Να διπλασιάσει τα έσοδα τραπεζικής από την Ασία μέσα στην επόμενη 5ετία προσδοκά η Deutsche Bank, η οποία προσπαθεί να κερδίσει έδαφος μετά την (σχεδόν) κατάρρευση της Credit Suisse.
Η γερμανική τράπεζα έχει βάλει στο «στόχαστρο» κυρίως τους πλούσιους πελάτες, δηλαδή αυτούς που έχουν περιουσιακά στοιχεία άνω των 50 εκατ. ευρώ, όπως εξηγεί η Γιανγκ Τζιν Γι, επικεφαλής του private banking στην περιοχή Ασίας και Ειρηνικού.
Η ίδια, εξάλλου, έχει το… know-how, δεδομένου ότι επί 20 χρόνια εργαζόταν για λογαριασμό της Credit Suisse. «Όλα έχουν να κάνουν με τους πελάτες» τονίζει, μιλώντας στο πρακτορείο Bloomberg.
Μέχρι το 2021, η Deutsche Bank ήταν μόλις 14η στην κατάταξη των Private Banker για την Ασία (εξαιρουμένης της ηπειρωτικής Κίνας), διαχειριζόμενη assets αξίας 79 δισ. δολαρίων. Η Credit Suisse, αντίθετα, «φιγούραρε» στην 1η θέση με περιουσιακά στοιχεία 239 δισ. δολαρίων.
Η μετακίνηση της Γιανγκ από την ελβετική στη γερμανική τράπεζα σηματοδοτεί, αναμφίβολα, την προσπάθεια της Deutsche Bank να κυριαρχήσει στην πολλά υποσχόμενη και ραγδαίως εξελισσόμενη αγορά της Ασίας, με τελικό στόχο την αναρρίχηση στην κορυφή.
«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι τα επόμενα πέντε χρόνια, θα θεωρούμαστε ως η καλύτερη ιδιωτική τράπεζα της περιοχής. Δεν είναι ζήτημα μεγέθους. Θέλουμε απλώς να είμαστε η τράπεζα, με την οποία θα επιθυμούν να συνεργαστούν οι επιχειρηματίες και οι οικογένειές τους» δηλώνει η Γιανγκ.
Η στρατηγική που θα ακολουθήσει, κατά πάσα πιθανότητα, θα προσομοιάζει την αντίστοιχη που εφάρμοσε στην Credit Suisse, χάρη στην οποία κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη -και τα χρήματα- των πλούσιων Ασιατών.
Για να πετύχει, βέβαια, η Γιανγκ θα πρέπει να ανταγωνιστεί την UBS, η οποία πρόσφατα εξαγόρασε την Credit Suisse, σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί ένα πιθανό ντόμινο τραπεζικό καταρρεύσεων.
Μετά την αναταραχή που προκλήθηκε, αρκετοί πελάτες της Credit Suisse στην Ασία προτίμησαν εναλλακτικές επιλογές, με τις HSBC, DBS Group και China Merchants Bank να δρέπουν τα μεγαλύτερη οφέλη.
Ωστόσο, τα «ασημικά» της Credit Suisse είναι πολλά. Δεν είναι τυχαίο ότι από την εξαγορά της UBS έως σήμερα, οι πελάτες έχουν αποσύρει κεφάλαια τουλάχιστον 4,4 δισ. δολαρίων, τα οποία έρχονται να προστεθούν στα 110 δισ. δολάρια που έκαναν «φτερά» στο δ’ τρίμηνο του 2022.
Διαβάστε ακόμα
Όλο και περισσότεροι millennials γίνονται 40 ετών – και αλλάζουν ό,τι γνωρίζαμε για τα ταξίδια