Η Stellantis θα σταματήσει να κατασκευάζει οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, εάν η βρετανική κυβέρνηση δεν χαλαρώσει τους στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, λίγους μήνες μετά την αναδιοργάνωση ενός από τα εργοστάσιά της στη χώρα.
Οι στόχοι πωλήσεων οχημάτων μηδενικών εκπομπών είναι μη βιώσιμοι, δήλωσε την Τρίτη στους δημοσιογράφους η Maria Grazia Davino, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας για την περιοχή. Τα σχόλια έρχονται καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο οδεύει προς τις βουλευτικές εκλογές της 4ης Ιουλίου, με τόσο το Συντηρητικό όσο και το Εργατικό Κόμμα να εμμένουν στους υφιστάμενους στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει υιοθετήσει κανόνες που απαιτούν το 22% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων κάθε κατασκευαστή να είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων φέτος, με αύξηση στο 80% το 2030. Για τα φορτηγά, το 70% των νέων πωλήσεων πρέπει να είναι ηλεκτρικά μέχρι τότε, όπως σημειώνει το Bloomberg.
Με τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα να επιβραδύνεται, ο Davino δήλωσε ότι η Stellantis θα αναγκαστεί να κάνει εκπτώσεις για να ανταποκριθεί στους στόχους η μη πλήρωση των οποίων εγείρει πρόστιμα μα έως και 15.000 λίρες Αγγλίας (19.022 δολάρια) ανά όχημα. Οι Εργατικοί έχουν δεσμευτεί να διατηρήσουν τον κανόνα σε ισχύ σε περίπτωση που κερδίσουν τις γενικές εκλογές την επόμενη εβδομάδα.
Η Stellantis κατασκευάζει μικρά ηλεκτρικά φορτηγά για τις μάρκες Vauxhall, Citroën, Peugeot, Opel και Fiat στο εργοστάσιό της στο Ellesmere Port, έπιετα από μια επένδυση 100 εκατομμυρίων λιρών για τη μετατροπή του εργοστασίου σε ένα εργοστάσιο αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων πέρυσι. Η εταιρεία κατασκευάζει επίσης μεσαίου μεγέθους φορτηγά στο Luton κοντά στο Λονδίνο.
«Έχουμε πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις τόσο στο Ellesmere Port όσο και στο Luton και πρόκειται να γίνουν κι άλλες», δήλωσε ο Davino στη διεθνή σύνοδο κορυφής του SMMT για την αυτοκινητοβιομηχανία στο Λονδίνο. “Αλλά αν αυτή η αγορά γίνει εχθρική για εμάς, θα αξιολογήσουμε τη μεταφορά της παραγωγής μας αλλού».
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Stellantis απειλεί να εγκαταλείψει το Ηνωμένο Βασίλειο. Πέρυσι, η εταιρεία προειδοποίησε ότι θα έκλεινε τα εργοστάσιά της εάν δεν επαναδιαπραγματευόταν τους επερχόμενους δασμούς για τα ηλεκτρικά φορτηγά της που εξάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μια συμφωνία μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου επιτεύχθηκε τελικά πριν από τη λήξη της προθεσμίας.
Οι στόχοι του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έρχονται καθώς η ζήτηση των καταναλωτών έχει επιβραδυνθεί τους τελευταίους μήνες εν μέσω επίμονα υψηλών τιμών και ελλιπών υποδομών φόρτισης. Ο Davino δήλωσε ότι οι μεγαλύτεροι στόχοι μέχρι το 2030 «θα μπορούσαν να είναι πολύ επιζήμιοι».
«Εάν η ζήτηση δεν ακολουθήσει την προσφορά, τότε θα αναγκαστούμε να πάρουμε αποφάσεις – επειδή διαχειριζόμαστε κέρδη και ζημίες, διαχειριζόμαστε επιχειρησιακές αποφάσεις – που επηρεάζουν το Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε.
Ερωτηθείσα για πόσο καιρό η Stellantis – ο κατασκευάστρια φορτηγών με τις περισσότερες πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο – θα μπορούσε να συνεχίσει χωρίς αλλαγές στο ισχύον καθεστώς, είπε: «Λιγότερο από έναν χρόνο».
Η Stellantis πούλησε σχεδόν 216.000 νέα αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 11% της συνολικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 100.000 με την επωνυμία Vauxhall.
Διαβάστε ακόμη
Συμφωνία για φον ντερ Λάιεν, Κόστα και Κάλλας ενόψει του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
Συντάξεις Αυγούστου 2024: Πότε πάνε ταμείο οι δικαιούχοι
Μάριος Θεμιστοκλέους: Σύντομα τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ