Η Boom Technology Inc., που επιδιώκει να κατασκευάσει ένα υπερηχητικό αεριωθούμενο αεροπλάνο για ταξίδια επιβατών, έλαβε μια επένδυση ύψους 10 εκατ. δολαρίων από την Japan Airlines Co. καθώς η start-up εταιρεία με βάση το Ντένβερ αποσκοπεί στην αναζωογόνηση των εξαιρετικά γρήγορων ταξιδιών που σταμάτησαν πριν από μια δεκαετία και παραπάνω, όταν σταμάτησε και το Concorde.
Η Japan Air συμφώνησε επίσης να έχει την επιλογή να αγοράσει έως 20 αεροσκάφη, ανέφεραν οι δύο εταιρείες σε κοινή δήλωση που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του αερομεταφορέα. Ο ασιατικός μεταφορέας είναι η δεύτερη εταιρεία που ανακοινώνει δημοσίως την πρόθεσή του να αγοράσει υπερηχητικό αεριωθούμενο αεροσκάφος της Boom, μετά από την Virgin Atlantic του δισεκατομμυριούχου Richard Branson.
Η ιδέα της Boom είναι να κατασκευάσει ένα αεροσκάφος 45 έως 55 θέσεων που ταξιδεύει με ταχύτητα Mach 2,2 (1,451 μίλια ανά ώρα) ή ικανό να μεταφέρει επιβάτες μεταξύ της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου σε περίπου τρεις ώρες. Το Concorde, που πετούσε από τη British Airways και την Air France σε διπλάσια ταχύτητα από αυτή του ήχου, αποσύρθηκε το 2003 μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες σε λειτουργία, καθώς οι πελάτες εγκατέλειψαν τα αεροσκάφη εν μέσω της μειωμένης αγοραστικής δύναμης και των δαπανών συντήρησης.
Η Japan Air, γνωστή και ως JAL, θα προσφέρει τις γνώσεις και την εμπειρία της ως αεροπορική εταιρεία για να υποστηρίξει την Boom στην ανάπτυξη του αεροσκάφους, ανέφερε η εταιρεία. Το αεροσκάφος, που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2020, θα έχει βεληνεκές πτήσης τα 8,334 χιλιόμετρα, περίπου την απόσταση μεταξύ Πεκίνου και Λονδίνου.
Η Boom Technology είχε αναλάβει υποχρεώσεις για 75 αεροπλάνα και οι πελάτες κατέβαλαν σημαντικά κονδύλια, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Blake Scholl στο Παρίσι Air Show τον Ιούνιο. Οι εντολές κατανέμονται σε πέντε αεροπορικές εταιρείες.
Η Boom, η οποία λέει ότι μια πτήση από το Σαν Φρανσίσκο προς το Τόκιο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε πεντέμιση ώρες, έχει ήδη πραγματοποιήσει συμφωνία με την εταιρεία Spaceship Co., το τμήμα κατασκευής της Virgin Galactic, ιδιοκτησίας του Richard Branson, για να χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία της εταιρείας στη μηχανική και τις υπηρεσίες υποστήριξης των δοκιμών πτήσης.