Το τερματικό της Hanjin Shipping στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ν. Κορέας ήταν κάποτε ένα από τα πιο πολυσύχναστα του κόσμου. Εκατοντάδες κοντέινερ και δεκάδες μηχανήματα φόρτωσης-εκφόρτωσης λειτουργούσαν συνεχώς, γεμίζοντας και αδειάζοντας τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου.
Την προηγούμενη εβδομάδα, ο τεράστιος σταθμός της Hanjin “φρέναρε” άξαφνα. Τα κοντέινερ τώρα στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο, και πολλοί αναρωτιούνται εάν θα μετακινηθούν ποτέ.
Από τη στιγμή που η Hanjin ζήτησε και επίσημα την προστασία από τους πιστωτές στις 31 Αυγούστου, το λιμάνι έχει παραλύσει. Τα χειρότερα, όμως, έρχονται, αφού ο Σεπτέμβριος αποτελεί μήνα-κλειδί για τα stocks των μαγαζιών παγκοσμίως ενόψει γιορτών όπως την Ημέρα των Ευχαριστιών και τα Χριστούγεννα.
Το λιμάνι του Busan, στην άκρη της κορεατικής χερσονήσου, περίπου 325 χλμ. από τη Σεούλ, διαχειρίζεται το 70% της κίνησης των κοντέινερ στη Ν. Κορέα. Μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα, η Hanjin και μόνο αποτελούσε το 10% της κίνησης του λιμανιού.
Η πόλη αποτελεί και κύριο γεωστρατηγικό και οικονομικό σημείο για τη χώρα, αφού αποτελεί το κοντινότερο λιμάνι προς την Ιαπωνία, αλλά και το πρώτο επίσημο λιμάνι της χώρας από το 1876.
Το μόνο καλό για τη Hanjin ήταν η πρόσφατη έγχυση 54 εκατ. δολαρίων από την κύρια μέτοχό της, Korean Air Lines για την αποπληρωμή των χρεών προς τα λιμάνια.