Ο Γκρεγκ Φόραν, που κάποτε χαρακτηρίστηκε ως ο κορυφαίος λιανοπωλητής του πλανήτη, σήμερα προσπαθεί να αντιμετωπίσει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της καριέρας του: να αναγεννήσει την Air New Zealand, μια αεροπορική εταιρεία που δοκιμάζεται σκληρά.

Αφού ηγήθηκε της μεταμόρφωσης του αμερικανικού δικτύου καταστημάτων της Walmart πριν την πανδημία, ο Φόραν ανέλαβε, το 2020, το τιμόνι της Air New Zealand. Η φήμη του για την εμμονή στη λεπτομέρεια, τον είχε αναδείξει ως τον καλύτερο λιανοπωλητή στον κόσμο, κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο της Walmart, Νταγκ ΜακΜίλον.

Σήμερα, στα 63 του, ο Φόραν βρίσκεται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τα καταστήματα της Walmart, αλλά εξακολουθεί να ασχολείται με τις λεπτομέρειες. Παρά το ρόλο του ως διευθύνων σύμβουλος, έχει προσωπικά εξυπηρετήσει περισσότερους από 20.000 επιβάτες, ενώ συχνά σερβίρει ποτά και σνακ στις πτήσεις.

Οι προκλήσεις της Air New Zealand

Ωστόσο, η εργατικότητα του Φόραν, ίσως να μην μπορεί να υπερβεί τις δυσκολίες της βιομηχανίας της αεροπορίας. Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι καθυστερήσεις στη συντήρηση κινητήρων έχουν καθηλώσει το 16% του στόλου της Air New Zealand, ενώ οι παραγγελίες για τα Boeing 787 Dreamliners έχουν καθυστερήσει. Το πρώτο από τα οκτώ νέα αεροσκάφη, που αρχικά αναμένονταν το 2022, δεν θα παραδοθεί πριν το 2026.

Η γεωγραφική απομόνωση της Νέας Ζηλανδίας, με τον περιορισμένο εγχώριο πληθυσμό των 5,2 εκατομμυρίων, προσθέτει επιπλέον δυσκολίες. Η Air New Zealand αναγκάζεται να εκτελεί δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, με το κόστος των καυσίμων να αντλούν μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού. Παράλληλα, η οικονομική ύφεση της χώρας μειώνει τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ο Φόραν παραμένει αισιόδοξος, υποστηρίζοντας ότι οι αλλαγές που εφαρμόζει θα αποδώσουν, όταν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα εξομαλυνθούν. Στο μεταξύ, εστιάζει στις λεπτομέρειες που μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Μεταξύ άλλων, έχει ανανεώσει το μενού στις πτήσεις, ενώ έχει υιοθετήσει την πρωτοποριακή ιδέα του Skynest, μιας καμπίνας με έξι κουκέτες για τους επιβάτες της οικονομικής θέσης.

Αν και το Skynest υπόσχεται να προσφέρει άνεση σε πολύωρες πτήσεις, παραμένει ένα ακριβό εγχείρημα. Οι κουκέτες θα κοστίζουν από 400 έως 600 δολάρια Νέας Ζηλανδίας για τέσσερις ώρες χρήσης, προσθέτοντας ένα επιπλέον κόστος στο εισιτήριο της οικονομικής θέσης.

Ο ακούραστος διευθύνων σύμβουλος

Παρά τις προκλήσεις, ο Φόραν συνεχίζει με αμείωτη προσπάθεια. Ξεκινά τη μέρα του πριν από τις 4 το πρωί, συχνά έχοντας δώδεκα συναντήσεις, ενώ αφιερώνει τα Σαββατοκύριακά του μαθαίνοντας τεχνικές επισκευής αεροσκαφών. Όπως ο ίδιος λέει, «απλώς, μου αρέσει να δουλεύω».

Διαβάστε ακόμη 

Η ατζέντα Χατζηδάκη για το 2025: 10 νομοσχέδια και 14 μεταρρυθμίσεις για την οικονομία

Αντίστροφη μέτρηση: Φόροι και τέλη που λήγουν έως το τέλος του χρόνου

Εκατοντάδες χιλιάδες θάνατοι συνδέονται με το πλαστικό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα