Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την Τρίτη ότι σχεδιάζει να επιβάλει δασμούς 9% στα οχήματα Tesla που εισάγονται από την Κίνα, καθώς κοινοποίησε στους κατασκευαστές αυτοκινήτων το σχέδιο της απόφασής της να προχωρήσει στην επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Καθώς η Ένωση προσπαθεί να αντιδράσει στις επιδοτήσεις που παρέχονται στη βιομηχανία από το Πεκίνο, οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να διαβουλεύονται με τους κατασκευαστές σχετικά με το σχέδιο απόφασης μέχρι την ψηφοφορία των κρατών μελών σχετικά με τους δασμούς που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ από τον Νοέμβριο.
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι προτεινόμενοι δασμοί έχουν αναθεωρηθεί ελαφρώς, με την εταιρεία MG SAIC Motor, τη μητρική εταιρεία Volvo Car AB Geely και την BYD να βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόσθετους δασμούς 36,3%, 19,3% και 17% αντίστοιχα.
Σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβληθούν δασμοί της τάξης του 21,3%, ενώ όλες οι άλλες μη συνεργαζόμενες εταιρείες θα έχουν δασμούς με συντελεστή 36,3%. Οι συντελεστές θα επιβληθούν επί των υφιστάμενων δασμών 10% που αντιμετωπίζουν σήμερα οι εξαγωγείς από την Κίνα.
Για την Tesla ο δασμός του 9% είναι σχετικά καλά νέα, καθώς είναι χαμηλότερος από τους συντελεστές σε άλλες εταιρείες. Αξιωματούχοι της ΕΕ δήλωσαν ότι ένας παράγοντας πίσω από την εν λόγω επιλογή είναι ότι το Πεκίνο φαίνεται να παρέχει λιγότερες επιδοτήσεις σε εταιρείες ξένης ιδιοκτησίας.
Το μεγαλύτερο μέρος των παροχών που έλαβε η Tesla αφορούσε την παροχή μπαταριών σε χαμηλές τιμές, δήλωσαν αξιωματούχοι της ΕΕ. Μεταξύ άλλων ρυθμίσεων από τις οποίες επωφελήθηκε είναι δικαιώματα χρήσης γης, μείωση του φόρου εισοδήματος και επιχορηγήσεις διαφόρων μορφών, συμπεριλαμβανομένης μιας εθνικής επιδότησης που έλαβαν όλοι οι παραγωγοί-εξαγωγείς, πρόσθεσαν οι αξιωματούχοι.
Το χρονοδιάγραμμα
Οι εμπλεκόμενοι έχουν τώρα 10 ημέρες, έως τις 30 Αυγούστου, για να υποβάλουν σχόλια και να ζητήσουν ακροάσεις σχετικά με την πρόταση. Εάν η ειδική πλειοψηφία των κρατών μελών δεν μπλοκάρει τα μέτρα σε δεσμευτική ψηφοφορία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημοσιεύσει έναν τελικό κανονισμό για τους δασμούς έως τις 30 Οκτωβρίου. Οι δασμοί θα τεθούν τότε σε ισχύ για πέντε χρόνια και θα μπορούσαν να παραταθούν έπειτα από επανεξέταση.Οι Βρυξέλλες και το Πεκίνο διεξάγουν συνομιλίες τους τελευταίους μήνες για να διερευνήσουν αν μπορεί να βρεθεί εναλλακτική λύση. Η ΕΕ έχει δηλώσει ότι οποιαδήποτε τέτοια λύση πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και να αντιμετωπίζει το υποκείμενο ζήτημα των επιδοτήσεων.
Η Κίνα ισχυρίζεται ότι τα μέτρα είναι προστατευτικά και έχει απειλήσει να προβεί σε αντίποινα με δικούς της δασμούς σε μια σειρά από τομείς, όπως το χοιρινό κρέας, τα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες και τα οινοπνευματώδη ποτά. Το Πεκίνο αμφισβητεί επίσης τα μέτρα στον ΠΟΕ.
Αρκετά κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ουγγαρίας, έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στους δασμούς, αλλά οι δασμοί θα χρειαστούν ενισχυμένη πλειοψηφία προκειμένου να μην εφαρμοστούν.
Η ΕΕ δήλωσε επίσης ότι σκοπεύει να χορηγήσει χαμηλότερο συντελεστή στις κοινοπραξίες που δεν εξήγαγαν κατά τη διάρκεια της περιόδου έρευνας.
Η ΕΕ είχε απαιτήσει από τις εταιρείες που βρίσκονται στο στόχαστρο να παράσχουν εγγυήσεις για τους προσωρινούς δασμούς, αλλά οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το μπλοκ δεν θα τους εισπράξει αναδρομικά. Οι συντελεστές των δασμών θα μπορούσαν ακόμη να αλλάξουν προτού οριστικοποιηθούν, δήλωσαν οι αξιωματούχοι.
Διαβάστε ακόμη
«Πετάει» η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια – Άλμα 9,5% στο 7μηνο
Κεραμέως: 44.893 έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εργασίας και πρόστιμα 26,6 εκατ. ευρώ μέχρι τον Ιούλιο
Καλάθι σχολικών ειδών: Πότε ξεκινά η διάθεσή του – Ποια είδη θα περιλαμβάνει
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ