search icon

Bloomberg

Hermes – Rolex – Cartier: Γιατί γέμισε ξαφνικά η αγορά με πανάκριβα, πολυτελή ρολόγια

Ισχυρό πλήγμα στη ζήτηση από την πανδημία - Αυξήθηκαν οι αγορές smartwatch και ρολογιών από «δεύτερο χέρι» - Η κρίση έφερε και πτωχεύσεις

Tεράστιες ποσότητες πολυτελών ρολογιών φαίνεται πως συνεχίζουν να παράγουν οι Ελβετοί ωρολογοποιοί, παρά τη μείωση στην παραγωγή που επέφερε η πανδημία και τα lockdowns, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Hermes International.

Μάρκες πολυτελών ρολογιών όπως Hermes, Rolex και Audemars Piguet είχαν αναγκαστεί να σταματήσουν προσωρινά την παραγωγή των λειτουργικών κοσμημάτων τους πέρυσι λόγω των μέτρων περιορισμού προς καταπολέμηση της πανδημίας. Παρόλα αυτά, αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μερική βελτίωση του μέχρι τότε κορεσμού της αγοράς, κάτι που -σύμφωνα με τα παρόντα στοιχεία πωλήσεων- μειώθηκε λίγο λόγω της ανάκαμψης του καταναλωτισμού με την επέλαση των εμβολίων.

Από την άλλη, ορισμένοι παραγωγοί ρολογιών δεν ήταν τόσο τυχεροί, σύμφωνα με τον Λοράν Ντορσέ, διευθύνοντα σύμβουλο της μονάδας ωρολογοποιίας της Hermes, ο οποίος χαρακτήρισε το φαινόμενο αυτό ως «βασικό πρόβλημα» του κλάδου ενώ προσέθεσε πως «αν και μπορεί το πρόβλημα να μην είναι τόσο έντονο αυτή τη στιγμή, αλλά όσο οι πελάτες μας ακολουθούν τους βασικούς δείκτες απόδοσης και προσφοράς-ζήτησης, το πρόβλημα θα παραμείνει αισθητό».

Η πανδημία επέφερε και μια παράλληλη αγορά πολυτελών ρολογιών, τα οποία πωλούνται χρησιμοποιημένα, από δεύτερο χέρι. Οι συλλέκτες φαίνεται πως μειώνουν τις συλλογές τους. Παράλληλα, τα smartwatch όπως αυτά της Apple η οποία παράγει  υπερδιπλάσια ποσότητα ρολογιών από τα ελβετικά εξαγώμενα, διαβρώνουν τη ζήτηση για τα λιγότερο πολυτελή ρολόγια. 

Κατά τη διάρκεια του 2020, λόγω εν μέρει των ακόμη ανοιχτών πληγών του κορωνοϊού στον τουρισμό, οι προαναφερθείσες εξαγωγές μειώθηκαν κατά 22% αφού οι καταναλωτές δεν μπορούσαν να απολαύσουν τις κλασσικές κοινωνικές εκδηλώσεις κατά τις οποίες οι κατασκευαστές μπορούσαν να επιδεικνύουν τα προϊόντα τους.

Σύμφωνα με τον Ντορσέ η ζήτηση επικεντρώνεται πια στους κολοσσούς της πολυτελούς ωρολογοποιίας όπως Rolex, Patek Philippe, Audemars Piguet, Cartier και Omega. O Nτορσέ υπογράμμισε πως «υπάρχει κορεσμός στην αγορά και αυτό θα οδηγήσει σε μια διττή πραγματικότητα όπου λίγοι παραμένουν νικητές, και πολλοί μετατρέπονται σε ηττημένους».

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Bank Vontobel, Ρενέ Βέμπερ, η Hermes Watches είχε απολαύσει κέρδη μόλις 2% πέρυσι. Το ποσοστό αυτό ήταν αρκετό για να ξεπεράσει όλους τους ανταγωνιστές της. Την ίδια στιγμή, όμως, στην αγορά των μη-πολυτελών ρολογιών, οι πωλήσεις επέδειξαν μείωση της τάξης του 40% των προϊόντων της Swatch Group. Τα ρολόγια της Hermes κοστίζουν από μερικές χιλιάδες δολάρια μέχρι και 800.000 δολάρια.

Η πανδημία είχε και αρκετά θύματα στην ωρολογοποιία. Μέσα στο 2020, η RJ Watches, ανεξάρτητη μάρκα που παρήγαγε ρολόγια Pac-Mac και Spider-Man, είχε υποβάλλει αίτηση πτώχευσης. 

Διαβάστε ακόμη:

Έως και 50% κάτω οι στόχοι για τις ανακτήσεις δανείων του «Ηρακλή» – Τι ζητούν οι servicers

Ο Βακάκης αλλάζει (ξανά) την Jumbo – Το μοντέλο last minute delivery και οι νέες επενδύσεις

Ναυλαγορά: Μαύροι καιροί για τα δεξαμενόπλοια – «Μήνας του μέλιτος» για τα φορτηγά

Exit mobile version