Η έλλειψη εργατικού δυναμικού στις αεροπορικές εταιρείες επηρεάζει ως επί το πλείστον τους νεότερους σε ηλικία εργαζομένους, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα.
Μόλις το 1/3 των εργαζομένων στις αεροπορικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ηλικία υπό των 40 ετών βάσει των δεδομένων της Eurostat για το α’ τρίμηνο του έτους, ποσοστό πολύ χαμηλότερο σε σχέση με την προ-πανδημική κατάσταση.
Τα στοιχεία αυτά υποδεικνύουν τη δύσκολη κατάσταση την οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν τόσο οι αεροπορικές όσο και οι εταιρείες διαχείρισης των αεροδρομίων, οι οποίες προσπαθούν να προσελκύσουν νέους επαγγελματίες σε μία βιομηχανία η οποία ενδέχεται να απαιτεί δύσκολες ώρες εργασίας, πολύωρη μετάβαση στο χώρο εργασίας και περιορισμένους μισθούς.
Η πρόσληψη εργαζομένων σε «εναέριες», όπως χαρακτηρίζονται, θέσεις είναι επίσης δύσκολη αφού ο κάθε πιθανός εργαζόμενος πρέπει να περάσει από σειρά ελέγχων και πολύμηνη εξειδικευμένη εκπαίδευση.
«Πρέπει να υπάρξουν μεταρρυθμίσεις στο επιχειρηματικό μοντέλο των αεροπορικών εάν οι εταιρείες θέλουν να προσελκύσουν νέους εργαζομένους», ανέφερε ο David Huttner της PA Consulting Group, προσθέτοντας πως «η συγκεκριμένη βιομηχανία πάντα είχε πρόβλημα με την εύρεση καταρτισμένου προσωπικού, αλλά όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό».
Περίπου 320.000 άτομα εργάζονταν στην ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τη Eurostat, 25% λιγότεροι από την αντίστοιχη περίοδο του 2020 πριν τις μαζικές απολύσεις που έλαβαν χώρα λόγω του κορωνοϊού.
Οι αεροπορικές έχουν αναγκαστεί να μειώσουν τον αριθμό των πτήσεών τους για να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις αυτές, ενώ παράλληλα καλούνται να αντιμετωπίσουν τις απεργίες των πιλότων και των πληρωμάτων, όπως και των εργαζομένων στα αεροδρόμια.
O Huttner τόνισε πως η κατάσταση ενδέχεται να βελτιωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2023 όταν η ζήτηση γίνει πιο προβλέψιμη.
Διαβάστε ακόμη
Μάρτιν Δουγιάμας: Ο Έλληνας πίσω από τη μεγαλύτερη παγκοσμίως πλατφόρμα για ψηφιακή εκπαίδευση (pic)
Ανατροπή για τα τέλη κυκλοφορίας: Τι αλλάζει – Με δύο τρόπους η πληρωμή