Φέτος, η κινεζική Yiwu – η πόλη στην οποία φτιάχνονται κάθε χρόνο, τα περισσότερα χριστουγεννιάτικα στολίδια στον κόσμο, βρίσκεται σε κόκκινο συναγερμό.
Η κατάσταση που επικρατεί στο δημοφιλή χριστουγεννιάτικο κόμβο αντικατοπτρίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει φέτος το εμπόριο σε παγκόσμιο επίπεδο. Πιο αναλυτικά, φαίνεται πως τα εργοστάσια πλήττονται από την έλλειψη πρώτων υλών, γεγονός που συνεπάγεται την αύξηση του κόστους παραγωγής. Παράλληλα, όσα χριστουγεννιάτικά προϊόντα ήδη έχουν ξεκινήσει το ταξίδι τους προς τα ράφια των καταστημάτων της Δύσης καθυστερούν, λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αξίζει να αναφερθεί μάλιστα, στο σημείο αυτό, πως το 45% των προϊόντων που κατασκευάζονται στη συγκεκριμένη πόλη έχει ως τελικό προορισμό τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στο μεταξύ, από τα μέσα Οκτωβρίου, η Yiwu έχει επηρεαστεί σημαντικά, από τη συνεχιζόμενη κρίση ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία ανάγκασε τους κατασκευαστές να αναζητήσουν γεννήτριες ή ακόμη και να αναστείλουν πλήρως την παραγωγή ενόψει Χριστουγέννων.
«Είμαι τόσο αγχωμένη που δεν μπορούσα να κοιμηθώ», δήλωσε η Λου Τινγκ, ιδιοκτήτρια εργοστασίου χριστουγεννιάτικων στολιδιών. «Είναι θετικό που λαμβάνουμε περισσότερες παραγγελίες σε σύγκριση με πέρυσι, όμως, υπάρχουν τόσα πολλά προβλήματα τα οποία επιβραδύνουν τη διαδικασία παράδοσης. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για αυτό» υποστηρίζει καθώς παλεύει όπως και πολλοί άλλοι στη Yiwu, με καθυστερήσεις παραγωγής και τιμές – ρεκόρ των ναύλων.
Ενώ οι πωλήσεις φέτος, επανήλθαν σε προπανδημικά επίπεδα, η επιχειρηματίας δεν είναι αισιόδοξη για τα φετινά κέρδη, καθώς η τιμή του χάλυβα, που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των κορμών στα ψεύτικα δέντρα, έχει σχεδόν διπλασιαστεί από πέρυσι. Επιπλέον, οι αυξήσεις των τιμών των πλαστικών συνεπάγονται σημαντικές αυξήσεις αναφορικά με το κόστος συσκευασίας. Τέλος, σημειώνεται πως παραγγελίες αξίας άνω του 1 εκατομμυρίου γουάν που κανονικά θα είχαν αποσταλεί μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, δεν έχουν καταφέρει να φτάσουν στους τελικούς τους προορισμούς λόγω καθυστερήσεων.
«Τελικά το κόστος θα βαρύνει τους καταναλωτές», δήλωσε ο Ντινγκ Σουάνγκ, επικεφαλής οικονομολόγος για την Ευρύτερη Κίνα και τη Βόρεια Ασία στην Standard Chartered Plc. «Οι εξαγωγείς και οι παγκόσμιες μάρκες μπορεί να απορροφούν το κόστος μόνο προσωρινά, αλλά οι εταιρείες δεν θα κάνουν επιχειρηματικές δραστηριότητες εάν έχουν ζημιές. Εάν αποχωρήσουν περισσότερες εταιρείες από την αγορά, η προσφορά θα μειωθεί και οι τιμές θα αυξηθούν περαιτέρω, καθώς οι εναπομείναντες παραγωγοί θα έχουν μεγαλύτερη τιμολογιακή ισχύ» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε ακόμη
Ημι-επαγγελματική ομάδα ποδοσφαίρου της 4ης κατηγορίας μπαίνει στο Χρηματιστήριο (pics)
Mouzenidis Travel: Νέα δίμηνη παράταση της προστασίας από τους πιστωτές