Η γνωστή εταιρεία αυτοκινήτων Tesla Inc. εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει μέσα στο 2020 κατά 20% ή και περισσότερο την τιμή του «Model 3» που κατασκευάζεται στην Κίνα, σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση των πλάνων της εταιρείας. Η κίνηση αυτή θεωρείται σημαντική στην προσπάθεια προσέλκυσης νέων αγοραστών για το συγκεκριμένο μοντέλο της εταιρείας, σε μια περίοδο που η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, επιβραδύνεται.
Η Tesla σκοπεύει να μειώσει το κόστος χρησιμοποιώντας περισσότερα εξαρτήματα από την τοπική αγορά, με αποτέλεσμα να μειωθούν οι ανάγκες εισαγωγών και άρα το ποσό πληρωμής σε δασμούς, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές που ζήτησαν να μην κατονομαστούν.
Οι τιμές των νέων αυτοκινήτων τα οποία θα κατασκευαστούν στο νέο εργοστάσιο της εταιρείας στη Σανγκάη και τώρα ξεκινούν από 355.800 γιουάν (50.800 δολάρια), πιθανότατα θα μειωθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Έλον Μασκ ποντάρει πολλά στο νέο εργοστάσιο της Σανγκάης, το πρώτο εκτός ΗΠΑ, προκειμένου η εταιρεία να αποκτήσει πλεονέκτημα έναντι ανταγωνιστών της όπως είναι οι BMW AG και Daimler AG, οι οποίες επίσης στρέφονται προς την κινεζική αγορά με τα νέα μοντέλα EV. Η κίνηση αυτή αναμένεται να πιέσει επίσης και τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η NIO Inc. και η Xpeng Motors να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Tesla με περικοπές τιμών στα δικά τους αυτοκίνητα.
«Οι καταναλωτές αγοράζουν με βάση την τιμή. Αυτό θα βοηθήσει στην αύξηση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων» δήλωσε ο Μπιλ Ρούσο, ιδρυτής της εταιρείας Automobility Ltd. που εδρεύει στη Σαγκάη. «Αυτό βέβαια, θα αναγκάσει και τα ανταγωνιστικά προϊόντα- αυτοκίνητα, να κάνουν ανάλογες προσαρμογές».
Μια πιθανή περικοπή της τιμής κατά 20% θα φέρει την τιμή εκκίνησης για ένα αυτοκίνητο Model 3 σε επίπεδα κάτω των 300.000 γιουάν. Με τη σειρά της, η αυτοκινητοβιομηχανία Xpeng δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι το νέο της sedan P7 θα διατίθεται σε τιμές που θα ξεκινούν από 270.000 γιουάν και θα φτάνουν τα 370.000 γιουάν. Το ES6 sport utility της εταιρείας NIO, το φθηνότερο μοντέλο του, σήμερα ξεκινά από 358.000 γιουάν.
Εντείνεται ο ανταγωνισμός
Καθώς οι κατασκευαστές του EV περνούν δύσκολα, μέσα από μια άνευ προηγουμένου πτώση του κύκλου εργασιών, είναι προφανές ότι ο ανταγωνισμός στον κλάδο εντείνεται. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά τους τελευταίους μήνες στην Κίνα, αφού η κυβέρνηση μείωσε τις σχετικές επιδοτήσεις.
Ο Μασκ προέβλεψε ότι η Tesla θα κατασκευάζει τουλάχιστον 1.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα στη Σαγκάη μέχρι το τέλος του έτους – ένας όγκος που το αρχικό εργοστάσιο της εταιρείας στην Καλιφόρνια πέρασε μήνες προσπαθώντας να την πετύχει – και έχει πει ότι σε κάποια χρονική στιγμή ένας στόχος των 3.000 αυτοκινήτων την εβδομάδα, είναι στόχος ο οποίος θα επιδιωχθεί.