγω των τεταμένων γεωπολιτικών σχέσεων με την Κίνα έχει απαγορεύσει τη χρήση των TikTok και WeChat. Ο Μόντι, πάντως, έχει 69 εκατ ακολούθους στο Τwitter, κάτι που αποδεικνύει τη δημοφιλία της πλατφόρμας, ενώ η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει σε απευθείας απειλές απαγόρευσης του app στη χώρα.
Η Ινδία μπορεί να ακολουθήσει το παράδειγμα της Κίνας όπου η απαγόρευση των πλατφόρμων αυτών οδήγησε στη δημιουργία εγχώριων apps. Ο Μόντι και οι συνεργάτες του προωθούν το ινδικό Koo, μια πλατφόρμα micro-blogging.
H πρόσφατες συγκρούσεις οφείλονται κατά μέρος στις πρόσφατες προσπάθειες της κυβέρνησης προς έλεγχο του θέματος για τις πορείες των αγροτών που λαμβάνουν χώρα από το Νοέμβριο, λόγω των αλλαγών στη φορολόγηση και τα επιδόματα. Η κυβέρνηση ζήτησε από το Twitter να μπλοκάρει αρκετούς δημοφιλείς Ινδούς που υποστηρίζουν τους αγρότες.
Ολα αυτά αποτελούν μέρος ενός “τανγκό” που λαμβάνει χώρα ανά τον πλανήτη, με τις κυβερνήσεις να προσπαθούν να μειώσουν την δημοφιλία των εφαρμογών αυτών, όπως στην Αυστραλία την Πολωνία και τη Νιγηρία. Η τελευταία απαγόρευσε το Twitter τον περασμένο μήνα ενώ οι κανόνες της Γερμανίας κατά της ρητορικής μίσους σημαίνουν μεγαλύτερο και γρηγορότερο έλεγχο τέτοιων ποστς στο Twitter από εδώ και στο εξής.
Διαβάστε ακόμη
Η… προσγείωση του Χήτου, η απογείωση του ακριβού ακινήτου και οι 55 μνηστήρες της Εθνικής
Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας: Δουλεύουμε 179 ημέρες τον χρόνο για φόρους και εισφορές