Η Air France – KLM παρήγγειλε νέα αεροσκάφη Airbus τύπου SE, αξίας 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και παράλληλα ανακοίνωσε τον παροπλισμό των A 380 σούπερ τζάμπο καθώς ο διευθύνων σύμβουλος Ben Smith προσπάθεί να αναμορφώσει τον στόλο για να μειώσει τα κόστη και να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους.
Το γαλλικό σκέλος του ομίλου θα αγοράσει 60 νέα αεροσκάφη A 220, στενής ατράκτου με δικαίωμα επέκτασης στην αγορά άλλων 30 αλλά και 30 δικαιώματα για αγορά 30 επιπλέον αεροσκαφών. Με τη δήλωση αυτή, την Τρίτη, η Air France – KLM σηματοδότησε μια από τις μεγαλύτερες αγορές αεροσκαφών του συγκεκριμένου τύπου από τότε που από την Bombardier Inc. πέρασε στην Airbus. Σε ότι αφορά το διώροφο A 380, το οποίο βρίσκεται στα τελευταία χρόνια παραγωγής του μετά από πτώση των πωλήσεών του, αναμένεται να καταργηθεί σταδιακά μέχρι το 2022.
«Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό επόμενο βήμα στον μετασχηματισμό της Air France και αυτή η εξέλιξη στο στόλο της υπογραμμίζει την αποφασιστικότητα του ομίλου να επιτύχει ηγετική θέση στην ευρωπαϊκή αεροπορία», ανέφερε ο Smith στη δήλωση, με την οποία εξήρε το νέο αεροσκάφος για την απόδοσή του και την άνεση του.
Ο διευθύνων σύμβουλος Ben Smith, ο οποίος ανέλαβε τον Σεπτέμβριο, στρέφει την προσοχή του στις απαιτήσεις του στόλου, ενός προγράμματος που είχε «παγώσει» προσωρινά λόγω των εργασιακών αναταραχών στην αεροπορική εταιρεία. Τα νέα, πιο αποδοτικά αεροσκάφη θα βοηθήσουν στη μείωση των λειτουργικών εξόδων, καθώς ο Καναδός διευθυντής αναδιαμορφώνει τα δρομολόγια μικρών αποστάσεων του ομίλου για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τόσο τις ανταγωνίστριες μεγάλες εταιρείες όσο και τους ανταγωνιστές χαμηλού κόστους, συμπεριλαμβανομένης της Ryanair Holdings Plc.
Τα A 220 θα αντικαταστήσουν 51 Airbus A 318s και A 319 με μέσο όρο ηλικίας σχεδόν 17 ετών, τα οποία εκμεταλλεύονται ένα σημαντικό κομμάτι των αεροπορικών δραστηριοτήτων της Air France μέσα στην Ευρώπη, όπως οι πτήσεις Παρίσι – Ρώμη αλλά και τα εσωτερικά δρομολόγια όπου οι χαμηλού κόστους εταιρείες και τα τρένα μεγάλης ταχύτητας έχουν καταλάβει σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Η παράδοση των αεροσκαφών αναμένεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2021.
Η Smith έχει ήδη λάβει μέτρα για την ενίσχυση των περιθωρίων σε πτήσεις κοντινών αποστάσεων με περικοπές σε υπηρεσίες χαμηλής απόδοσης. Το νέο μοντέλο αεροσκάφους, που ανήκε προηγουμένως στη σειρά C της Bombardier, κατασκευάζεται στον Καναδά, αλλά κυκλοφορεί στην αγορά από την Airbus μετά την εξαγορά του συγκεκριμένου προγράμματος που σχεδιάστηκε για να διαδεχθεί την οικογένεια των A320 και των Boeing 737.
Η Air France-KLM αναμένεται να παρουσιάσει μείωση στα λειτουργικά κέρδη, λόγω των υψηλότερων τιμώντων καυσίμων, και της τάσης μείωσης των ναύλων.
Η Smith είχε αποφασίσει προηγουμένως να αναβαθμίσει τις καμπίνες των 10 A380 της εταιρείας, παρά την απόφαση να μην ανανεώσει μισθώσεις σε τρία από αυτά τα αεροσκάφη. Είπε στο αεροδρόμιο του Παρισιού τον περασμένο μήνα ότι η εταιρεία προβληματιζόταν σχετικά με πόσο χρονικό διάστημα θα συνεχίσουν να επιχειρούν.
Η Air France-KLM εξετάζει ακόμη για αντικατάσταση του Α380 ,το πολύ μικρότερο Boeing 787 και το A330 neo της Airbus. Η Airbus αποφάσισε τον Φεβρουάριο να σταματήσει την παραγωγή του A380 μετά την αποτυχία να κερδίσει την ευρεία υποστήριξη από τις αεροπορικές εταιρείες.