Η εξαγορά της Monsanto από τη Bayer, ύψους 66 δισ. δολαρίων σημαίνει πως η εταιρεία που δημιούργησε την ασπιρίνη είναι έτοιμη να… επωμιστεί έναν από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους του branding. Εκτός από την ασπιρίνη, ένα άλλο παυσίπονο θα μπορούσε να είναι και η “εξαφάνιση” του logo και του ονόματος της Monsanto.
Το γερμανικό κογκλομεράτο μελετά την προαναφερθείσα κίνηση έτσι ώστε να αποφύγει την αμαύρωση του image της. Δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση, ενώ οι μάνατζερ της γερμανικής εταιρείας θα έχουν ακόμη χρόνο να το σκεφτούν αφού, λόγω των αντιμονοπωλιακών μελετών, η συγχώνευση μπορεί να μην ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2017.
Ακόμη κι αν η συμφωνία προχωρήσει χωρίς προβλήματα, η συγχώνευση των δύο εταιρειών θα αποτελέσει δύσκολη υπόθεση. Η Bayer θα πρέπει να ενσωματώσει μία εταιρεία με καθόλου καλή φήμη, η οποία διέθεσε το χημικό ζιζανιοκτόνο Αgent Orange στις δυνάμεις των ΗΠΑ που το χρησιμοποίησαν ως χημικό όπλο κατά τη διάρκεια του πολέμου στο Βιετνάμ. Επίσης, η Monsanto έχει μία διαχρονική και διάσημη σύγκρουση με τα περιβαλλοντικά γκρουπ για τη χρήση των γενετικά τροποποιημένων προϊόντων της.
Η Bayer, πάντως, δεν είναι και αυτή ξένη ως προς τη γενική κατακραυγή, αφού έχει αντιμετωπίσει αντιδράσεις από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η πιθανή εξαγορά το Μάιο, ενώ το 2011 έπρεπε να πληρώσει 750 εκατομμύρια ως αποζημίωση για την καταστροφή σπαρτών από γενετικά τροποποιημένο ρύζι της εταιρείας.