Τα λόμπι των τεχνολογικών κολοσσών, συμπεριλαμβανόμενων των Google και Αmazon έχουν ξοδέψει εκατομμύρια το πρώτο τετράμηνο του 2021 προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν τις πιέσεις των Δημοκρατικών και των Ρεπουμπλικανών που τους κατηγορούν για αθέμιτο ανταγωνισμό.
Η Google έχει ξοδέψει $2,7 εκατ. τους τρεις πρώτους μήνες του 2021, σύμφωνα με το Κογκρέσο. Αυτό αποτελεί και αύξηση της τάξεως του 49% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020. Παράλληλα, η εταιρεία έχει αυξήσει τις επενδύσεις της στην Ουάσινγκτον φέτος, μετά από μια διετία μειώσεων. Το στέλεχος της επιχείρησης, Καράν Μπάτια αναδιάρθρωσε την έδρα της εταιρείας στην Ουάσινγκτον όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του το 2018.
Το λόμπι της Google έχει επικεντρωθεί σε αρκετά θέματα, από τις πατέντες μέχρι το copyright και την προστασία των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών.
Η Google, η οποία επίσης δημοσίευσε τα στοιχεία για lobbying όσον αφορά τα θέματα του ανταγωνισμού και των διαδικτυακών διαφημίσεων, αντιμετωπίζει πλειάδα αντιμονοπωλιακών κατηγοριών, ενώ το λόμπι δεν μπορεί να επηρεάσει τυχόν αποφάσεις σε αυτές τις νομικές διαμάχες. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και αρκετές πολιτείες έχουν μηνύσει την Google λόγω του σχετικού μονοπωλίου της σε ό,τι αφορά τη μηχανή αναζήτησής της.
Μία ξεχωριστή μήνυση κατά της Google στο Τέξας την κατηγορεί για αθέμιτες πρακτικές στην διαδικτυακή διαφήμιση.
Η αύξηση των εξόδων για lobbying έρχεται τη στιγμή που και τα δύο μεγάλα κόμματα των ΗΠΑ έχουν βάλλει κατά των τεχνολογικών κολοσσών και των πρακτικών τους. Οι νομοθέτες και των δύο πλευρών, συμπεριλαμβανόμενων και των Γερουσιαστών Εϊμι Κλόμπουσαρ της Μινεσότα και Μάικ Λι της Γιούτα, έχουν καλέσει προς ριζική αλλαγή της νομοθεσίας που ελέγχει τις εταιρείες αυτές.
Η Κλόμπουσαρ έχει προτείνει νομοθεσία η οποία θα διευκολύνει την επίρριψη ευθυνών και ποινών σε εταιρείες που προχωρούν σε αθέμιτο ανταγωνισμό, ενώ ο Λι έχει βάλλει κατά του «απολυταρχισμού μιας σκιώδους κυβέρνησης» που δημιουργήθηκε από τις εταιρείες τεχνολογίας.
«Ο καπιταλισμός βασίζεται στον ανταγωνισμό», ανέφερε η Κλόμπουσαρ σε πρόσφατη ομιλία της κατά τη διάρκεια της Επιτροπής που μελετά τις πρακτικές των app store της Google και της Apple. «Βασίζεται σε νέα προϊόντα και νέους ανταγωνιστές. Η παρούσα κατάσταση δεν υποστηρίζει κάτι τέτοιο, όταν έχουμε δύο τεχνολογικές εταιρείες οι οποίες κυριαρχούν στο σύστημα της αγοράς».
Η Amazon από την πλευρά της αύξησε τα έξοδα του lobbying κατά 11% το πρώτο τρίμηνο του 2021, στα $4,8 εκατ, ποσό που αποτελεί ρεκόρ για την εταιρεία. Η επιχείρηση ανέφερε πως έχει επικεντρωθεί σε ζητήματα που αφορούν το cloud-computing και τις μεταφορές αλλά και το δορυφορικό σύστημα επικοινωνίας της.
Εδώ και χρόνια η Amazon έχει μικρή παρουσία στην Ουάσινγκτον, η οποία επικεντρώνεται στα θέματα της φορολόγησης των προϊόντων του διαδικτύου και τις πωλήσεις. Προφανώς αυτό άλλαξε τη στιγμή που η επιχείρηση μετατράπηκε σε μία εκ των μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κόσμου και μάλιστα προσέλαβε τον πρώην Εκπρόσωπο Τύπου του Προέδρου Ομπάμα, Τζέι Κάρνι.
Παράλληλα, οι Facebook και Apple έχουν μειώσει τη χρηματοδότηση των λόμπι τους το πρώτο τρίμηνο. Το Facebook ξόδεψε $4,8 εκατ (μείωση 9% σε σχέση με το 2020) ενώ η Apple ξόδεψε $1,5 εκατ (μείωση της τάξης του 32% σε σχέση με το 2020).
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) και δεκάδες πολιτείες μήνυσαν το Facebook πέρυσι, κατηγορώντας το πως καταχράται την διαδικτυακή του παρουσία για την προώθηση των Instagram και WhatsApp.
Διαβάστε ακόμη
«Πάγωμα» εισφορών: Τα οφέλη για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και εργοδότες (πίνακες)
Πουλήθηκε η θαλαμηγός «Phalarope» των Κουτσολιούτσων – Στα €1,8 εκατ. το τίμημα